Flyberta Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Jeg har hatt sår hals og vondt for å svelge i seks dager. (Ikke ulidelig vondt.) Ellers har jeg overhodt ingen sympomer på noe som helst. Lurer på om jeg har fått sånne hvite blemmer (som jeg noen ganger har i munnen) i halsen, siden jeg ikke har feber eller noe annet.Skal reise bort i helgen, og det er viktig at jeg ikke blir syk. Hvis jeg holder meg på dette nivået er det ok - litt svelgevondt takler jeg;) Er klar over at dette ikke er et sykdomsforum, men siden så mange er innom... Håper eventuelle irriterte sjeler likevel kan gå videre i livet sitt uten varige mén;) 0 Siter
Gjest fra sine Skrevet 12. januar 2005 Skrevet 12. januar 2005 Sånn gikk jeg hele jula, veldig vond hals, ingen feber. Det gikk jo ikke bort, så jeg fikk en legetime tilslutt, etter 12 dager med smerter. Viste seg å være streptokokk A bakterier, de kjøttetende. De hadde ikke begynt å spise på meg ennå Men legen ga meg tabletter allerede på kontoret, og sa at sånt kan være alvorlig. Jeg er veldig allergisk mot penicillin, så jeg fikk noe annet. Det hjalp iallefall. Ble helt fin etter 3 dager. Fikk dobbel kur, 40 tabletter, og alle måtte tas. Mulig det er det du har? 0 Siter
Flyberta Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Skrevet 17. januar 2005 Sånn gikk jeg hele jula, veldig vond hals, ingen feber. Det gikk jo ikke bort, så jeg fikk en legetime tilslutt, etter 12 dager med smerter. Viste seg å være streptokokk A bakterier, de kjøttetende. De hadde ikke begynt å spise på meg ennå Men legen ga meg tabletter allerede på kontoret, og sa at sånt kan være alvorlig. Jeg er veldig allergisk mot penicillin, så jeg fikk noe annet. Det hjalp iallefall. Ble helt fin etter 3 dager. Fikk dobbel kur, 40 tabletter, og alle måtte tas. Mulig det er det du har? Hei, og takk for svar! Har vært bortreist noen dager. Det gikk heldigvis fint - både med reisen og halsen;) Fortsatt bittelitt sår, men helt levelig. Hørtes jo dramatisk ut, det du fikk. Jeg skal huske på at det kan være farlig, selv uten feber. Håper du er helt bra igjen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.