Gå til innhold

D-link trådløs kutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lite nettverk hjemme med stasjonær og to bærbare, og trådløst nettverk via D-Link router. Det fungerer en viss tid, men så kutter den, og de bærbare sier at den er utenfor nettverksområdet. Hvis vi da setter maskinen i hvilemodus og starter opp igjen er det greit igjen. Noen som vet om det er noen tidsinnstillinger eller noe i D-Link som kan være årsaken? Eller om det er noen andre åpenbare enkle feil vi har gjort??

Skrevet

Har D-link router selv.

Du bør restarte routeren med jevne mellomrom. Min har en tendens til å miste kontakten når den har stått på lenge (over 1 måned!). Slå av strømmen og på igjen.

Det neste du bør sjekke er innstillingene på nettverkskortet. Det finner du om enhenten kan/skal slås av for å spare strøm. Den skal IKKE kunne slås av for å spare strøm.

Håper noe av dette hjelper deg.

Skrevet

Har D-link router selv.

Du bør restarte routeren med jevne mellomrom. Min har en tendens til å miste kontakten når den har stått på lenge (over 1 måned!). Slå av strømmen og på igjen.

Det neste du bør sjekke er innstillingene på nettverkskortet. Det finner du om enhenten kan/skal slås av for å spare strøm. Den skal IKKE kunne slås av for å spare strøm.

Håper noe av dette hjelper deg.

Hjertelig!

Den stod på strømsparing, så nå tror jeg det funker!

Tusen takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...