Gå til innhold

Hvilket nr er dere i søskenflokken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hva slags betydning tror dere det har/ikke har for yrkesvalg etc.

jeg er nr 1 av 3 søstre. Jeg har alltid vært veldig akademisk og omsorgsfull. Har vært veldig ansvarsfull og veldig lite sløsete, mens min søster er absolutt det motsatte av meg.

Hvordan tror dere at søskenrekkefølgen har påvirket dere?

Skrevet

Jeg er yngst av tre og har dermed suget til meg alt de mine storesøsken lærte og drev på med. Derfor kunne jeg lese før jeg startet på skolen og var den mest skoleflinke av oss og kunne velge utdannelse nesten som jeg ville.

Men akkurat nå synes storebror at det er fryktelig rart at lillesøster har giftet seg og ikke er 9 år lenger. Det preger ham dessverre, til irritasjon for meg som ikke blir tatt seriøst for ofte. Dumme storebror.

Skrevet

jeg er the one and only. og er akkurat saa sur, saer, egen og trassig som enebarn skal vaere.

Gjest snørrungen
Skrevet

jeg er the one and only. og er akkurat saa sur, saer, egen og trassig som enebarn skal vaere.

AHA!!! Noe måtte det være!!!

fei1365380229
Skrevet

Nr 1 av 2. Er kanskje litt mer selvstendig enn min lillebror :o)

Skrevet

AHA!!! Noe måtte det være!!!

*hytter med stokken*

skorpionfisken
Skrevet

Bortskjemt enebarn her også.

Men det ble da folk av oss også c',)

Skrevet

Jeg er vokst opp som enebarn.

Har alltid vært alene om oppmerksomheten, og må nok innrømme at jeg fremdeles godt liker å stå i sentrum. ;o)

Skrevet

Er eldst av tre.

Og er nok preget av det, ja. Kjenner igjen de typiske ting som ofte går igjen når det skrives om eldst, midterst og yngst.

Skrevet

Jeg er storesøster til en som er tre år yngre enn meg, og kjenner meg godt igjen i div. karakteristikker av førstefødte.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jeg ble smart, fordi jeg er førstemann. De eldste i en søskenflokk er jo statistisk sett smartere enn de andre.

Men så ble jeg en ensom ulv da. Føler meg ikke velkommen av noen. Føler sinne pga dette. Det er fordi jeg følte meg oversett da brutern kom til verden.

Skrevet

Jeg er yngst av tre og har dermed suget til meg alt de mine storesøsken lærte og drev på med. Derfor kunne jeg lese før jeg startet på skolen og var den mest skoleflinke av oss og kunne velge utdannelse nesten som jeg ville.

Men akkurat nå synes storebror at det er fryktelig rart at lillesøster har giftet seg og ikke er 9 år lenger. Det preger ham dessverre, til irritasjon for meg som ikke blir tatt seriøst for ofte. Dumme storebror.

Jeg er mellomst.

Jeg har lært masse av storesøster og samtidig lært lillebror endel.

Tror å være mellomst er bra :) men hva vet jeg?

Skrevet

Jeg er også nummer 1 av tre søstre og er akkurat som deg :o)

Utdannet lærer....

Nummer to av oss søstre har også høy, akademisk utdannelse.

Minstesøster har ikke utdannelse utover videregående skole, men har fast jobb.

Skrevet

Eldst av 4 søstre.

Tror nok jeg er god til å ta ansvar osv. Stereotypene på eldstesøster passer ganske bra på meg.

Skrevet

Yngstemann av 5 søstre! Bærer preg av det på godt og vondt - har liten tro på egen kunnskap, tilpasser meg lett, er god på samarbeid +++

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...