Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De skal vel ha en saus?

Jeg lar de trekke i sausen ca. 15 min.

Ja, det kan jeg kanskje også gjøre ja:)

Hmm, nå ble jeg i tvil her..

Jaja, jeg får se det an:)

Vennlig hilsen,

Fortsetter under...

Skrevet

Ser du har fått flere oppskrifter, så skal ikke gi deg min.

Men vil anbefale deg å brune de litt i pannen, for så å ettersteke de i stekeovnen. (200 grader, 25 min). Synes de blir saftigere, og det er vanskelig å gjennomsteke de uten at de blir harde/brent i panna.

God ide! Da kan de jo få selskap av tynne potetbåter i langpanna, penslet med krydret olivenolje. Og alt blir ferdig til samme tid.

Hvor i ovnen setter du dette? Midt i?

Gjest papirtiger
Skrevet

De skal vel ha en saus?

Jeg lar de trekke i sausen ca. 15 min.

Synes de blir litt...dvaske av trekking. Men sikkert en smakssak.

Gjest papirtiger
Skrevet

God ide! Da kan de jo få selskap av tynne potetbåter i langpanna, penslet med krydret olivenolje. Og alt blir ferdig til samme tid.

Hvor i ovnen setter du dette? Midt i?

Midt på ja :)

Jeg lager som regel en gedigen porsjon, og legger det i fryseren.

Skrevet

Kjempelurt, det skal jeg også prøve.

Jeg pleier å bruke karbonadedeig.

i helgen lagde jeg en gresk variant, med små kjøttkaker (kjøttboller) som trakk seg ferdig i tomatsaus etter bruning i olje. De ble veldig gode. Dertil serverte jeg skiver av aubergine krydret med salt og pepper og stekt gylne og myke i olje, som et alternativ til poteter/ris/pasta.

Og gresk salat.

Gjest fra sine.
Skrevet

"Det man må tenke på når man leser kokebøker, er at alle oppskriftene er mest mulig økonomiske."

Det er vel en sannhet med modifikasjoner - det kommer an på hva slags kokebøker man bruker. Jeg har flere hvor det konsekvent anbefales det feteste alternativet, eller hvor flere valgmuligheter er oppgitt.

Da har du fine kokebøker! Mine er såå kjipe, foreslår t.o.m å lage kakao med vann!

Annonse

Skrevet

Bare et lite spørsmål til: Bruner du dem helt "ferdig" i stekepanna? Altså blir de ikke brunere i stekovnen, når du har såpass varme?

Takk for svar.

Skrevet

Hvitløk og salt og pepper så klart! ; ) Ikke dumt å ettersteke de i ovnen...

Gjest papirtiger
Skrevet

Bare et lite spørsmål til: Bruner du dem helt "ferdig" i stekepanna? Altså blir de ikke brunere i stekovnen, når du har såpass varme?

Takk for svar.

Blir ikke noe særlig brunere nei.

Ble inspirert til å lage en kilo med kjøttkaker selv nå :)

Skrevet

Da har du fine kokebøker! Mine er såå kjipe, foreslår t.o.m å lage kakao med vann!

Urgh!

Kanskje på tide å få seg nye kokebøker da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...