Gå til innhold

Ferie på Kypros

Anbefalte innlegg

Gjest Kypros here we come
Skrevet

Dersom du skulle feriere en uke på Kypros i mai med to barn (6 og 9 år) hvor ville du da bo. Er det noen som har erfaring med følgende bosteder:

Blue Village Althea Beach, Blue Village Calllisto og Maistrali & Maistrali Villas.

Hva passer best for barn;

Agia Napa eller Fig Tree Bay?

Kom med tips og råd !

Fortsetter under...

Skrevet

hei! Var på Agia Napa på Panthea village for 2 å siden.. hotell var veldig fint for barn, men underholdning for barn hver dag... stort baseng, plen osv. Tok buss ti minutter og kom til badeland som var kjempefint! Tok båttur gjennom hotellet og gikk i land på aqualand, masse akvarium (hele vegger), krokodiller, pinguer, skilpadder osv. Kjempefint!

Men selve byen er ikke noe for en familie, men for en festløve... masse utesteder/barer i hele gågata.. På kvelden dundrer musikken fra alle kanter..

Dessuten er mat og sånt dyrt der nede.. Midadg kosta fra 150 - 250 kr - nesten samme priser som hjemme.. Vodka kosta 220,- Dere drar sikkert ikke for å drikke vodka da men! ; )

Var MC donalds like ved hotellet, den var mye renere og delikatere enn de norske.. så ble en del mat der. Ellers så var det tivoli i nærheten også, fem min. gange... + liten bilbane/gocart..

var fine turmuligheter til stranda.. som lå bak hotellet.

De ordentlig fine strendene tok vi buss til, fem min på bussen. RÅDEILIGE hvite lange strender som var langgrunne...

Så hvis dere er skikkelig strandmennesker burde dere kanskje ta et hotell med kort gange til stranda, eller leie bil? Var ikke langt med bussen eller altfor dyrt med taxi heller da..

Hotellet er jeg itrolig fornøyd med, bra service, treningssenter, alltid guider der, underhodning osv. Vi reiste med saga.

Skrevet

Var på Kypros i sommer, med to barn på tre og fem år. I Ayia Napa.

Vi bodde på et av Vingreiser sine hoteller, Sunwing Ayia Napa. Og hadde det helt topp.

Hotellet ligger litt utenfor sentrum, men ikke verre enn en liten spasertur. Det er stille og rolige omgivelser, og bare en liten trapp ned til den nydelige stranden.

Masse opplegg for barna, og også flere restauranter.

Vi var ikke så mange kveldene i sentrum, men de få gangene vi var der var det forholdsvis tidlig på kvelden og det værste partybråket hadde ikke startet ennå. Selv om vi en kveld fikk tilbud om å gå inn på en bar med masse gratis drinker mens de passet barna våre i etasjen under. Haha.

Vi hadde en flott ferie, og anbefaler det gjerne til andre. Selv om Ayia Napa er beryktet som partysted passer det også fint til barnefamilier.

Skrevet

Fig Tree Bay passer best for barnefam. A.N. er festfolkets paradis. De holder bråket gående hele natten.

Skrevet

Fig Tree Bay passer best for barnefam. A.N. er festfolkets paradis. De holder bråket gående hele natten.

Var stille og rolig på hotellet vårt.. er bar er byen det er bråk. Mai er litt tidlig for bråk og.. juni + juli er verst.

Skrevet

Var stille og rolig på hotellet vårt.. er bar er byen det er bråk. Mai er litt tidlig for bråk og.. juni + juli er verst.

Er det ikke juli-august som er høysesong for bråk? Det er jo i alle fall den vanlige høysesongen i Hellas.

Annonse

Skrevet

Er det ikke juli-august som er høysesong for bråk? Det er jo i alle fall den vanlige høysesongen i Hellas.

Vi var faktisk litt paffe for at det var så stille... særlig på slutten av ferien, dastengte utesteder tidlig og diskotekene var tomme.. Vi var der i slutten av august.. de sa at bråk og festinga begynte i midten av juni og varte til midten av august.. men det var egentlig nok folk for meg, i hvert fall første uka i feiren..

Skrevet

Det er flere grunner enn festbråk som gjør at Fig Tre Bay egner seg bedre for barnefamilier. Etter min mening.

Tvillingmamma
Skrevet

Anbefaler på det varmeste Sunwing Resort Sandy Bay.

Et flott område med masse grøntarealer, supre bassenger, trimrom, restauranter.

Kommer gjerne dit igjen vi :)

Skrevet

Vi var faktisk litt paffe for at det var så stille... særlig på slutten av ferien, dastengte utesteder tidlig og diskotekene var tomme.. Vi var der i slutten av august.. de sa at bråk og festinga begynte i midten av juni og varte til midten av august.. men det var egentlig nok folk for meg, i hvert fall første uka i feiren..

Midten av juni til midten av august, ja det er jo den norske skoleferien. Sikkert også ferietid for mange andre som reiser til Kypros. Ellers trodde jeg at de lenger sør i Europa gjerne hadde litt senere ferie, og at det derfor var fullt trykk i hele august. Men det varierer nok fra sted til sted. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...