Gå til innhold

Å ta bort et gode

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Det er jo snakke om å passe ungene - Staten sponser BARNEPASSERE, enten det er mamma hjemme, pappa på deltid, svart dagmamma (selv om det ikke er ønskelig) - eller barnhagebarn. OG de sponser faktisk barnehagebarn med MER."

Staten sponser så mye her i verden, og hvis vi som ikke bruker enkelte tilbud skulle få kontantsøtte for det, så hadde det blitt ganske kostbart for staten... Hva gjør barnepass til en mer høyverdig ting - og hvorfor i holante heita skal folk få betaling for å passe egne barn? Jeg ser logikken i at man betaler for at andre passer dem, men ikke i at noen skal betale meg for å gjøre det selv.

Kollektivtilbudet er ganske bra sponsa, mens vi som kjører bil betaler avgifter i bøtter og spann. Det er kanskje ikke "rettferdig", men ganske smart likevel, med tanke på hvilken samfunnsutvikling vi ønsker.

Jeg har en kollega (innvandrer selv), som sier at kontantstøtten er en forbannelse for innvandrere, fordi alt for mange holder barna hjemme, i stedet for å sende dem i barnehage. Med alle de uønskede konsekvensene det får mht språk og integrering. Det er en god del norskfødte barn som også burde ha gått, men som holdes hjemme pga kontantsøtten.

"Kan ikke skjønne at du ikke ser det?"

Jeg ser hva du sier, men er som sagt ikke enig i konklusjonen du trekker.

"Kontantsøtten kontra en utbetalt lønn på 16.000,- er ikke akkurat "fet betaling" - syns du?"

Som sagt, jeg synes ikke man skal ha betaling for å passe egne barn.

"Syns det er tøft jeg, å velge å være hjemme på så lite. Det unner jeg dem!"

Det har ingenting med å unne eller ikke unne noen noe. Det har noe med at det er innført en ordning som er alt annet enn fornuftig, og som har en hel haug med negative konsekvenser. Det er selvfølgelig kjekt for noen at de får et tilskudd for å gå hjemme, men hele argumenteasjonen for å betale ut dette tilskuddet er helt på trynet så lenge samfunnet sponser en hel rekke andre ting også, uten at de som ikke bruker disse tilbudene får noen som helst kontantstøtte.

Jeg er tilbøyelig til å være enig med dem som sier at dette er noe gamle gubber i Krf har funnet på for å få kvinner hjem til kjøkkenbenken.

Uten at det betyr at jeg ser ned på kvinner som velger å være hjemme. Jeg synes bare ikke at staten skal betale for det.

"jeg betaler gjerne skatt til alle unger - uansett hvordan de blir passet - og det er foreldrenes valg, -heldigvis."

Jeg betaler også gjerne skatt. Men jeg jobber ikke ræva av meg for at andre skal få betalt for å gå hjemme. Å passe egne unger er nemlig ingen jobb man skal betales for å gjøre!!

Beste hilsen fra

Du sier"Jeg har en kollega (innvandrer selv), som sier at kontantstøtten er en forbannelse for innvandrere, fordi alt for mange holder barna hjemme, i stedet for å sende dem i barnehage. Med alle de uønskede konsekvensene det får mht språk og integrering. Det er en god del norskfødte barn som også burde ha gått, men som holdes hjemme pga kontantsøtten.

"

Jo - selvsagt ser jeg det - det er ikke alle som BØR få hjelp som er penger....det gjelder unge alenemødre som dropper ut av skolen og mottar 17000,- i mnd også det...for dem lønner det seg jo ikke å jobbe, de tror de MÅ utnytte alle systemer for alt det er verdt - helt til den dagen de møter veggen (3 år er barnet når kontantstøtten opphører) og MÅ få seg en inntekt - og DET kan gå ut over barnet - om de da plutselig må ned i levestandard . det er ikke så lett å få seg jobb om man er 22 år og ikke har skoler eller annen erfaring.

Jeg er i utgangspunktet i MOT en kontantstøtte -men jeg er også i mot at andre ergrer seg over at folk tar imot det de får - som om de skulle vært kriminelle.

Hvorfor er det riktig at de med høye inntekter skal betale en makspris åp 1700 i mnd. Tror du det blir bygget flere barnehager av at staten skal sponse de rikeste av oss?

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

17

• msna

13

• snø

9

• laban

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

?

ok- whatever - det var ikke det som var poenget heller! :-)

Jeg følger ikke med -har bare skolebarn jeg nå - det er vel SFO som koster det.

