Gå til innhold

få servert mat på besøk

Anbefalte innlegg

Gjest på besøk
Skrevet

Er så heldig å ha en kompis som titt og ofte inviterer meg på mat, faktisk så ofte at jeg avogtil må si nei. Men en ting som "irriterer" meg litt er at han alltid begynner med maten når jeg kommer dit. Altså blir jeg sittende i stua og vente mens han lager mat. Selv pleier jeg alltid å lage mest mulig klart før folk kommer slik at det ikke blir så mye kokkelering når besøket først har kommet.Hvordan gjør dere det?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg satser på å ha så mye som mulig klart til det tidspunktet gjestene er invitert. Er det flere gjester kan jo de underholde hverandre hvis jeg må ta det siste på kjøkkenet, ellers så tar jeg med meg gjesten ut dit, slik at vi kan prate mens jeg tar siste finishen.

Kan du ikke bare ta å følge etter ut på kjøkkenet da? Kanskje spørre om du kan hjelpe til.. Er vel mindre kjedelig det enn å sitte slik alene...

Gjest alive&kicking
Skrevet

Lager som regel maten klar på forhånd. Men av og til skjærer det seg litt da...

Gjest det var lurt
Skrevet

Spør om han kan "lære deg å lage litt mat" Så blir han litt kry og sier ikke neeeeida bare sitt du! Og så slipper du å kjede deg.

Skrevet

Tar med besøket på kjøkkenet. Ikke noe er så koselig som å sitte på kjøkkenet og se på andre lage mat!

Skrevet

Nå har ikke jeg det problemet akkurat.Men ber jeg folk på middag uanett om det er "høytidelig" eller mindre høytidelig har jeg det meste klart. Blir jeg bedt bort selv og "bare sitter der" tusler jeg inn på kjøkknet og ser om jeg kan bidra med noe. ellers setter jeg meg der og ser på :-)

Gjest Kinelita
Skrevet

Jeg både er på og har venner på middagsbesøk titt og ofte. Siden dette mest er sånn hverdagslig "enslige venner spiser sammen i stedet for å spise alene", synes jeg det er helt greit at besøket sitter på kjøkkenet og småprater mens "verten" lager mat, ev. hjelper til hvis det trengs.

Er det derimot venner jeg sjelden spiser med, synes jeg det er kjekt å ha laget det meste klart på forhånd.

Skrevet

Når jeg ber folk på middag (det er gjerne familie da) så har jeg det meste ferdig, bordet dekkes osv.

men når jeg møter venninne mi rett etter jobb, og vi skal spise hos meg så lager jeg mens vi skravler... hun er ikke flink til å lage mat, så er bedre hun holder seg unna egentlig! ; ) Hehe..

Når den andre venninna mi kommer rett fra jobb sånn 17.30 da har jeg maten klar når hun kommer.. da venter vi egentlig bare på henne.. Sambis og jeg (ikke alltid han er hjemme da) spiser alltid middag, får vi besøk sånn litt etter jobb spiser de med oss..

Skrevet

..og der har du fordelen med åpen kjøkkenløsning!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...