Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, gode med-dolere!

Eg studerer heimefrå. Og på høgskolebiblioteket. Og heime hos mor og far. Og iblant også andre stader...

Eg skriv oppgåvene mine på data (naturlegvis).

Fins det tenester der ein kan lagre arbeidet sitt på nett, for å slippe å bale med disketter og dra fram og tilbake og alltid hugse på å ha med seg arbeidet sitt til einkvar tid osv.? Det ville gjere ting så mykje lettare for meg...

Eg hugsar det var noko for mange år sidan der ein kunne lagre backup på nettet - men det er vel snart ti år sidan eg var borti dét, og det var vel ikkje heilt det same heller.

Fins det slikt, tru?

Skrevet

Hvis du skriver i word er det vel bare å sende dokumentet til en hotmailadresse?

Skrevet

Det finnes nok, men hvorfor ikke putte arbeidet på en USB-minnepinne? Liten og lett å ta med, og masse lagringsplass.

Eller som fyrlykt foreslår, om det er snakk om filer du kan maile til deg selv på en webmail-adresse.

Skrevet

Tror jeg skjønner hva du mener, og løsningene du har fått under her er ikke fleksible nok i forhold til hva man kunne ønske.

Jeg vet det fantes noen slike tjenester før, hvor man kunne montere eksterne lagrinsplasser via internett på maskinen og jobbe mot dem. Men de var ikke særlig stabile, og det var kanskje derfor det ble ganske stille rundt de.

Selv bruker jeg USB-penn, og har alt av arbeid på den. Jeg stikker den inn i en maskin på datalaben på skolen, laptopen, eller den stasjonære hjemme. Faren er bare at det går an å glemme/miste den, så backup blir enormt viktig.

"........................."

Skrevet

Tror jeg skjønner hva du mener, og løsningene du har fått under her er ikke fleksible nok i forhold til hva man kunne ønske.

Jeg vet det fantes noen slike tjenester før, hvor man kunne montere eksterne lagrinsplasser via internett på maskinen og jobbe mot dem. Men de var ikke særlig stabile, og det var kanskje derfor det ble ganske stille rundt de.

Selv bruker jeg USB-penn, og har alt av arbeid på den. Jeg stikker den inn i en maskin på datalaben på skolen, laptopen, eller den stasjonære hjemme. Faren er bare at det går an å glemme/miste den, så backup blir enormt viktig.

"........................."

Går du på ungdomsskolen? :-)

Skrevet

Går du på ungdomsskolen? :-)

Ja, flisa - jeg går på ungdomsskolen. Jeg hadde vanskelig med å komme meg gjennom 9 klasse, og etter det har jeg liksom ikke kommet helt videre. Men jeg har håp om at det 16 året skal være det siste .

"..........................."

Skrevet

Ja, flisa - jeg går på ungdomsskolen. Jeg hadde vanskelig med å komme meg gjennom 9 klasse, og etter det har jeg liksom ikke kommet helt videre. Men jeg har håp om at det 16 året skal være det siste .

"..........................."

Ønsker deg all lykke! :)

..og nytt pusepenal!

Skrevet

Det finnes nok, men hvorfor ikke putte arbeidet på en USB-minnepinne? Liten og lett å ta med, og masse lagringsplass.

Eller som fyrlykt foreslår, om det er snakk om filer du kan maile til deg selv på en webmail-adresse.

Har en slik, men da er du jo avhengig at alle PCer du jobber ved kan gjere seg nytte av ein slik. Vi har ikkje lukkast med det over alt. Ellers er jo det naturlegvis smart nok, men må uansett ha den med alltid, da. Kan ikkje ta ei spontan arbeidsøkt t.d.

Det å drive å maile i aust og vest er også pes :-/

Skrevet

Den var jo interessant i og for seg, men eg trur ikkje net mapper løser akkurat dette behovet. Men takk for at du tok deg tid til å lese og svare :)

Jo, bare koselig det :-) Men da skjønner jeg ikke helt hva du er ute etter. Og hva kan så løse problemet ditt? Jeg mener - hva leter du etter?

Skrevet

Jo, bare koselig det :-) Men da skjønner jeg ikke helt hva du er ute etter. Og hva kan så løse problemet ditt? Jeg mener - hva leter du etter?

Dette var for å lage site maps, ikkje lagringsplass?

Eg har nettopp funne ut at Yahoo har noko som heiter Briefcase, eg skal prøve det og sjå om det kan fungere bra.

Skrevet

Dette var for å lage site maps, ikkje lagringsplass?

Eg har nettopp funne ut at Yahoo har noko som heiter Briefcase, eg skal prøve det og sjå om det kan fungere bra.

Vel, ok som du vil - og lykke til :)

Skrevet

Hvis du skriver i word er det vel bare å sende dokumentet til en hotmailadresse?

Den metoden bruker jeg.. Åpne mailen hjemme å lagre det på maskina der.. Eller omvendt.

Ingen problem.

Skrevet

Alt du trenger er egentlig en webserver og en ftp-klient. Gratis web-lagringsplass finnes det massevis av. Lagre filene i en mappe direkte i hjemmekatalogen din (og altså ikke i mappen public_html), så er det bare du som får tilgang.

Skrevet

Alt du trenger er egentlig en webserver og en ftp-klient. Gratis web-lagringsplass finnes det massevis av. Lagre filene i en mappe direkte i hjemmekatalogen din (og altså ikke i mappen public_html), så er det bare du som får tilgang.

Ja du har jo for så vidt rett i det...

Skrevet

Har du en emailkonto det går an å ha tilgang til med en browser/telnet? I såfall kan du jo emaile oppgavene til deg selv da...(med mindre du bruket et emailprogram som laster ned og sletter mailene dine på serveren etterpå da).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...