Gjest maks pris er vel fortsatt 2750?
Skrevet

Du sier"Jeg har en kollega (innvandrer selv), som sier at kontantstøtten er en forbannelse for innvandrere, fordi alt for mange holder barna hjemme, i stedet for å sende dem i barnehage. Med alle de uønskede konsekvensene det får mht språk og integrering. Det er en god del norskfødte barn som også burde ha gått, men som holdes hjemme pga kontantsøtten.

"

Jo - selvsagt ser jeg det - det er ikke alle som BØR få hjelp som er penger....det gjelder unge alenemødre som dropper ut av skolen og mottar 17000,- i mnd også det...for dem lønner det seg jo ikke å jobbe, de tror de MÅ utnytte alle systemer for alt det er verdt - helt til den dagen de møter veggen (3 år er barnet når kontantstøtten opphører) og MÅ få seg en inntekt - og DET kan gå ut over barnet - om de da plutselig må ned i levestandard . det er ikke så lett å få seg jobb om man er 22 år og ikke har skoler eller annen erfaring.

Jeg er i utgangspunktet i MOT en kontantstøtte -men jeg er også i mot at andre ergrer seg over at folk tar imot det de får - som om de skulle vært kriminelle.

Hvorfor er det riktig at de med høye inntekter skal betale en makspris åp 1700 i mnd. Tror du det blir bygget flere barnehager av at staten skal sponse de rikeste av oss?

Unge mødre som får 17000,- får å droppe skolen og gå hjemme?????

Tror jeg ikke på!

Og makspris er _ikke_ 1700

Skrevet

Dette er tull. De som velger barnehage får ikke penger på konto, tvert imot må plassen betales for! Vi kan ikke ha et samfunn hvor vi skal veie hvem som får mest av det offentlige i form av tjenester og betale de som ikke behøver disse tjenestene en kompensasjon for det.

De som bruker barnehagen er ofte i full jobb og betaler sin skatt. Ved å bruke barnehagen opprettholdes arbeidsplasser for de som arbeider i barnehagen, og de betaler også skatt.

De som får kontantstøtte er kanskje hjemme og betaler null skatt. Er de i arbeid betaler de en dagmamma som ikke betaler skatt.

Men det kan vel tenkes at den ene foreldren til det barnet som er hjemme er i full jobb og betaler MER skatt enn deg! :)

Skrevet

dette er snakk om 3 år. Det har RIKE NORGE RÅD TIL! :)

det skal vel ikke være sånn at det eneste rette for ALLE, uansett om de bor på en øy ute i havgapet eller i Oslo, skal og MÅ jobbe fullt og ha barna i barnehage?

Hva slag samfunn er det da? - jo, et samfunn som ikke tåler at folk kan velge selv. Hvorfor mener du det er så rett at bare barnehagebarn blir sponset med 6000 i fra staten da? - for det blir de jo!

Burde det ikke da vært enda mer rettferdig at også disse foreldrene betalte det det faktisk koster for en plass - nemlig rundt 9000,- i mnd? de jobber jo....?

Å være hjemme betyr ikke at man er lat eller arbeidssky el. - man kan jo gå tilbake til jobb etter en tid og betalte skatt på lik linje med andre - og kanskje LEVE lenger også og betale mer skatt....

hva med de som jobber halv dag, er det urettferdig at de betaler mindre skatt?

"dette er snakk om 3 år. Det har RIKE NORGE RÅD TIL! :)"

Og hvor mye som følger den argumentasjonsrekken har rike Norge råd til?? Hva gjør barnepass så spesielt. Hva med eldreomsorg? Alle som ikke får sykehjemsplass må få kontantstøtte for å kunne betale for hjemmehjelp. Og en sykehjemsplass sponses med atskillig mer enn 6000... Rike Norge har vel råd til det??

"det skal vel ikke være sånn at det eneste rette for ALLE, uansett om de bor på en øy ute i havgapet eller i Oslo, skal og MÅ jobbe fullt og ha barna i barnehage?"

Nei, det er fritt valg hva man vil. Min mor var feks hjemme med meg da jeg var liten. Ingen kontantstøtte. Det var trangt økonomisk, men vi overlevde. Det kan folk i dag også. Men selvfølgelig må det gå ut over levestandarden.

"Hva slag samfunn er det da? - jo, et samfunn som ikke tåler at folk kan velge selv."

