Gå til innhold

Å ta bort et gode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan ikke sidestille kontantstøtte og uførepensjon. Det blir helt vilt. Men jeg er enig i at stopp i velferdsordninger må ha et visst forhåndsvarsel, folk planlegger jo ofte for et år av gangen.

Ellers synes jeg det er mye avsporing nedover tråden her. Kontantstøtte er et politisk spørsmål og bør diskuteres på prinsipielt grunnlag, ikke basert på at "den må bli værende, for JEG vil trenge den neste år".

Tenk om politikerne selv skulle argumentere sånn?

F. eks. gå i mot barnetrygdordningen når egne barn har fylt 18?

Er det KUN "jeg og min familie" som er i fokus for folk flest i dag?

• Svar 103
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

17

• msna

13

• snø

9

• laban

7

Mest aktive i denne tråden

skorpionfisken
Skrevet

Det er ondskapsfullt!

Synes du de som mener noe annet enn deg er ondskapsfulle???

Jaja, da har du nok mange onde mennesker rundt deg.

skorpionfisken
Skrevet

Om du vil tenke på samfunnets økonomi så håper jeg du heller tar en dagmamma. Det er da langt dyrere for staten å sponse din barnehageplass enn det er å gi deg kontantstøtte til dagmamma. Så bytt om du da gjør du samfunnet en høyyere gevinst.

Du samfunnsøkonomi kan jeg faktisk alt om.

Nå snakker jeg teoretisk her, mitt yngste barn er 8 år og trenger ikke lenger barnehageplass.

Skrevet

Jeg er ikke misunnelig for at du er hjemme med minsten.

Men jeg vil tro at din minsten er like rustet til livet som andres minsten. Manges minsten er faktisk i barnehage eller hos dagmamma fra de er ett år.

Om du likevel velger å være hjemme med minsten din, så ære være deg for det. Du velger det selv og du prioriterer selv din økonomi for å klare det.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg skal betale for at jeg vil jobbe (betalte for barnehage i mange år) mens du kan være hjemme, slippe å betale for barnehage og på toppen av det få betalt ekstra fordi du velger å ikke ha barnehage.

Tilsvarende, jeg og min kollega kan ha like mye arbeide. Og like store barn. Hvis jeg har barnehage og hun har svart dagmamma, så betaler jeg over 3000 kroner mer for barnepasset enn hva hun gjør.

Og ikke kom med at barnehagen er sponset, det er hva jeg må betale og som min kollega slipper å betale det gjelder, ikke hva det egentlig koster.

Veldig godt innlegg!

Honnør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...