Gå til innhold

Sjefen foreslår sykemelding....!!

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret arbeidstaker
Skrevet

Hvordan ville du regaret hvis:

1) Sjefen kaller deg inn på kontoret sitt og forteller deg at han merker du ikke lenger gjør en veldig god jobb. Du gjorde den bedre før, du virker rett og slett ukonsentrert og lite engasjert i jobben.

2) Han mener grunnen til dette, at du plutselig går fra å være "flink" på det du gjør til å ikke egentlig få det til, er at du er sliten. Han mener det syns at du er fryktelig sliten og ikke henger helt med. Han sier - "jeg syns du skal sykemelde deg for en tid. Hvil deg skikkelig og se på det som en ferie. Du trenger hente deg inn igjen".

??

Fakta er at jeg har hatt det svørt tøft de siste månedene. Sjefens observasjoner er helt rett, og jeg er absolutt ikke motivert for jobben lenger. Har mest lyst til å slutte.

Har lenge vurdert sykemelding fordi jeg er så sliten, og min lege forslo det for en stund siden...men jeg sa nei. Går litt i mot min arbeidsmoral.

Men så kommer sjefen og foreslår dette? Rart?

Selv ble jeg nokså provosert, samtidig som jeg tåler kritikk. Den var jo rettmessig, men det gjør liekvel vondt å høre at du ikke lenger gjør jobben så bra....

Hvordan ville du taklet dette, og ville du sykemeldt deg?

Gjest niksamatad
Skrevet

Hvis dette var sagt på en taktfull og omsorgsfull måte, så syns jeg dette høres skikkelig bra ut av sjefen din. Det er vedkommendes oppgave å hjelpe sine ansatte til å gjøre en god jobb, og hvis det du trenger for å gjøre en god jobb er en pause, så syns jeg dette ikke var så dumt.

Skrevet

Jeg ville blitt fryktelig såret med det samme......og sikkert grått en skvett også.

Men som du sier du har hatt det tøft!

Tror nok både du og sjefen din er best tjent med at du "hviler ut" et par ukers tid.I og med at legen din ville sykemelde deg også,er det nok helt klart det beste.

Det strider mot din "arbeidsmoral",men noen ganger må man innse at man faktisk ikke klarer alt!