Jeg tåler at folk velger selv, det er ikke det det handler om. Folk må gjerne være hjemme med barna sine, jeg synes bare ikke at de skal få betalt for det. For det er ikke en jobb å passe egne barn.

"Hvorfor mener du det er så rett at bare barnehagebarn blir sponset med 6000 i fra staten da? - for det blir de jo!"

Barnehage sponses for at vi foreldre skal kunne jobbe, når vi jobber betaler vi skatt. Så vi betaler tilbake til fellesskapet for den tjenesten vi får. Er man hjemme, jobber man ikke. Man bare mottar.

"Burde det ikke da vært enda mer rettferdig at også disse foreldrene betalte det det faktisk koster for en plass - nemlig rundt 9000,- i mnd? de jobber jo....?"

Det er rett og slett ikke samfunnet tjent med! For hvis det var sånn så var det ganske mange jobber som aldri hadde blitt besatt fordi folk ikke hadde hatt råd til å jobbe! Så banrehagene sponses fordi det er samfunnsøkonomisk nyttig. Men hvor er nytten av å sponse hjemmeværende foreldre??

"Å være hjemme betyr ikke at man er lat eller arbeidssky el."

Det ville det heller aldri falle meg inn og påstå! Jeg har full respekt for dem som velger å være hjemme på hel eller deltid - DET ER IKKE DET DET HANDLER OM!

"- man kan jo gå tilbake til jobb etter en tid og betalte skatt på lik linje med andre - og kanskje LEVE lenger også og betale mer skatt...."

Hihihi, jeg tror ganske mange hjemmeværende mødre vil si at det er minst like stressende å være hjemme med små barn som å være i jobb ;o)

"hva med de som jobber halv dag, er det urettferdig at de betaler mindre skatt?"

Man yter selvfølgelig etter innsats - og får igjen etter innsats. Det handeler ikke om at jeg fordi jeg er mot kontantstøtte mener at alle skal jobbe 100% og at det å være hjemme er fy. Det handler om at jeg synes at man ikke skal få betalt for å jobbe mindre.

Beste hilsen fra

skorpionfisken
Skrevet

Hvorfor? Jeg er hjemme med minsten, og vi trenger kontantstøtten. Mener barnet er for lite til å gå i barnehagen enda. Barnehagene får jo støtte.. Jeg jobber annenhver helg for at vi skal klare oss, for det er stramt økonomisk nå. Men barnet lærer så mye nå og det er verdifull tid vi har sammen. Når barnet blir eldre kan jeg jobbe mer og ha det i barnehage, men ikke enda.. Jeg hadde ikke hatt muligheten til å være hjemme med minsten om det ikke hadde vært for kontantstøtten. Er det noen som er misunnelige som vil ha den bort?? Jeg vet at noen misbruker ordningen, men det bør ikke gå ut over de som virkelig bruker den på en god måte.

Jeg er ikke misunnelig for at du er hjemme med minsten.

Men jeg vil tro at din minsten er like rustet til livet som andres minsten. Manges minsten er faktisk i barnehage eller hos dagmamma fra de er ett år.

Om du likevel velger å være hjemme med minsten din, så ære være deg for det. Du velger det selv og du prioriterer selv din økonomi for å klare det.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg skal betale for at jeg vil jobbe (betalte for barnehage i mange år) mens du kan være hjemme, slippe å betale for barnehage og på toppen av det få betalt ekstra fordi du velger å ikke ha barnehage.

Tilsvarende, jeg og min kollega kan ha like mye arbeide. Og like store barn. Hvis jeg har barnehage og hun har svart dagmamma, så betaler jeg over 3000 kroner mer for barnepasset enn hva hun gjør.

Og ikke kom med at barnehagen er sponset, det er hva jeg må betale og som min kollega slipper å betale det gjelder, ikke hva det egentlig koster.

Skrevet

Egentlig rart om de skulle fjerne det over "natten". De klarer jo ikke å få til så mye annet på så kort tid. Er egentlig dritt lei alt som har med politikere å gjøre. Dessuten hva er egentlig problemet med å heller endre retningslinjene for bruk av kontantstøtten? hvorfor ikke sette flere begrensninger slik at den ikke kan "misbrukes"? Da vil kun de som virkelig er hjemme med barna sine får goden og det er det som er mest rettferdig syns jeg da. Har man annen intekt så skulle man ikke fått kontantstøtten heller.

"Har man annen intekt så skulle man ikke fått kontantstøtten heller.

