Gå til innhold

Sjefen foreslår sykemelding....!!

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret arbeidstaker
Skrevet

Hvordan ville du regaret hvis:

1) Sjefen kaller deg inn på kontoret sitt og forteller deg at han merker du ikke lenger gjør en veldig god jobb. Du gjorde den bedre før, du virker rett og slett ukonsentrert og lite engasjert i jobben.

2) Han mener grunnen til dette, at du plutselig går fra å være "flink" på det du gjør til å ikke egentlig få det til, er at du er sliten. Han mener det syns at du er fryktelig sliten og ikke henger helt med. Han sier - "jeg syns du skal sykemelde deg for en tid. Hvil deg skikkelig og se på det som en ferie. Du trenger hente deg inn igjen".

??

Fakta er at jeg har hatt det svørt tøft de siste månedene. Sjefens observasjoner er helt rett, og jeg er absolutt ikke motivert for jobben lenger. Har mest lyst til å slutte.

Har lenge vurdert sykemelding fordi jeg er så sliten, og min lege forslo det for en stund siden...men jeg sa nei. Går litt i mot min arbeidsmoral.

Men så kommer sjefen og foreslår dette? Rart?

Selv ble jeg nokså provosert, samtidig som jeg tåler kritikk. Den var jo rettmessig, men det gjør liekvel vondt å høre at du ikke lenger gjør jobben så bra....

Hvordan ville du taklet dette, og ville du sykemeldt deg?

Gjest niksamatad
Skrevet

Hvis dette var sagt på en taktfull og omsorgsfull måte, så syns jeg dette høres skikkelig bra ut av sjefen din. Det er vedkommendes oppgave å hjelpe sine ansatte til å gjøre en god jobb, og hvis det du trenger for å gjøre en god jobb er en pause, så syns jeg dette ikke var så dumt.

Skrevet

Jeg ville blitt fryktelig såret med det samme......og sikkert grått en skvett også.

Men som du sier du har hatt det tøft!

Tror nok både du og sjefen din er best tjent med at du "hviler ut" et par ukers tid.I og med at legen din ville sykemelde deg også,er det nok helt klart det beste.

Det strider mot din "arbeidsmoral",men noen ganger må man innse at man faktisk ikke klarer alt!

Hvil deg et par uker,så kan du ta fatt på jobben igjen med fornyet innsats!

Lykke til!!

Skrevet

Hadde ringt til legen med en gang ja.

Når både legen, sjefen og du selv skjønner at du bør sykemeldes er det jo bare idiotisk å fortsette å jobbe... Det vil slå tilbake på deg selv senere.

Syns det høres ut som en ålreit og forståelsesfull sjef jeg. Men selvfølgelig er det ikke noe greit akkurat der og da å høre at man ikke gjør jobben helt som man skal. Men det er jo en grunn til det sikkert, og du kan komme bedre tilbake senere.

Skrevet

Jeg syns det høres ut som du har en sjef som vet å ta vare på sine ansatte, det høres ut som han bryr seg om _deg_

Jeg hadde nok også reagert med det samme, kanskje både blitt sint og grått en tåre, men jeg tror han vil deg bare godt.

Ta deg en pause du, med god samvittighet, samle krefter og kom tilbake med nytt pågangsmot og arbeidslyst om et par uker.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Synes sjefen gjør jobben sin jeg. Tar hensyn både til arbeidssgiver, dine kollegaer og ikke minst DEG! Nå kan du jo ta sykmelding med god samvittighet! Ikke ta det som kritikk, heller som at du har en sjeg som SER deg. Det er også en betryggelse for arbeidsplassen at en sjef ser, og gjør noe med, slike ting som slitne arbeidstakere. Helt korrekt av sjefen, og du bør bare takke og ta imot.

Skrevet

Sjefen din har tillit til deg og vet at du egentlig kan mye bedre. Grunnen til at du ikke presterer etter evne er at du er sliten, noe både du, legen og sjefen ser. Hvorfor ta dette ille opp? Du vet jo at dette kun er midlertidig og at sjefen regner med at du kommer sterkere tilbake når du har fått hvilt ut. Dessuten ser sjefen at du har flott arbeidsmoral og ikke sluntrer unna selv om du kunne gjort det med god samvittighet allerede for en stund siden.

Ha en flott og oppfriskende sykemelding!

c",)

Skrevet

Du er virkelig heldig!

Ta i mot med åpne armer. HVil deg med lange morgener i senga og gode turer i friluft.

Reis bort en lang weekend om du har råd. Kos deg og hent igjen inspirasjonen.

Sjefen din er gull verdt!

Tvillingmamma
Skrevet

Da har du en arbeidsgiver som vet at du kan så mye mer enn det du presterer nå.

Han vil ikke miste deg, og du bør ta i mot med åpne armer.

Da har du også en sjef som forstår hvorfor du er sykemeldt og kan lettere "forsvare" hvorfor du er borte overfor kollegaer, hvis de lurer...

Gjest liker ikke begrepet
Skrevet

Jeg hadde blitt sint pga ordvalget. Hadde sjefen sagt jeg burde gå til legen og fortelle hvor sliten jeg var, og at legen sammen med meg kunne vurdere en sykemelding, hadde jeg satt pris på det.

Men at sjefen tror at en person skal kunne "sykemelde seg", liker jeg ikke. Det er legen, ikke pasienten som sykemelder. En sykemeldig er legens valg av behandling på bakgrunn av de symptomer hun ser / måler og pasienten beskriver.

En sjef som sier at han tror at ansatte "sykemelder seg", sier samtidig at han tror de ansatte driver misbruk av sosiale verferdsmidler.

Skrevet

Jeg hadde blitt sint pga ordvalget. Hadde sjefen sagt jeg burde gå til legen og fortelle hvor sliten jeg var, og at legen sammen med meg kunne vurdere en sykemelding, hadde jeg satt pris på det.

Men at sjefen tror at en person skal kunne "sykemelde seg", liker jeg ikke. Det er legen, ikke pasienten som sykemelder. En sykemeldig er legens valg av behandling på bakgrunn av de symptomer hun ser / måler og pasienten beskriver.

En sjef som sier at han tror at ansatte "sykemelder seg", sier samtidig at han tror de ansatte driver misbruk av sosiale verferdsmidler.

Kanskje denne sjefen skulle blitt tvangssendt på kurs i politisk korrekt begrepsbruk før han får lov å ta seg av sine ansatte?

Gjest moralsiten
Skrevet

"En sykemeldig er legens valg av behandling på bakgrunn av de symptomer hun ser / måler og pasienten beskriver."

Om legen ikke finner et eneste symptom må han likevel forholde seg til det pasienten sier, så i praksis er det pasienten som sykemelder seg. Det vet alle oppegåande sjefer.

Skrevet

Om legen min hadde foreslått det, hadde jeg latt meg sykemelde.

Vært hjemme, hvilt og prøvd å komme meg, og så komme sterkere tilbake på jobb...

Skrevet

Den beste "sykemeldingen" for deg ville nok være å finne en ny jobb, med ting du liker. Ta mot til deg og gjør det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...