Gå til innhold

Hva med dere andre jenter?

Anbefalte innlegg

Gjest redd pingle
Skrevet

Er det bare meg som er sånn: når jeg går ute alene etter mørkets frembrudd, er jeg ekstremt skvetten. Betrakter alle hankjønn på min vei som potensielle voldtektsmenn. Kommer en bak meg, f.eks, tar jeg opp mobilen og taster febrilsk nummer til venner/fam., så jeg kan ringe dem hvis jeg blir overfalt. Har skikkelig hjertebank. Tenker også at jeg er et drømmeoffer siden jeg er liten og ganske tynn, at det liksom lyser "lett bytte" lang vei.... Er jeg paranoid eller er dette vanlig?

Skrevet

Jeg er akkurat likedan! Skremmer meg selv med å tenke skumle tanker.

Hater at samboeren min er bortreist. Liker IKKE å være hjemme alene..

Skrevet

samme her også

Skrevet

jeg tenker akkurat det samme. lager på en måte planer for hva jeg skal gjøre hvis jeg føler meg truet.

i det siste har jeg tatt med hunden min når jeg skal hjem et sted.

nei, tror ikke at du er unormal, men det er svært plagsomt.

Gjest redd pingle
Skrevet

Tenk på meg som er singel da:(

Men jeg er ikke redd når jeg er inne,heldigvis, puster alltid lettet ut hver kveld jeg kommer meg trygt innenfor døra!

Godt å høre at det er flere av "oss" i hvert fall. Så er jeg kanskje ikke så unormal likevel..

Skrevet

Tenk på meg som er singel da:(

Men jeg er ikke redd når jeg er inne,heldigvis, puster alltid lettet ut hver kveld jeg kommer meg trygt innenfor døra!

Godt å høre at det er flere av "oss" i hvert fall. Så er jeg kanskje ikke så unormal likevel..

Har bodd alene i to-tre år, å da gikk det sånn halveis bra.Men nå som jeg har vært samboer en god stund, så har det blitt verre.

Uff... tro jeg skal begynne på selvforsvar. Sånn i tillefelle bare :)

Skrevet

Jeg er helt lik. Pleier å tenke ut hvor jeg kan løpe hvis det skulle komme noen å prøve å ta meg. I tillegg går jeg alltid med mobilen i hånden når jeg går i mørke.

Skrevet

Har bodd alene i to-tre år, å da gikk det sånn halveis bra.Men nå som jeg har vært samboer en god stund, så har det blitt verre.

Uff... tro jeg skal begynne på selvforsvar. Sånn i tillefelle bare :)

Tenker litt på å ta med meg en stor pose med mel og heller over personen hvis jeg skulle bli angrepet.

Hvis ikke lager jeg boller når jeg kommer hjem:)

Skrevet

Tenker litt på å ta med meg en stor pose med mel og heller over personen hvis jeg skulle bli angrepet.

Ha en flaske vann i andre hånda da. Så får du en fin blanding. Gir deg masse av tid til å springe laaaaangt unna :)

Skrevet

Jepp! Det er som å lese om meg selv.. Heldigvis har jeg hundene med meg stort sett etter mørkets frembrudd.

Det hjalp ikke at det skjedde et voldtektsforsøk i parken ved der jeg bor nå i høst. Ble litt shaky da, og fikk liksom en bekreftelse på at det er fullt mulig at det kan skje meg noe.

Når jeg er på tur i marka har jeg imidlertid måttet skjerpe meg litt. Slitsomt å ha øynene i bakhodet hele tiden. Dessuten kom jeg frem til det at det er nok liten sannsynlighet for at en voldtektsmann gidder å gå en mil bak i skogen for å voldta.. Det er nok mer farlig i sentrum.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Du er nok ikke alene nei... Jeg går med nøkkelknippet tredd på en av fingrene mine sånn at HVIS noen skulle finne på noe... Så stikker jeg dem faktisk i øyet. Jepp! Det gjør jeg. Garantert. Blir helt sikkert ikke redd og paralysert og hva det er man blir. Og nøklene kommer ikke til å vri seg rundt og være helt uhåndterlige når jeg gjør meg klar for å hugge angriperen i øyet. Han/hun skjønner nok ikke at jeg kommer til å prøve å gjøre noe med armene for å forsvare meg, så ikke blir armen min holdt igjen eller blokkert heller. Forsvarsvåpenet mitt er helt fantastisk! Og aller best, det gjør at jeg føler meg tryggere :-)

