Gå til innhold

Slalom og hytter

Gjest Over på en sporty linje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye ekstrautstyr krever slalomski? Bruker voksne flest hjelm der?

Hva er Carvingski?

Hvor får man leid rimelige hytter, noen gode tips?

Skrevet

Hvis du er amaotør så er fagerfjell fint! Der kan du sikkert få leid hytter, søk på nettet og ring og spør.. jeg bruker å leie skia, staver og støvler.. trenger ikke noe mer.. Så kjører ikke jeg som et svin heller da, men hjelm er jo ikke dumt, men jeg hopper ikke og faller jeg så faller jeg på rumpa/ryggen..

Skrevet

Om carvingski:"Så godt som alle alpinski som selges nå er såkalte carving-ski. Det vil si at skiene er kortere, bredere og smalere på midten. Fordelen med innsvingte ski er at de er mye lettere å kontrollere enn gamle slalomski. "

Du trenger ski, staver, støvler. Hansker, og varme klær det er godt å bevege seg i.

Det er ikke mange voksne som bruker hjelm, men det er ikke dumt (dødsulykkene er ofte noen som kjører fort inn i noen som ligger nede / har falt).

Sjekk aftenpostens reiselivssider, de har ofte tilbud på hytteutleie.

Skrevet

Carving er nesten et must. Hjelm er ok, men ikke mange bruker det. Slalåmbriller er også greit å ha. Hyttene i de fleste områder er som regel dyrest jo lenger inntil bakkene de ligger, kan du ta 10 min i bil er det endel rimligere. Standarden har også selvfølgelig sitt å si.

Skrevet

Hvis du er amaotør så er fagerfjell fint! Der kan du sikkert få leid hytter, søk på nettet og ring og spør.. jeg bruker å leie skia, staver og støvler.. trenger ikke noe mer.. Så kjører ikke jeg som et svin heller da, men hjelm er jo ikke dumt, men jeg hopper ikke og faller jeg så faller jeg på rumpa/ryggen..

Er det ikke veldig dyrt å leie utstyret?

Skrevet

Carving er nesten et must. Hjelm er ok, men ikke mange bruker det. Slalåmbriller er også greit å ha. Hyttene i de fleste områder er som regel dyrest jo lenger inntil bakkene de ligger, kan du ta 10 min i bil er det endel rimligere. Standarden har også selvfølgelig sitt å si.

Vil helst ha dusj og slike ting(les do) da....

Skrevet

det er ikke forskjell på carvingski og slalomski - det er strengt tatt ingen ski som heter carvingski. Poenget er at man i dag kjører på kortere ski med større innsving enn før. Dette gjør noe med svingegenskapene til skiene. De blir mer lettsvingte og skiene gjør jobben for deg i større grad enn før (det å carve). Til gjengjeld er de mer ustabile i høye hastigheter.

Varme klær - helst vindtette. Votter = viktig. Hjelm er smart = varmt og trygt.

Å leie utstyr er bare tull når man får helt kurant utstyr til 3 000 kroner - om man har ambisjoner om å kjøre litt vel og merke.

Skrevet

Hvis du er enda mer amatør, så reiser du til Lifjell - den øverste bakken der er passe da :-)

Vil du ha litt mer futt, så svinser du da bare ned til nederste bakken. Ikke at den er av de råeste heller. Da får du reise til Hemsedal og ta heisen helt til toppen. Det skulle holde for de fleste av oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...