Gå til innhold

Hva vil det si å ha "godt voksne" foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber med et case på skolen som er tatt fra virkeligheten. i opplysningene står det at barnet har "godt voksne" foreldre. Har lurt veldig på hva det vil si i våre dager. er man da over 40 når man får barn?

Gjest hmmmmmmm@hmhm
Skrevet

Jeg er 36 år, hvis jeg blir gravid nå da vil jeg si at jeg er godt voksen...........

Skrevet

Jeg er 36 år, hvis jeg blir gravid nå da vil jeg si at jeg er godt voksen...........

Mine foreldre var 36 år og 45 år da de fikk meg... Det er godt voksent vil jeg si... :)

Skrevet

Av barn som blir født nå er nok å ha foreldre som var 30-35 år når barnet ble født nokså vanlig.

Da jeg ble født var mine foreldre 35 år -og URGAMLE! tider forandrer seg...

Nå er nok det å få barn i 35-40 års alderen "gammelt" vil jeg anta..

Skrevet

Hvis foreldrene er over 40 år da de fikk barn vil jeg si at de var godt voksne.

Moren til min venninne var 49 da hun ble gravid, 50 da hun fødte, og det var godt voksent (og veldig lite planlagt..)

Skrevet

Hvis foreldrene er over 40 år da de fikk barn vil jeg si at de var godt voksne.

Moren til min venninne var 49 da hun ble gravid, 50 da hun fødte, og det var godt voksent (og veldig lite planlagt..)

og barnet var født friskt? Det er vel veldig uvanlig at man i det hele tatt blir gravid når man er 49? Hørt om folk som har fått barn når de har vært 45 men...

Og Sara fikk jo barn når hun var 90 sies det

Gjest Tidene forandrer seg
Skrevet

Mine foreldre var tretti da de fikk meg for snart femti år siden. De var gamle førstegangsforeldre.

Jeg var tretti selv for tjue år siden da jeg født første gang. Jeg var godt voksen.

I dag er det helt vanlig å være tretti og førstegangsfødende virker det som. Tror ikke mange tenker på det som godt voksen lenger.

Gjest men vi er sunne og friske
Skrevet

Mamma fikk meg da hun var 43, pappa fikk min halvsøster 16 år senere og da var han 56. (grøss til den)

Skrevet

Jeg vil _tippe_ at oppgaveskriver har ment at foreldrene er over 35.

Men jeg synes ikke du skal tenke på det som noe annet enn at de _ikke_ er spesielt unge foreldre.

Man _trenger_ ikke være hysterisk, overbeskyttende eller utslitt selv om man er småbarnsforeldre i den alderen.

Skrevet

Av barn som blir født nå er nok å ha foreldre som var 30-35 år når barnet ble født nokså vanlig.

Da jeg ble født var mine foreldre 35 år -og URGAMLE! tider forandrer seg...

Nå er nok det å få barn i 35-40 års alderen "gammelt" vil jeg anta..

Å være 35-40 og få barn er helt vanlig i mine kretser i hvert fall. Jeg tenker nok på 40 og over som godt voksent... Tror man blir både voksen og "gammel" senere enn før i tiden, men der er vel en biologisk grense ennå så klart.

Gjest sussilei
Skrevet

"Godt voksen" forbinder jeg med middelaldrende. Og det er man visst etter 40 en gang ?

Jeg bor i Oslo, og her er det helt vanlig å bli foreldre i 30 - 45 årsalderen.

Venninnen min bor i en småby sør i landet, og føler seg som en urgammel mamma fordi hun fikk barn etter fylte 30. Så det kommer litt an på bosted, også.

Skrevet

Å være 35-40 og få barn er helt vanlig i mine kretser i hvert fall. Jeg tenker nok på 40 og over som godt voksent... Tror man blir både voksen og "gammel" senere enn før i tiden, men der er vel en biologisk grense ennå så klart.

Ja, det er kanskje det. Fint for meg da (er 32):)

Poenget er vel at grensene har flyttet seg ganske radikalt -ca10 år på de siste 15-20 årene. Vi bruker lang tid på å finne den rette nå til dag tydeligvis..(pluss utdanning, selvrealisering, reising, bytte av partnere etc.).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...