Gå til innhold

Dagpengesvindel...(?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan i visse tilfeller få beholde dagpengene hvis man reiser til et annet EØS-land _uten_ å ta ferie, har jeg hørt.

Du kan jo evt. prøve deg med at du skal være aktiv jobbsøker mens du er borte, at du har tilgang til pc hos de du skal besøke f.eks.

Det er litt "urettferdig" at man i tillegg til belastningen det kan være å bli permittert, også skal bli "straffet" med at man ikke får reise på en sikkert velfortjent ferie.

Vet forøvrig ikke hva jeg skal råde deg til. Det har vist seg for meg en del ganger, dessverre, at ærlighet slett ikke alltid varer lengst. Ofte blir man nesten "straffet" fordi man er ærlig og legger alle kort på bordet, mens de som holder tett, liksom får i både pose og sekk.

Gjest Økt fritid.....
Skrevet

Takker for hjelpa folkens, nå har jeg noe å tenke på..:-)

Skrevet

Takker for hjelpa folkens, nå har jeg noe å tenke på..:-)

Jeg kom på noe mer her....

Aetat (ihvertfall i Oslo) innkaller til gruppemøte når man har vært registrert arbeidsledig i 3 måneder. Om dette også gjelder permitterte, vet jeg ikke. Etter å ha vært reg. arbeidsledig (og permittert?) i 6 måneder, blir man innkalt til nytt møte, da individuelle møter med en saksbehandler fra aetat.

Jeg tror nok ikke du kommer til å høre noe fra aetat så tidlig, men jeg kan dessverre ikke si rett ut at du bør reise uten å informere dem. Du må vurdere selv og tenke på hvordan du vil få det i ferien hvis du velger å reise, om du vil gå å tenke på det hele tiden osv.

Lykke til med valget ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...