Gå til innhold

Madrasser og rettigheter. Hjelp vær så snill.

Anbefalte innlegg

Gjest Søvnmangel
Skrevet

Hei

Kjøpte ny seng i oktober med alt tilbehør, og trodde at NÅ engdelig så skal jeg få ligge godt, og glede meg til å krype til køys.

Aldri har det vel vært verre enn med disse madrassene - dyre var de også, og skulle visst være topp kvalitet for god søvn og utvilt kropp. De skulle forme seg etter kroppen og regulere varmen osv. osv.

Jeg prøvde selvsagt flere ganger, og påpekte hele tiden ovenfor selger at de var for harde, men denne sto på sitt og sa "bare vent, du må bare venne deg til dem - så vil du aldri ha noe annet"

Jeg forsøkte gang på gang å si at de er for harde, og jeg vil ha en madrass som jeg kan synke ned i - krølle dyna godt rundt meg og bare slappe av. Han sto på sitt, og sa de var myke, men jeg syntes de var harde, og gjentok meg selv til det kjedsommelige.

Når man går til fagfolk som driver med dette hver dag, så stoler man jo automatisk på at det de sier - jo det må jo stemme. I tillegg har jeg kjøpt møbler i denne butikken før - for mange tusen, og har aldri hatt noe å klage på.

Så jeg kjøpte altså disse madrassene både til mannen min og meg i god tro om at NÅ skulle jeg endelig få ei god seng, etter å ha ligget på noe gammelt lånt dritt i lang tid.

Tro det eller ei, jeg savner faktisk de gamle, for de nye tar nesten knekken på meg. Og det stemmer ikke i det hele tatt det selger sa, man venner seg ikke til dem - og jeg har prøvd lenge nå, men det blir bare verre og verre.

Jeg sover ikke i det hele tatt for tiden - før jeg er så trøtt at jeg nærmest svimer av, og da på sofaen. Så det som skulle være noe av det beste som fantes, har for meg blitt det reneste helvete.

Det jeg lurer på kjære dolere: har jeg noen rettigheter her. Jeg valgte jo selv å kjøpe disse, men under press og jeg føler jeg har blitt lurt.

Kan jeg på noen som helst måte få pengene tilbake, eller en annen type madrasser?

Eller er det sånn, at jeg må ta opp lån for å kjøpe nye et annet sted? For dette går bare ikke lenger, jeg er nødt til å få nye uansett. Jeg føler jeg ligger på murstein.

Har jeg noen rettigheter her, og hvordan lønner det seg å gå frem. Jeg spør her, før jeg kontakter butikken.

Blir veldig takknemlig hvis noen gidder å gi meg noen gode råd.

skorpionfisken
Skrevet

Men gå til butikken og ta det opp. Om de ikke gir seg så gå til forbrukerrådet.

Det er klart at du skal ikke bare bestemme deg for at det går ikke å gjøre noe, for så å ta opp lån for å gå en annen plass og kjøpe seng.

Klag på den påståelige behandlingen deres.

Gjest Søvnmangel
Skrevet

Men gå til butikken og ta det opp. Om de ikke gir seg så gå til forbrukerrådet.

Det er klart at du skal ikke bare bestemme deg for at det går ikke å gjøre noe, for så å ta opp lån for å gå en annen plass og kjøpe seng.

Klag på den påståelige behandlingen deres.

Takk, men er det noen tidsfrist her - jeg mener på å klage til butikken.

Litt vanskelig det også, i og med selger sa at man måtte venne seg til disse.

Dette er grusomt altså, jeg holder på å bli sprø av søvnmangel, og ikke har jeg de gamle heller, for de har jeg jo levert tilbake til dem jeg lånte de av.

Skrevet

Takk, men er det noen tidsfrist her - jeg mener på å klage til butikken.

Litt vanskelig det også, i og med selger sa at man måtte venne seg til disse.

Dette er grusomt altså, jeg holder på å bli sprø av søvnmangel, og ikke har jeg de gamle heller, for de har jeg jo levert tilbake til dem jeg lånte de av.

Så lenge du klagde med en gang, så vil jeg tro du har retten på din side.. Selger sendte deg hjem igjen og ba deg vente å se... Gå tilbake til butikken, få snakke med sjefen eller daglig leder og forklar hele historien og si du enten ønsker mykere madrasser - for disse er ikke hva selger lovet - eller pengene tilbake... Eller gå til forbrukerrådet, det kan du gjerne nevne hvis de er vanskelige..

Gjest Dårlig søvn er pyton
Skrevet

Hvis det er dyre madrasser, så er det gjerne prøvetid da. At en kan få levert dem tilbake hvis en ikke blir vant med dem. Men det er vel en måneds tid gjerne.

Hvis ikke butikkeieren vil høre på dine meninger, så send et brev til forbrukerkontoret og forklar problemet som du gjorde her. De vil kunne hjelpe deg videre og de kjenner reglene til bunns.

Et tips - ofte hjelper det også å si i butikken at hvis de ikke hjelper deg så går du til forbrukerrådet. Vet det av erfaring.

Kanskje vi skal bytte? hehe... Vi kjøpte ny kontinentalseng som er for myk. Har somlet så lenge, ikke gjort noe med det, så jeg har nok tapt mine rettigheter. Men DU har jo hele tiden informert selgeren om at du ikke er fornøyd. Det er HAN som ikke har repondert.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...