Skrevet

Du er nok ikke alene nei... Jeg går med nøkkelknippet tredd på en av fingrene mine sånn at HVIS noen skulle finne på noe... Så stikker jeg dem faktisk i øyet. Jepp! Det gjør jeg. Garantert. Blir helt sikkert ikke redd og paralysert og hva det er man blir. Og nøklene kommer ikke til å vri seg rundt og være helt uhåndterlige når jeg gjør meg klar for å hugge angriperen i øyet. Han/hun skjønner nok ikke at jeg kommer til å prøve å gjøre noe med armene for å forsvare meg, så ikke blir armen min holdt igjen eller blokkert heller. Forsvarsvåpenet mitt er helt fantastisk! Og aller best, det gjør at jeg føler meg tryggere :-)

hahaha akkurat det samme gjør jeg også, men synes det var litt pinlig og skrive hehe. Men dæven vi er smarte vi ;0)

Skrevet

Jeg går ikke alene etter at det er mørkt, nei..

Jeg bor like ved skogen, og jeg går heller ikke tur der alene midt på lyse dagen.

Det er så dustete å være så redd, og få ødelagt så mye på grunn av noen få menn som er drittsekker.

Gjest tjohooo
Skrevet

Hvis du tar et par selvforsvarskurs, kanskje du greier å slappe av litt mer. Utstråler du styrke og trygghet, vil du heller ikke være like attraktiv for en overfallsmann.

Gjest tjohooo
Skrevet

Å nei, nå spolerte du liksomtryggheten min også :D

Gjest tjohooo
Skrevet

*lol*

Gjest Mr Papp
Skrevet

Ha en flaske vann i andre hånda da. Så får du en fin blanding. Gir deg masse av tid til å springe laaaaangt unna :)

Mel og vann er alt du trenger for å lage mortedeig. Morten biter på som bare det. Deretter kan du sette en trippelkrok i morten og bruke den som agn. Da biter gjedda på! Så kan du lage gjeddekaker.

Så frykt for skumle menn er ikke så dumt at det ikke er godt for noe.

Skrevet

Jeg er ikke sånn. Tenker sjelden på at noen kan overfalle meg, og har ingen kvaler for å gå ute etter mørkets frembrudd.

Da jeg bodde nærmere sentrum, gikk jeg gjerne hjem fra byen alene. Nå bor jeg i drabantby i Oslo, og derfor blir det taxi nå.

Gjest kloetta
Skrevet

Nei, jeg er svært sjelden redd. Jeg forsøker å være fornuftig og tenke på at ting kan skje allikevel, minne meg selv på at det nok er lurt å ta en taxi hvis jeg har drukket, ta følge med venner, ikke gå i de mørkeste gatene selv om det er raskest. Jeg går alltid "fort for å holde varmen". Jeg tror det hjelper å se målbevisst ut og ikke som en som gjerne vil slå av en prat og bli med noen hjem, hvis noen henvender seg til meg , spør om klokken el, har jeg det veldig travelt, jeg stopper aldri. jeg har snakket med mer engstelige venninner om hvilke forhåndsregler de tar, og f.eks. det med å ha telefonen i handa er nok lurt, selvom jeg ikke alltid gjør det, for jeg tenker ikke så mye på at det kan være farlig å gå hjem. Men jeg bor i Oslo, gatene er sjelden helt folketomme, kiosker ol har åpent, det er gjerne vektere, postbud, biler og andre "trygge" personer i nærheten. Men hvis jeg sitter alene i en t-banevogn med bare en mann eller tre om kvelden, blir jeg nervøs. Det er så isolert.

Heldigvis er jeg ikke mørkredd eller skvetten.

Men kommer det en hund løpende, midt på dagen, masse folk rundt og eieren rett ved, da stivner jeg totalt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...