Gå til innhold

Hva med dere andre jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt litt sånn ja etter det har vært så mye dritt id et siste... jeg går med tåregassen i hånda med fingeren klar jeg! : ) Og det er faktisk veldig betryggende, men skvetter hvis noen plutselig er helt innpå meg uten at jeg hadde sett dem.. men ser ikke på alle menn som potensielle overfallsmenn... Det er noen jeg ser på som potensielle..

Skrevet

hahaha akkurat det samme gjør jeg også, men synes det var litt pinlig og skrive hehe. Men dæven vi er smarte vi ;0)

hehe..sånn gjorde jeg også før jeg fikk tåregassen. : )

Skrevet

Å nei, nå spolerte du liksomtryggheten min også :D

Enn nøkkelknippe som faller i bakken... Sikt etter ballene jenter! Eller klyp i puppen hvis det er jente..

Gjest Også lettskremt
Skrevet

Vi har jo blitt fora av media om alt det fæle som skjer! Så ja, klart en tenker på det. Er redd biler skal stoppe og dra en inn, redd det skal hoppe noen ut fra en mørk plass, redd de som kommer imot deg eller bakfra har skumle hensikter. Og jeg går oftest bare ti minutter alene i mørket nattestid.

Gjest Også lettskremt
Skrevet

Du er nok ikke alene nei... Jeg går med nøkkelknippet tredd på en av fingrene mine sånn at HVIS noen skulle finne på noe... Så stikker jeg dem faktisk i øyet. Jepp! Det gjør jeg. Garantert. Blir helt sikkert ikke redd og paralysert og hva det er man blir. Og nøklene kommer ikke til å vri seg rundt og være helt uhåndterlige når jeg gjør meg klar for å hugge angriperen i øyet. Han/hun skjønner nok ikke at jeg kommer til å prøve å gjøre noe med armene for å forsvare meg, så ikke blir armen min holdt igjen eller blokkert heller. Forsvarsvåpenet mitt er helt fantastisk! Og aller best, det gjør at jeg føler meg tryggere :-)

God ide! Skal adoptere den ideen.

Problemet er kanskje at en blir tiltalt for legemsbeskadigelse etterpå? Hvis ikke overfallsmannen rakk å gjørenoe , så var det jo bare han som sto igjen med skade da.

Gjest kristins hofter
Skrevet

Det er så liten fare for å bli utsatt for voldtekt og drap når en går alene ute i mørket. Bor midt i sentrum og vandrer ofte alene, men er jo mye folk og er ikke redd. Er litt mer bekymret når jeg går langs litt mer øde veier(er uansett trafikk rundt her jeg bor) så jeg er mer bekymret for å bli drept av en fyllekjører.

Menn har 10 ganger så stor risiko for å bli utsatt for vold enn kvinner...

Skrevet

Dersom svarene fra kvinnene i denne tråden er representative for kvinner generelt er det vel heller menn som bør føle seg utrygge etter mørkets frambrudd.

Dersom vi har det travelt og småspringer litt, ikke har fått barbert oss på en stund, går i en mørk bakgate e.l. så risikerer vi jo en nøkkel i øyet, tåregass i ansiktet, et kne i familiejuvelene eller det som verre er.

Ser for meg skvetne kvinner som skyter først og spør etterpå.

Vet ikke helt om jeg tør gå ut alene lenger. Ikke når det er mørkt i alle fall.

Skrevet

Jeg er ikke veldig redd, men jeg tar noen fornuftige forholdsregler.

Jeg prøver å holde meg unna folketomme og mørke gater og parker, går raskt og bestemt og unngår altfor direkte øyekontakt (uten å flakke med blikket).

Om jeg ramler borti gater som er folketomme, tar jeg nøkkelknippet med nøklene mellom fingrene og har mob-en lett tilgjengelig.

mil1365380270
Skrevet

Dersom svarene fra kvinnene i denne tråden er representative for kvinner generelt er det vel heller menn som bør føle seg utrygge etter mørkets frambrudd.

Dersom vi har det travelt og småspringer litt, ikke har fått barbert oss på en stund, går i en mørk bakgate e.l. så risikerer vi jo en nøkkel i øyet, tåregass i ansiktet, et kne i familiejuvelene eller det som verre er.

Tror du kan føle deg rimelig trygg. Jeg har ikke hørt om ett eneste tilfelle der en mann har blitt angrepet av en kvinne som er redd for å bli voldtatt i alle fall ;-) Det er gjerne kvinnene som taper i den settingen der.

Skrevet

Nei, er ikke så veldig redd. Det skjer jo overfall, men ikke så ofte at hver eneste jente som er ute om kvelden bør løpe inn raskest mulig.

Dessuten innbiller jeg meg at dersom en ser redd ut, så tiltrekker en seg disse skumle mennene. Derfor går jeg i raskt bestemt tempo, snur meg _aldri_ for å sjekke bak meg. Jeg unngår også tomme mørke gater og parker om det er mulig. Å ikke være redd er ikke det samme som å være naiv.

Det verste som finnes er å gå med redde høns i en mørk gate. Da kjefter jeg på dem til de slutter å snu seg for hver lyd og skvette til siden for hver mann som kommer gående.

Skrevet

hehe... : ) Så lenge dere ikke kommer FOR nære, så slipper du det vettu... men kommer du borti med i en folketom gata så sprayer jegg deg først, deretter sparker deg i juvelene, så du helst faller overenne.. så løper jeg! ; )

Gjest tjohooo
Skrevet

Det er så liten fare for å bli utsatt for voldtekt og drap når en går alene ute i mørket. Bor midt i sentrum og vandrer ofte alene, men er jo mye folk og er ikke redd. Er litt mer bekymret når jeg går langs litt mer øde veier(er uansett trafikk rundt her jeg bor) så jeg er mer bekymret for å bli drept av en fyllekjører.

Menn har 10 ganger så stor risiko for å bli utsatt for vold enn kvinner...

Av ukjente ihvertfall.

Gjest kristins hofter
Skrevet

Av ukjente ihvertfall.

ja av ukjente på gata...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...