Gå til innhold

Valgets kvaler (bilkjøp)

Anbefalte innlegg

Gjest bil bil bil
Skrevet

Ville du kjøpt:

98 mod Audi A6 Avant km. 54000 kr. 200 000,-

eller

2000 mod. Toyota Rav aut. sport km. 78000 kr. 280 000,-

Begge bilene er pene og godt vedlikeholt.

Gjest den første
Skrevet

Audi;) Fordi det er en mye bedre bil enn Toyota, og billigere enn den du nevnte, men egentlig dyrere i.o.m at det er en Audi. Og km.standen vat liten også, så ta den;) Men hvis du skal ha en like bil som Audi, men som er litt billigere, så kan du ta Passat. Den er like bra, men billigere...

Skrevet

Hvilken motor er det i de ulike bilene?

Men uansett så ville jeg nok gått for Audien....

Det var en nesten usansynlig lav km stand på den. Er du sikker på at den er korrekt?

Gjest bil bil bil
Skrevet

Hvilken motor er det i de ulike bilene?

Men uansett så ville jeg nok gått for Audien....

Det var en nesten usansynlig lav km stand på den. Er du sikker på at den er korrekt?

I Audien er det 2,4 l (V6).

Raven er 2 l. 150 hk.

Det som bekymrer meg litt er at Audien er såpass gammel....

Det blir jo to veldig forskjellige biler. Fine på hver sine måter. raven er jo 4hjulstrekk.

(jeg er dame - hvis du synes jeg virker litt klønete)

Gjest bil bil bil
Skrevet

Audi;) Fordi det er en mye bedre bil enn Toyota, og billigere enn den du nevnte, men egentlig dyrere i.o.m at det er en Audi. Og km.standen vat liten også, så ta den;) Men hvis du skal ha en like bil som Audi, men som er litt billigere, så kan du ta Passat. Den er like bra, men billigere...

Det er jo en dyrere bil men hva jeg har skjønt er sevicekostnadene er mye lavere på Toyota. Samt at det er mindre galt med dem og billigere og reparere.

mil1365380270
Skrevet

Er så mange som har A6 der jeg bor, at det blir kjedelig. Kanskje den blir vanskeligere å selge også, når det er så mange på markedet? Toyota holder seg bra i pris.

Du blir sikkert fornøyd med begge to. De som sier du skal kjøpe Toyota, har sikkert en selv o.s.v. Hadde tatt den med best kjørekomfort. Regner med at det er Audien?

Skrevet

Raven er 2 l. 150 hk.

Det blir jo to veldig forskjellige biler. Fine på hver sine måter. raven er jo 4hjulstrekk.

Da er det en passende og bra motor i begge to.

At Audien er 2 år eldre spiller liten rolle med så lav km. stand.

Rust er det verste på litt eldre biler, og siden Audien har et galvanisert karosseri, så er rust ingen ting å være redd for på den bilen (i tillegg har den 10 års garanti mot gjennomrusting).

Nå kjenner jeg Audien bedre enn Raven, og er nok litt forutinntatt. men jeg tror kjørekomforen og sikkerheten også er bedre i Audien.

Men bilkjøp har også med følelser og smak å gjøre, så følg "intuisjonen" din.

Begge disse biler er bra biler, og holder seg godt i pris.

Gjest toyota fan
Skrevet

Det er jo en dyrere bil men hva jeg har skjønt er sevicekostnadene er mye lavere på Toyota. Samt at det er mindre galt med dem og billigere og reparere.

Etter å ha undersøkt nøye både her og der. Så kjøpte vi en rav 4 i fjor. Har aldri angret. Beste bilen jeg noen gang har kjørt. Og en annen ting er at denne bilen holder seg godt i pris. Verdien raser ikke nedover!

Det en i falken sa til meg (da jeg fikk stopp med gamlebilen min) var at han aldri måtte taue toyotaer pga stopp. Det var for det meste tyske biler som måtte hjelpes.

Skrevet

Etter å ha undersøkt nøye både her og der. Så kjøpte vi en rav 4 i fjor. Har aldri angret. Beste bilen jeg noen gang har kjørt. Og en annen ting er at denne bilen holder seg godt i pris. Verdien raser ikke nedover!

Det en i falken sa til meg (da jeg fikk stopp med gamlebilen min) var at han aldri måtte taue toyotaer pga stopp. Det var for det meste tyske biler som måtte hjelpes.

Jeg hadde en A6 96-modell i tre år. Solgte den i fjor sommer, og fikk 15.000 mindre for den enn hva jeg gav for den tre år før.

Så litt eldre Audier holder seg nok vel så godt i pris.

