Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et lignende innlegg under "vil bli gravid" igår, men tenkte at dette forumet kanskje vet mer...

Vel..jeg har nå tatt min andre dobble pergo-kur, denne gangen med ovitrelle i tilegg. Negativ test i går. Noen her som har erfaring med disse medikamentene? Hvor mange "runder" er normalt å ta før det klaffer? Jeg ble veldig,veldig skuffa når testen var negativ, for jeg var så sikker på at NÅ måtte det klaffe..Vi visste akkurat når eggløsningen ville skje, og timet helt perfekt..-sånn sett..Men det ble ikke barn av det heller..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170275-gravid-med-pergoovitrelle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med pergo, har tette eggledere så det hjelper lite å få hjelp til eggløsning når gutta uansett ikke har sjangs til å treffe egget...

Men, Ovitrelle er eggløsningsssprøyte som også brukes under IVF/ICSI behandling, så den kjenner jeg til. Under behandling settes den 36 timer før vi drar inn til egguttak, så da vil du få eggløsning en stund etter de 36 timene er ute (legen har helt sikkert gitt deg informasjon om når du kunne regne med å få eggløsning).

I følge legene vil 2-3 av 10 befruktede egg ha anlegg for å bli barn, så selv om medisinene øker sjangsene for å treffe riktig og legger alt til rette for befruktning, så er det ikke nødvendigvis den syklusen som klaffer for dere. Jeg vil anta at dere får noen flere runder med medisiner før dere eventuelt får valget om å gå på med kraftigere skyts (IVF/ICSI). Fordelen med det er at dere da vil se om eggene blir befruktet på laboratoriet.

Ellers ønsker jeg dere masse lykke til, har flere venninner med pergobarn, så det er mulig :)

Jeg har ikke erfaring med pergo, har tette eggledere så det hjelper lite å få hjelp til eggløsning når gutta uansett ikke har sjangs til å treffe egget...

Men, Ovitrelle er eggløsningsssprøyte som også brukes under IVF/ICSI behandling, så den kjenner jeg til. Under behandling settes den 36 timer før vi drar inn til egguttak, så da vil du få eggløsning en stund etter de 36 timene er ute (legen har helt sikkert gitt deg informasjon om når du kunne regne med å få eggløsning).

I følge legene vil 2-3 av 10 befruktede egg ha anlegg for å bli barn, så selv om medisinene øker sjangsene for å treffe riktig og legger alt til rette for befruktning, så er det ikke nødvendigvis den syklusen som klaffer for dere. Jeg vil anta at dere får noen flere runder med medisiner før dere eventuelt får valget om å gå på med kraftigere skyts (IVF/ICSI). Fordelen med det er at dere da vil se om eggene blir befruktet på laboratoriet.

Ellers ønsker jeg dere masse lykke til, har flere venninner med pergobarn, så det er mulig :)

Takk Maye!

Da ble jeg litt "roligere"...Alt håp er ikke ute med andre ord.

• 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...