Gjest eljo Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Har lite nettverk hjemme med stasjonær og to bærbare, og trådløst nettverk via D-Link router. Det fungerer en viss tid, men så kutter den, og de bærbare sier at den er utenfor nettverksområdet. Hvis vi da setter maskinen i hvilemodus og starter opp igjen er det greit igjen. Noen som vet om det er noen tidsinnstillinger eller noe i D-Link som kan være årsaken? Eller om det er noen andre åpenbare enkle feil vi har gjort?? 0 Siter
mekkern Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Har D-link router selv. Du bør restarte routeren med jevne mellomrom. Min har en tendens til å miste kontakten når den har stått på lenge (over 1 måned!). Slå av strømmen og på igjen. Det neste du bør sjekke er innstillingene på nettverkskortet. Det finner du om enhenten kan/skal slås av for å spare strøm. Den skal IKKE kunne slås av for å spare strøm. Håper noe av dette hjelper deg. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Har D-link router selv. Du bør restarte routeren med jevne mellomrom. Min har en tendens til å miste kontakten når den har stått på lenge (over 1 måned!). Slå av strømmen og på igjen. Det neste du bør sjekke er innstillingene på nettverkskortet. Det finner du om enhenten kan/skal slås av for å spare strøm. Den skal IKKE kunne slås av for å spare strøm. Håper noe av dette hjelper deg. Hjertelig! Den stod på strømsparing, så nå tror jeg det funker! Tusen takk :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.