Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Vås - fordi den ENESTE måten du har å "se" om noen er i den gruppen du ser ned på, er å se på hudfargen deres.

Med mindre du har funnet en måte å "se" kulturen deres fra 10 meters hold.

Unnskyld meg - ser ikke du forskjell på folk som er brune?

Er alle brune like for deg?

Kan du ikke se på en brun person om han er pakistaner, tamil eller somalier?

I så fall vil jeg vel kanskje antyde at det er dine holdninger mot "de brune" det er noe galt med her....

Det finnes flere trekk som kjennetegner menneskegrupper enn farge.

• Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

52

• Goliath

25

• Grip

16

• MsSophie

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du tillegger hele grupper mennesker (helt uavhengig av om noe faktisk har GJORT noe kriminelt) handlinger basert på hudfargen/folkegrupper.

"Du tillegger hele grupper mennesker (helt uavhengig av om noe faktisk har GJORT noe kriminelt) handlinger basert på hudfargen/folkegrupper."

Nei - det gjør jeg ikke. Ikke basert på hudfarge/folkegruppe, men på en rekke andre paramentere som jeg ha repetert i et stort antall innlegg her - og som tydligvis går deg hus forbi all den tid du gjentar løgnen om hva jeg faktisk skriver.

Jeg baserer det på akkurat de samme type faktorer som du legger til grunn for å påstå at nynazistiske miljøer ER kriminelle og samfunnsskadelige - og derfor bør behandles forskjellig fra de fleste andre.

Gjest hjem igjen
Skrevet

Kom gjerne til poenget...

Du vil sette en gul stjerne på de som er mørke i huden, ikke sant?

For hva er ellers poenget ditt? At det er grusomt med vold. Jo takk, det vet vi.

Gul stjerne hjelper neppe. En tupp i ræva og på nærmeste fly derimot...

Skrevet

Unnskyld meg - ser ikke du forskjell på folk som er brune?

Er alle brune like for deg?

Kan du ikke se på en brun person om han er pakistaner, tamil eller somalier?

I så fall vil jeg vel kanskje antyde at det er dine holdninger mot "de brune" det er noe galt med her....

Det finnes flere trekk som kjennetegner menneskegrupper enn farge.

hvor kom du fra? :) som et friskt pust kom du til oss på DOL

! :) *bøyer meg i støvet*

Gjest Persille
Skrevet

hvor kom du fra? :) som et friskt pust kom du til oss på DOL

! :) *bøyer meg i støvet*

*beæret*

Jeg har vært her lenge, stort sett på Foreldre-Småbarn, har ikke orket å innlate meg på de til tider idotiske diskusjonene (de utvikler seg ofte i den retningen) - men i natt fikk jeg det over meg.

Og nå har jeg litt inntrykket av at jeg kanskje har made my point i denne saken, så kanskje det blir en slutt på rasisme beskyldningene? Det er i hvertfall lov å håpe :)

Det blir for dumt om man ikke skal kunne uttrykke sine meninger uten å bli stemplet som det ene eller det andre...

Gjest Persille
Skrevet

Du tillegger hele grupper mennesker (helt uavhengig av om noe faktisk har GJORT noe kriminelt) handlinger basert på hudfargen/folkegrupper.

"Du tillegger hele grupper mennesker (helt uavhengig av om noe faktisk har GJORT noe kriminelt) handlinger basert på hudfargen/folkegrupper"

Ingen her (andre enn deg) har sagt noe om hudfarge. Saken det var snakk om i hovedinnlegget hadde også to hvite, norske gjerningsmenn.

Og denne gangen er det jo faktisk noen som har gjort noe. Fem ungdommer har slått en uskyldig mann helseløs - det karaktiserer jeg som et GROVT eksempel av "noe".

Uansett hvordan du vrir og vender på dette - det er HELT greit å reagerer på at mennesker oppfører seg på den måten (og her kan vi si) uavhengig av hudfarge, rase, folkegruppe eller hvilket uttrykk du vil bruke.

Skrevet

Er det noen her som har gjort somaliere kollektivt ansvarlig for volden på Holmlia?

Ikke det nei?

Hva er det da du lyver om - og hvorfor?

*ler*

Skrevet

*ler*

Hva ler du av?

Jeg glemte jo faktisk å spørre om hva noen hadde påstått at jødene hadde gjort på Holmlia...!

:-)

Skrevet

*beæret*

Jeg har vært her lenge, stort sett på Foreldre-Småbarn, har ikke orket å innlate meg på de til tider idotiske diskusjonene (de utvikler seg ofte i den retningen) - men i natt fikk jeg det over meg.

Og nå har jeg litt inntrykket av at jeg kanskje har made my point i denne saken, så kanskje det blir en slutt på rasisme beskyldningene? Det er i hvertfall lov å håpe :)

Det blir for dumt om man ikke skal kunne uttrykke sine meninger uten å bli stemplet som det ene eller det andre...

Innleggene dine var meget godt skrevet:-))

Skrevet

Hva ler du av?