"

hæ? så BEGGE foreldrene bør være hjemme da - på sveltihjel? hehe

Skrevet

Unge mødre som får 17000,- får å droppe skolen og gå hjemme?????

Tror jeg ikke på!

Og makspris er _ikke_ 1700

tror du ikke? - det får datteren min. Da hun gikk på skolen fikk hun helt opp i 20.000,-

Kontantstøtte - dobbel barnetrygd, abrnebidrag, studiestipende, bostøtte, overgangsstønad etc. etc.

Ikke rart hun ikke ville jobbe?

Skrevet

"

"Jeg er i utgangspunktet i MOT en kontantstøtte -men jeg er også i mot at andre ergrer seg over at folk tar imot det de får - som om de skulle vært kriminelle."

Jeg hadde også tatt i mot støtten om jeg ikke fikk barnehageplass. Såpass dobbeltmoralsk er jeg ;o) Og ikke ser jeg stygt på dem som tar i mot heller. Like lite som jeg ser ned på hjemmeværende mødre/fedre. Men jeg er mot støtten og håper at den fjernes.

"Hvorfor er det riktig at de med høye inntekter skal betale en makspris åp 1700 i mnd."

Du aner ikke hvor mye jeg er mot den maksprisen (som forresten ikke er 1700 kr men 2500, og som her er blitt justert opp til 2750 pga prisvekst. Og så betaler man visst plutselig for 11 mnd i stedet for 10, og da er det 3000 kr mnd, men nok om det.

Det er IDIOTISK å innføre makspris før man har full barnehagedekning!!! Og det er om mulig enda mer IDIOTISK å innføre det samtidig som man senker kvaliteten på tilbudet!! Grrrrr!

Jeg vil heller betale mer for et godt tilbud og være sikker på barnehageplass til nestemann, enn å betale lite for et rassert tilbud, og ikke være sikker på å få inn Lillebror-søster når den tid kommer.

"Tror du det blir bygget flere barnehager av at staten skal sponse de rikeste av oss?"

Nix, der tror jeg ikke. Så gjett om at jeg er i mot maksprisen da! ;o)

Beste hilsen fra

Skrevet

Jeg er ikke misunnelig for at du er hjemme med minsten.

Men jeg vil tro at din minsten er like rustet til livet som andres minsten. Manges minsten er faktisk i barnehage eller hos dagmamma fra de er ett år.

Om du likevel velger å være hjemme med minsten din, så ære være deg for det. Du velger det selv og du prioriterer selv din økonomi for å klare det.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg skal betale for at jeg vil jobbe (betalte for barnehage i mange år) mens du kan være hjemme, slippe å betale for barnehage og på toppen av det få betalt ekstra fordi du velger å ikke ha barnehage.

Tilsvarende, jeg og min kollega kan ha like mye arbeide. Og like store barn. Hvis jeg har barnehage og hun har svart dagmamma, så betaler jeg over 3000 kroner mer for barnepasset enn hva hun gjør.

Og ikke kom med at barnehagen er sponset, det er hva jeg må betale og som min kollega slipper å betale det gjelder, ikke hva det egentlig koster.

Du har jo valgmulighet du også, du kan jo velge dagmamma som din venninne. da blir det likt.

Skrevet

Og hvor mye som følger den argumentasjonsrekken har rike Norge råd til?? Hva gjør barnepass så spesielt. Hva med eldreomsorg? Alle som ikke får sykehjemsplass må få kontantstøtte for å kunne betale for hjemmehjelp. Og en sykehjemsplass sponses med atskillig mer enn 6000... Rike Norge har vel råd til det??

"det skal vel ikke være sånn at det eneste rette for ALLE, uansett om de bor på en øy ute i havgapet eller i Oslo, skal og MÅ jobbe fullt og ha barna i barnehage?"

Nei, det er fritt valg hva man vil. Min mor var feks hjemme med meg da jeg var liten. Ingen kontantstøtte. Det var trangt økonomisk, men vi overlevde. Det kan folk i dag også. Men selvfølgelig må det gå ut over levestandarden.

"Hva slag samfunn er det da? - jo, et samfunn som ikke tåler at folk kan velge selv."

Jeg tåler at folk velger selv, det er ikke det det handler om. Folk må gjerne være hjemme med barna sine, jeg synes bare ikke at de skal få betalt for det. For det er ikke en jobb å passe egne barn.

"Hvorfor mener du det er så rett at bare barnehagebarn blir sponset med 6000 i fra staten da? - for det blir de jo!"

