Gå til innhold

Litt betenkt, nå...

Anbefalte innlegg

Gjest Vart skræmt, ja
Skrevet

T-banen i Oslo søker sjåfører til helgejobb...ble litt skremt av hvor lave krav det stilles til de som frakter rundt tusener av mennesker i trange tunneler under hovedstaden: http://www.tbane.no/ledigstilling/index.asp

Nesten rart det ikke skjer fler ulykker enn det gjør...

Skrevet

Det er etter min mening helt relevante krav. Kan ikke se noen grunn til at det skal kreves høyere utdannelse, og hva slags utdannelse skulle det vært. Hva ellers skulle det vært i slik stillingsbeskrivelse. Det er snakk om 12 ukers opplæring, og det må da være langt nok.

Skrevet

Hvilken utdannelse mener du de som kjører t-banen må ha?

Skrevet

Skremt?? For hva da? man må ikke ha doktorgrad for å kjøre t-bane... kravene der er jo greie, man får 12 uker full opplæring, må ha lappen, godt syn osv.

Du burde heller være skremt over hvor mange idioter som på en eller annen måte har klart å få lappen som ikke burde ha den...

Skrevet

Det var da helt greie krav! Dessuten må krava ha blitt strengere siden en nå må kunne kommunisere på norsk.

Da jeg var nyinnflyttet i Oslo for 15 år siden hadde jeg ofte store problemer med å forstå hvilke stoppesteder det var som ble annonsert fordi de ble uttalt på noe som absolutt ikke var norsk!

Gjest rutangis netu
Skrevet

T-banen går vel på skinner? Kan jo ikke få gjort så veldig mye galt der da, hvis en ikke nesten gjør det med overlegg eller er bevisstløs. Slikt kan en ikke utdanne seg bort fra isåfall.

Er mer bekymret for de som er på viene våre, som ikke går på skinner, som kan vingle hit og dit og kjøre akkurat hvor de vil nesten. Trailersjæfører, bussjåfører, motorsyklinster, og ikke minst alle som har lappen. Tenk på alle knothuer det er her i landet. Og tenke også påhvor mange det er som IKKE klarer å ta lappen. DET er vel et større tankekors.

Skrevet

Det var da helt greie krav! Dessuten må krava ha blitt strengere siden en nå må kunne kommunisere på norsk.

Da jeg var nyinnflyttet i Oslo for 15 år siden hadde jeg ofte store problemer med å forstå hvilke stoppesteder det var som ble annonsert fordi de ble uttalt på noe som absolutt ikke var norsk!

Hehe . jeg tok T-banen fra Holmlia til Sentralstasjon med min søster - hun bodde der i son modige ungdom. Jeg satt som et forskremt utskudd fra landet - og så sier min søster: "hør hva de sier nå; de ier; "OG det runkes..."

Og det sa de! hehehe

Hørtes i alle fall sånn ut, men skulle være "dørene lukkes" :)

Gjest teatrika
Skrevet

12 ukers opplæring!! Fikk du med deg det eller? Tror ikke man stiller så dårlig når man skal begynne da, nei:)

Gjest papirtiger
Skrevet

12 uker opplæring. Kan ikke ser hvordan det kan være uforsvarlig.

Dessuten, hvor mye feil kan man gjøre med en t-bane? Går på skinner, styres med en spak...

Langt flere idioter på veien.

Skrevet

Hehe . jeg tok T-banen fra Holmlia til Sentralstasjon med min søster - hun bodde der i son modige ungdom. Jeg satt som et forskremt utskudd fra landet - og så sier min søster: "hør hva de sier nå; de ier; "OG det runkes..."

Og det sa de! hehehe

Hørtes i alle fall sånn ut, men skulle være "dørene lukkes" :)

*LOL*

Godt du tok med forklaringen "dørene lukkes", ellers hadde jeg ikke klart å gjette hva det skulle være!

Før jeg leste forklaringen lurte jeg på hvilken stasjon som lignet på "og det runkes" ;)

Skrevet

*LOL*

Godt du tok med forklaringen "dørene lukkes", ellers hadde jeg ikke klart å gjette hva det skulle være!

Før jeg leste forklaringen lurte jeg på hvilken stasjon som lignet på "og det runkes" ;)

Sist jeg tok toget fra Oslo så var det jo blitt så flotte skilt som fortalte "NESTE, SONSVEIEN"

Rart de ikke har innført det for 100 år siden - - man anstrenger seg jo helt undøvendig ellers - man behøver ikke snakke gebrokkent før man ikke skjønner de togførerne - skal vedde på at de kappes om å snakke mest mulig utydelig - for, lavt og oppgitt. som om; "DETTA HAR JEG NÅ SAGT HVER GANG JEG KOMMER HIT; JEG ER DRIT LEI; OG NÅR SKAL DU LÆRE???"

...som om det bare er faste passasjerer...hehe

Skrevet

Sist jeg tok toget fra Oslo så var det jo blitt så flotte skilt som fortalte "NESTE, SONSVEIEN"

Rart de ikke har innført det for 100 år siden - - man anstrenger seg jo helt undøvendig ellers - man behøver ikke snakke gebrokkent før man ikke skjønner de togførerne - skal vedde på at de kappes om å snakke mest mulig utydelig - for, lavt og oppgitt. som om; "DETTA HAR JEG NÅ SAGT HVER GANG JEG KOMMER HIT; JEG ER DRIT LEI; OG NÅR SKAL DU LÆRE???"

...som om det bare er faste passasjerer...hehe

Skjønner at det er lenge siden jeg har tatt toget, de skiltene har jeg ikke sett. Men det høres riktig genialt ut. Og så blir det slutt på gjettekonkuransen om hva somblir sagt over høytaleren :-)

Men si meg, har de sluttet å si "Og det ronkes"... Øh.... "Dørene lukkes"?

Skrevet

Skjønner at det er lenge siden jeg har tatt toget, de skiltene har jeg ikke sett. Men det høres riktig genialt ut. Og så blir det slutt på gjettekonkuransen om hva somblir sagt over høytaleren :-)

Men si meg, har de sluttet å si "Og det ronkes"... Øh.... "Dørene lukkes"?

det tror jeg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...