Gå til innhold

Rødstrømper - ruinerte parforhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 175
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

22

• Prozak

8

• mil1365380270

7

• Jeg er en annen

6

Isåfall ville jeg synes synd på henne som fikk en slik pasient! ;-)

Det sagt, hun ville trolig hatt en fast kunde i årevis!

Med vennlig hilsen

Jeg husker fra mine ungdomsår at vi alltid fleipet med at vi var nonner og bodde i kloster da vi ble passet på av lærerne i internatskolene. I dag tror jeg det ville passet meg å bo i kloster og brukt tiden på åndelige ting.

Nei, hva er grunnen til at menn har fått slik makt som de har hatt/har?

Hovedsakelig fysisk styrke, kombinert med tradisjon/religion - og særlig det sjakktrekket at mange kvinner selv er overbevist om at "menn kan mer", osv.

Med vennlig hilsen

Hovedsakelig fysisk styrke, kombinert med tradisjon/religion - og særlig det sjakktrekket at mange kvinner selv er overbevist om at "menn kan mer", osv.

Med vennlig hilsen

Det er vel ikke oppprinnelig grunnen, men det som kommer etterpå.

Annonse

OK - Manne-amøben var veldig slem med kvinne-amøben, og undertrykte henne! ;-)

Med vennlig hilsen

Det tror ikke jeg noe på, ifølge mine teorier så fantes det kvinnesamfunn før hvor mennene var omstreifere som kom innom for å gjøre kvinnene gravide. Det finnes litteratur om slikt. Det finnes også seriøse undersøkelser på at gud var kvinnelig før i tiden, naturlig nok mens kvinnene bestemte. Etterhvert når mennene tok overhånden skiftet gud kjønn. Jeg heller til disse undersøkelsene/teoriene. Jeg vet hvor vanskelig det er for jenter som skal konfirmeres og står midt i identifikasjonsprosessen å holde seg til en mannlig gud.

Annonse

Gjest Ugga Bugga

Nei så overhodet ikke, kan du forklare meg hva ordet betyr egentlig?

Å nekte forbinder jeg med å absolutt ikke ville gjøre noe fordi det strider mot ens overbevisning. Jeg tenker f.eks på militærnekt.

Men sexnekt? Hvis man ikke har sex, så skyldes det vel at man ikke har lyst, ikke at man nekter fordi man mener sex er galt, eller man ønsker å straffe mannen? Derfor synes jeg ordet "nekt" høres dumt ut i denne forbindelse, akkurat som om sex var noe mannen har rett på, men rødstrømpene nekter.

Gjest tjohooo

Men de er søte, oppegående damer. Ikke noe vondt om dem, og heller ikke om deres kjære!

Uffda, der oppdaget jeg enda en fordom jeg har.

Vet av noen som ikke er helt gode i topplokket som har "importert" da, men vet vel om like mange som er snille menn. Så...

Gjest KariKruskakli.

Et ekteskap (eller forhold) uten sex er så absolutt ikke historisk ukjent. Et ekteskap var før i tiden basert på andre ting enn følelser og sex. Noe henger fortsatt igjen.

Det har jeg ikke hørt noe om. Rart at verden har gått fremover da.

Hvor langt tilbake i tiden da?

Før i tiden hadde de jo en haug med unger, så noe sex må de ha hatt.

mil1365380270

Det har jeg ikke hørt noe om. Rart at verden har gått fremover da.

Hvor langt tilbake i tiden da?

Før i tiden hadde de jo en haug med unger, så noe sex må de ha hatt.

Noe har de nok hatt, men antall graviditeter og fødsler gjorde nok at det var adskillig mindre enn nå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...