Jeg glemte jo faktisk å spørre om hva noen hadde påstått at jødene hadde gjort på Holmlia...!

:-)

At du gidder! :)

Skrevet

*takker* :)

Du rævkjører Sør så til de grader at det snart er så jeg synes synd på ham..

LOL

Gjest Persille
Skrevet

Innleggene dine var meget godt skrevet:-))

Det var da svært som komplimentene haglet i dag :)

Tusen takk :)

Gjest Persille
Skrevet

Du rævkjører Sør så til de grader at det snart er så jeg synes synd på ham..

LOL

Takker :)

Må innrømme at det var hensikten....

Skrevet

At du gidder! :)

Det er jo morsomt jo!

Og så får jeg kverulert litt med noen som fortjener det - og kan kvitte meg med litt av "behovet for det", og derved være mer moderat og diplomatisk overfor andre:-)

Skrevet

Det er jo morsomt jo!

Og så får jeg kverulert litt med noen som fortjener det - og kan kvitte meg med litt av "behovet for det", og derved være mer moderat og diplomatisk overfor andre:-)

Ja, du bor jo ikke sammen med en DOL'er - tror jeg - hehe, jeg får i grunnen dekket de behovene i fulle monn hjemme! :)

Skrevet

har jeg ikke svart da?

Jo, du har svart nå...men ikke da jeg skrev "etterlysningen" :-)

Skrevet

Jo, du har svart nå...men ikke da jeg skrev "etterlysningen" :-)

ååååå :)

Skrevet

Rasisme, syn el. holdning som bygger på antakelsen om at menneskene kan grupperes i raser hvorav enkelte er "høyerestående" og andre "laverestående". Antakelsen har intet vit. grunnlag, men brukes for å undertrykke og forfølge mennesker på grunn av deres hudfarge, religion, kultur osv.

http://www.caplex.net/web/artikkel/artdetalj.asp?art_id=9329233

Og basert på dette mener jeg følgende:

- ingen her har antatt noe som helst, det er ren faktainformasjon.

- ingen her forfølger eller undertrykker folkegrupperingene vi snakker om.

- ingen her har uttalt at de er bedre enn noen andre.

Om vi nå eksempelvis tar pakistanerne som gruppe kan man si følgende:

- de er mer voldelige enn nordmenn

- de tar bedre vare på sine eldre enn nordmenn

- de har et viktigere forhold til ære enn nordmenn

(Prøv å bytte pakistaner med sørlending og nordmann med østlending - er det fortsatt rasisme?)

Alt dette er (etter hva som er meg bekjent) fakta. Men jeg sier ikke at nordmenn er bedre enn pakistanere. Alle har sine svin på skogen - men på forskjellige områder.

Hvorfor er det greit å påpeke nordmenns negative sider - men ikke pakistaneres?

Og kan du forklare meg hvordan dette (ut fra definisjonen over) gjør meg til rasist?

Du skriver: "Hvorfor er det greit å påpeke nordmenns negative sider - men ikke pakistaneres?"

Er det noen som har påstått at det er det, da?

Skrevet

"Nei, også nynazister. Men å bli medlem av en organisasjon/klubb er en handling, som man gjør seg skyldig i. Enten det er SV eller Frp eller LO eller "Nazipartiet"."

De ungdommer som havner i et nynazistisk miljø, gjør det av akkurat de samme årsaker som de innvandrere som havner i voldlige kriminelle miljøer bestående hovedsaklig av ungdom med innvandrerbakgrunn.

En følelse av tilhørighet godt blandet sammen med "tilgang på miljø" (bosted) og hva du har som "ballast" fra dine foreldre og det miljøet de kommer fra.

Det er således ingen vesensforskjell overhode her, når det gjelder årsak eller "frivillighet".

"Forskjellen med nazistiske organisasjoner er at de er i utgangspunktet er kriminelle, fordi de har som mål å utslette et folkeslag. Ikke at det synes å plage deg nevneverdig..."

Så du mener disse ungdomsgjengene i utgangspunktet ikke er kriminelle? Våkn opp Sør, og forsøk i det minste å lukte på virkeligheten....

Vedrørende din kommentar om jeg plages av tanken på nynazistiske miljøer, så vet du like godt som jeg at det er vås.

Jeg har et utall av ganger fortalt deg og andre her hva jeg mener om både nazismen og nynazismen. Så du vet godt hvor mye jeg forrakter det.

Men i Norge er kriminelle innvandrermiljøer et vesentlig større samfunnsproblem som medfører vesentlig flere ofre - og ikke minst som har en vesentlig verre utvikling, og som samfunnet/politikerene IKKE ser ut til å ville/evne/tørre å gjøre noe med.

Og DET er en mye større fare for det norske samfunns videre utvikling, enn hva de få stakkarslige nynazistene er. I tillegg til at de også blir overvåket og ivaretatt på en mye mer effektiv måte enn hva kriminelle innvandringsmiljøer blir.

For noe tull; det du skriver er bagatellisering av nazisme, og paranoid hysteri om folk med en annen hudfarge enn din egen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...