Barnehage sponses for at vi foreldre skal kunne jobbe, når vi jobber betaler vi skatt. Så vi betaler tilbake til fellesskapet for den tjenesten vi får. Er man hjemme, jobber man ikke. Man bare mottar.

"Burde det ikke da vært enda mer rettferdig at også disse foreldrene betalte det det faktisk koster for en plass - nemlig rundt 9000,- i mnd? de jobber jo....?"

Det er rett og slett ikke samfunnet tjent med! For hvis det var sånn så var det ganske mange jobber som aldri hadde blitt besatt fordi folk ikke hadde hatt råd til å jobbe! Så banrehagene sponses fordi det er samfunnsøkonomisk nyttig. Men hvor er nytten av å sponse hjemmeværende foreldre??

Det ville det heller aldri falle meg inn og påstå! Jeg har full respekt for dem som velger å være hjemme på hel eller deltid - DET ER IKKE DET DET HANDLER OM!

"- man kan jo gå tilbake til jobb etter en tid og betalte skatt på lik linje med andre - og kanskje LEVE lenger også og betale mer skatt...."

Hihihi, jeg tror ganske mange hjemmeværende mødre vil si at det er minst like stressende å være hjemme med små barn som å være i jobb ;o)

"hva med de som jobber halv dag, er det urettferdig at de betaler mindre skatt?"

Man yter selvfølgelig etter innsats - og får igjen etter innsats. Det handeler ikke om at jeg fordi jeg er mot kontantstøtte mener at alle skal jobbe 100% og at det å være hjemme er fy. Det handler om at jeg synes at man ikke skal få betalt for å jobbe mindre.

Beste hilsen fra

Du sier: "Alle som ikke får sykehjemsplass må få kontantstøtte for å kunne betale for hjemmehjelp. Og en sykehjemsplass sponses med atskillig mer enn 6000... Rike Norge har vel råd til det??

"

ja, hvorfor ikke?

Og i et parforhold -om den ene går hjemme så betaler sikkert den andre skatt.

Der hvor man er alene får man jo andre støtteordninger også.

Om kontantstøtten blir borte - så tror jeg nok folk overlever for det! :) - men å være så høy på pæra fordi man har fått barnehageplass som faktisk ikke alle barn har mulighet i Norge i dag - så blir det urettferdig å si til alle andre - KLAR DERE SJØL, vi betaler vår plass gjennom skatten.

Til og med vi som har barn i skolen, eller de som ikke har barn er jo med å betale de barnehageplassene OG for de gamle og syke etc. etc.

Skrevet

"Jeg er i utgangspunktet i MOT en kontantstøtte -men jeg er også i mot at andre ergrer seg over at folk tar imot det de får - som om de skulle vært kriminelle."

Jeg hadde også tatt i mot støtten om jeg ikke fikk barnehageplass. Såpass dobbeltmoralsk er jeg ;o) Og ikke ser jeg stygt på dem som tar i mot heller. Like lite som jeg ser ned på hjemmeværende mødre/fedre. Men jeg er mot støtten og håper at den fjernes.

"Hvorfor er det riktig at de med høye inntekter skal betale en makspris åp 1700 i mnd."

Du aner ikke hvor mye jeg er mot den maksprisen (som forresten ikke er 1700 kr men 2500, og som her er blitt justert opp til 2750 pga prisvekst. Og så betaler man visst plutselig for 11 mnd i stedet for 10, og da er det 3000 kr mnd, men nok om det.

Det er IDIOTISK å innføre makspris før man har full barnehagedekning!!! Og det er om mulig enda mer IDIOTISK å innføre det samtidig som man senker kvaliteten på tilbudet!! Grrrrr!

Jeg vil heller betale mer for et godt tilbud og være sikker på barnehageplass til nestemann, enn å betale lite for et rassert tilbud, og ikke være sikker på å få inn Lillebror-søster når den tid kommer.

"Tror du det blir bygget flere barnehager av at staten skal sponse de rikeste av oss?"

Nix, der tror jeg ikke. Så gjett om at jeg er i mot maksprisen da! ;o)

Beste hilsen fra

Tror vi er enig jeg - vi er bare irritert på forskjellige ting rundt kontantstøtten i denne tråden.:-)

Skrevet

Du har jo valgmulighet du også, du kan jo velge dagmamma som din venninne. da blir det likt.

nemlig.