Skrevet

Toyota Rav4 av denne årsmodellen er en knirke- og knakelydbil.

Gå for Audi'en.

Gjest hmmmmmmmmmm
Skrevet

Raven er 2 l. 150 hk.

tenkte å svare deg, men blir litt provosert av at du r"rakker ned" på mitt kjønn.

Ettersom du anser damer for å være klønete ønsker du sikkert ikke mitt råd.

Gjest bil bil bil
Skrevet

tenkte å svare deg, men blir litt provosert av at du r"rakker ned" på mitt kjønn.

Ettersom du anser damer for å være klønete ønsker du sikkert ikke mitt råd.

hehe:-)

Det var vel mer min klønete fremstilling av bilene (motorkraft etc.)jeg tenkte på enn at jenter generelt er klønete når det gjelder bil.

Men man får oppfatte det som man vil.

Når det er sagt er jeg interessert i alle mennesker sin oppfatning.

Skrevet

JEg også tror audien vil holde seg best i pris, og er en sikrere bil enn toyota. Det at den er kjørt lite, er også positivt. Men audi er mye dyrere og forsikre, og service og reperasjoner er veldig dyrt. Vi hadde en audi A6 2,8 i to år. Kostet skjorta av oss... Kom ny modell av A6 i 98,iallefall stasjonsvogna. Ofte litt innkjøringsproblemer da, noe vi merket mye til..

Gjest hmmmmmmmmmmmm
Skrevet

hehe:-)

Det var vel mer min klønete fremstilling av bilene (motorkraft etc.)jeg tenkte på enn at jenter generelt er klønete når det gjelder bil.

Men man får oppfatte det som man vil.

Når det er sagt er jeg interessert i alle mennesker sin oppfatning.

Synes ikke din fremstilling av bilene var noe spes. klønete i forhold til hva ditt forsøk på å bortforklare er. Skjærer iallefall MEG i øynene at noen presterer å presisere at de er "dame" , og derfor kanskje litt klønete.

Gjest bil bil bil
Skrevet

JEg også tror audien vil holde seg best i pris, og er en sikrere bil enn toyota. Det at den er kjørt lite, er også positivt. Men audi er mye dyrere og forsikre, og service og reperasjoner er veldig dyrt. Vi hadde en audi A6 2,8 i to år. Kostet skjorta av oss... Kom ny modell av A6 i 98,iallefall stasjonsvogna. Ofte litt innkjøringsproblemer da, noe vi merket mye til..

Ja, dette med forsikringskostnader ++ er et tankekors. Akkurat nå tror jeg det blir raven. Selv om Audien var som en drøm å kjøre.

Takk for innspill!

Gjest bil bil bil
Skrevet

Toyota Rav4 av denne årsmodellen er en knirke- og knakelydbil.

Gå for Audi'en.

Jeg tror det blir raven. Det virker som det er høye kostnader forbunnet med Audi.

Takk for innspillet!

Gjest bil bil bil
Skrevet

Er så mange som har A6 der jeg bor, at det blir kjedelig. Kanskje den blir vanskeligere å selge også, når det er så mange på markedet? Toyota holder seg bra i pris.

Du blir sikkert fornøyd med begge to. De som sier du skal kjøpe Toyota, har sikkert en selv o.s.v. Hadde tatt den med best kjørekomfort. Regner med at det er Audien?

Ja, Audien var helt klart best å kjøre. Mange finnes det av begge merkene virker det som. Akkurat nå tror jeg jeg velger raven. Kostnadene blir nok for høye med Audien.

Takk for svar.

Gjest bil bil bil
Skrevet

Da er det en passende og bra motor i begge to.

At Audien er 2 år eldre spiller liten rolle med så lav km. stand.

Rust er det verste på litt eldre biler, og siden Audien har et galvanisert karosseri, så er rust ingen ting å være redd for på den bilen (i tillegg har den 10 års garanti mot gjennomrusting).

Nå kjenner jeg Audien bedre enn Raven, og er nok litt forutinntatt. men jeg tror kjørekomforen og sikkerheten også er bedre i Audien.

Men bilkjøp har også med følelser og smak å gjøre, så følg "intuisjonen" din.

Begge disse biler er bra biler, og holder seg godt i pris.

Det blir nok Rav4. Takk for gode innspill.

Gjest bil bil bil
Skrevet

Jeg har også hørt at den er meget driftsikker. Takk for innspill!

Skrevet

Synes ikke din fremstilling av bilene var noe spes. klønete i forhold til hva ditt forsøk på å bortforklare er. Skjærer iallefall MEG i øynene at noen presterer å presisere at de er "dame" , og derfor kanskje litt klønete.

"Litt" hårsår....?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...