Gå til innhold

Russefester

Anbefalte innlegg

Gjest Russeforelder
Skrevet

Når i siste klasse på videregående begynner det med russekroer, helgeturer og slikt? Og hvor ofte er det da?

Er alle med på det?

Blir ikke det forresten litt vanskelig med helgeturer for dem som jobber da? Mener å ha lest at flesteparten har jobb ved siden av skolen.

Har en ungdom som er veldig lite sosial, og har ikke lyst til å spørre meg for hos andre foreldre eller jevnaldrende. Vil ikke lage noe problem hvis det ikke er noe problem på en måte.

Altså, har kjøret begynt, eller når begynner det?

Skrevet

Russen vil ha mest ut av denne tiden, så det begynner gjerne helt fra starten av 3 vdg. år. Gjorde hvertfall det hos oss, med russekro en fredag i måneden, "grisefest", osv.

Helgeturer tror jeg ikke det var så mye av på min skole. Jeg hørte hvertfall ikke om noen, såvidt jeg kan huske.

Skrevet

Var russ i 2000, da hadde vi russekro fra november/desember av. Aldri hørt om noe helgetur :)

Skrevet

Da jeg var russ (oi, det var lenge siden...), så var det russekroer osv. en sjelden gang før jul, og så hyppigere etter hvert som selve russetida nærmet seg. Ingen helgeturer.

Skrevet

Russen vil ha mest ut av denne tiden, så det begynner gjerne helt fra starten av 3 vdg. år. Gjorde hvertfall det hos oss, med russekro en fredag i måneden, "grisefest", osv.

Helgeturer tror jeg ikke det var så mye av på min skole. Jeg hørte hvertfall ikke om noen, såvidt jeg kan huske.

Hva er disse russekroene? Rene fester? Det hadde vi ikke noe av, men flere andre arrangementer av diverse slag. Ganske snodige sådan.

Skrevet

Hva er disse russekroene? Rene fester? Det hadde vi ikke noe av, men flere andre arrangementer av diverse slag. Ganske snodige sådan.

Bare vanlig kveld ute på byen, på et pub/disco-sted. Det var kun russ som fikk komme inn disse kveldene, måtte vise russebevis og greier. ikke noe tap for utestedet tror jeg, kom masse folk.

Skrevet

Det er veldig geografisk betinga det der og forkjellig fra skole til skole!!!

Jeg var russ for 4 år siden og kjøret startet for fullt i april (vestfold)!!! Men det var russekroer omtrent en gang i mnd fra oktober... Etter at dåpen hadde vært og "inndrikking av russedressen" (pleier å være i april,mai) begynner kjøret. Det var helgetur både til skisteder og det er russetreff (hovedsakelig i mai). Jeg vet det er mindre av disse tingene i NordNorge enn det er sørover!!!

De fleste er med på det, men det koster en del penger og det er en del som du sier som jobber. Det er helt opp til en hver enkelt å være med på disse tingene, men det er en opplevelse man ikke kommer til å få igjen...

Det er veldig mange som ikke var med før i mai hvor ting var lagt opp mer i hjemlige trakter. Men det er en tid jeg absolutt ikke ville vært foruten!!!

Ta en prat med ungdommen din å dpør hva han,hun egentlig mener om denne russefeiringa. Ikke alle er like interssert i den!!!

Skrevet

Min niese er russ til våren. De har begynt (for lenge siden).

Skrevet

Det er noen russekroer etter jul (og russeball som regel før jul), men veldig mange begynner ikke russefeiringen ordentlig før i mai. Derimot begynner man gjerne med russeforberedelser (maler bil/buss, skaffer sponsorer osv) rundt disse tider.

Det virkelige kjøret begynner jo i mai, og det er da helgturene (stavanger eller lillehammer) og russekroene/arragmentene starter på alvor

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...