Om jeg kjøper meg gullbukser kan jeg ikke gå rundt og være irritert på ei som har kjøpt sin epå Lindex og har råd til en Latte på kafeen i tillegg ! :-)

Gjest flirer litt i det skjulte
Skrevet

Beste hilsen fra

Arbeidsledigheten hadde kanskje forsvunnet helt hvis flere hadde vært hjemme en periode av livet sitt.

Det er mange som ikke gidder å studere til noen yrker nettopp fordi det ikke er sjanse for å få jobb etter utdannelsen.

Skrevet

Men det kan vel tenkes at den ene foreldren til det barnet som er hjemme er i full jobb og betaler MER skatt enn deg! :)

Da har de strengt tatt ikke behov for kontantstøtten heller!

Skrevet

nemlig.

Om jeg kjøper meg gullbukser kan jeg ikke gå rundt og være irritert på ei som har kjøpt sin epå Lindex og har råd til en Latte på kafeen i tillegg ! :-)

ler godt nå...

Skrevet

Du sier: "Alle som ikke får sykehjemsplass må få kontantstøtte for å kunne betale for hjemmehjelp. Og en sykehjemsplass sponses med atskillig mer enn 6000... Rike Norge har vel råd til det??

"

ja, hvorfor ikke?

Og i et parforhold -om den ene går hjemme så betaler sikkert den andre skatt.

Der hvor man er alene får man jo andre støtteordninger også.

Om kontantstøtten blir borte - så tror jeg nok folk overlever for det! :) - men å være så høy på pæra fordi man har fått barnehageplass som faktisk ikke alle barn har mulighet i Norge i dag - så blir det urettferdig å si til alle andre - KLAR DERE SJØL, vi betaler vår plass gjennom skatten.

Til og med vi som har barn i skolen, eller de som ikke har barn er jo med å betale de barnehageplassene OG for de gamle og syke etc. etc.

Angående kontantstøtte til eldre sier du:

"ja, hvorfor ikke?"

...fordi rike Norge ikke ville forblitt rikt om de skulle utjevne absolutt alle forskjeller her i landet, og fordi det ville bety at vi måtte bruke av de pengene som våre barn og deres barn skal ha når oljen tar slutt? Og fordi det ville betydd at vi som jobber må betale ENDA mer skatt, noe som ville gjort at jeg hadde irritert meg ENDA mer over de som går hjemme med betaling fra staten? ;o)

"Og i et parforhold -om den ene går hjemme så betaler sikkert den andre skatt."

Joda, men h*n betaler ikke mer skatt fordi den andre er hjemme - snarere tvert i mot vil jeg tro.

"Der hvor man er alene får man jo andre støtteordninger også."

Der satte du meg på en tanke - jeg vil ha kompensasjon for at jeg _ikke_ er alene. Urettferdig at alenemødre får noe jeg ikke får. Hihihi. Jadda, fullstendig usaklig, jeg vet det ;o)

"Om kontantstøtten blir borte - så tror jeg nok folk overlever for det! :)"

Så er vi enige om noe ;o)

" - men å være så høy på pæra fordi man har fått barnehageplass som faktisk ikke alle barn har mulighet i Norge i dag - så blir det urettferdig å si til alle andre - KLAR DERE SJØL, vi betaler vår plass gjennom skatten."

Høy på pæra fordi jeg har barnehageplass? Nei, jeg er _takknemlig_ fordi jeg har det!

Og kontantstøtten ødelegger for barnehageutbyggingen, iom at den er med på å redusere antall barn i barnehagekø, og dermed gir politikerne mulighet til å si at behovet ikke er så stort som det egentlig er!

"Til og med vi som har barn i skolen, eller de som ikke har barn er jo med å betale de barnehageplassene OG for de gamle og syke etc. etc."

Sånn er samfunnet vårt bygget opp, og det har mange fordeler. Men det er langt fra perfekt. Og en av de tingene som _ikke_ er perfekt er kontantstøtten. Jeg betaler stort sett min skatt "med glede", selv om jeg ikke er bruker av mange av de tingene som sponses.

Beste hilsen fra

Skrevet

Tror vi er enig jeg - vi er bare irritert på forskjellige ting rundt kontantstøtten i denne tråden.:-)

Hihihi, jeg har en svak erindring av at vi har diskutert dette før og at vi fant ut at vi var enige da også ;o)

Beste hilsen

Skrevet

nemlig.

*LOL*

Skrevet

Da har de strengt tatt ikke behov for kontantstøtten heller!

Den var unødvendig/usaklig. Du vet ikke hvordan økonomien til enhver familie er bygget opp for å få endene til å møtes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...