Gå til innhold

Hvor blir tiden av - min planlagte dag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

0600 Stå opp, dusje, sminke meg

0630 Smøre matpakke

0645 gå tur med bikkja

0700 Ta på klær gjøre klart med barn

0715 Gå til barnehagen, og deretter til toget

0753 Ta toget

0807 Være på jobben

1607 Forlate jobben

1614 Ta toget hjem

1622 Fremme på togstasjonen, gå til barnehagen

1745 Hente i barnehagen

1705 Hjemme

1705-1900 Kvalitetstid med barna

1900-2000 Legging og lesing for barn

2000-2100 Trim, styrkeøvelser og tur med bikkja(i praksis tv?)

2100-2200 Lesing pålekser( i praksis tv? )

2200 Godnatt evt egentid(i praksis tv til midnatt?)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Var der for noen år siden jeg også! Nå ble jeg stresset bare av å lese det.

Skrevet

Uff, det hørtes grusomt ut. Vi har valgt å ikke flytte fra leilighet til rekkehus, da sparte vi fort en del kroner og kan jobbe litt mindre, beholde kort vei til jobb og bhg. dessuten hadde vi ikke fått større bolig, bare en hage ekstra sm jeg ikke liker å stelle...Så jeg er så fornøyd med min dag:

0630-8: stelle meg og barn, frokost for alle tre, en ryder hjemme, en følger i bhg.

0830-15: begge på jobb.

Jeg reiser hjem og lager middag, mannen min i bhg.

16: alle hjemme, middag

1630-1930: rolig tid hjemme, evt, vaske klær, trene for en av oss.

1930-22: fritid for begge de voksne.

Vi har det veldig bra. Jeg vet det.

Gjest falturiltura
Skrevet

Hæ? Har barnehager virkelig åpent så lenge som til kvart på seks??

Skrevet

Var der for noen år siden jeg også! Nå ble jeg stresset bare av å lese det.

Så det går over altså??

Skrevet

Hæ? Har barnehager virkelig åpent så lenge som til kvart på seks??

Nei, det var en skriveleif heldigvis. Dette er også skjemaet over hvordan det burde være. Men siden jeg er en trøtting blir det gjerne litt senere levering, og gubben må hente. Kanskje like greit for barna at jeg er en trøtting så blir det litt kortere dag i Barnehagen.

Skrevet

Uff, det hørtes grusomt ut. Vi har valgt å ikke flytte fra leilighet til rekkehus, da sparte vi fort en del kroner og kan jobbe litt mindre, beholde kort vei til jobb og bhg. dessuten hadde vi ikke fått større bolig, bare en hage ekstra sm jeg ikke liker å stelle...Så jeg er så fornøyd med min dag:

0630-8: stelle meg og barn, frokost for alle tre, en ryder hjemme, en følger i bhg.

0830-15: begge på jobb.

Jeg reiser hjem og lager middag, mannen min i bhg.

16: alle hjemme, middag

1630-1930: rolig tid hjemme, evt, vaske klær, trene for en av oss.

1930-22: fritid for begge de voksne.

Vi har det veldig bra. Jeg vet det.

Det er deg vel unt : )

Gjest rutangis netu
Skrevet

Så det går over altså??

Jada, når ungene klarer seg selv, så får du jo automatisk litt mer tid! Men det er først når en er erdig med kjøre-til-aktiviteter-perioden. Etter konfirmasjon så pleier det å hjelpe fælt. Men, det er klart, noen får jo det der med å sitte oppe om natta og vente. Jeg har sluppet for mye av det heldigvis.

Skrevet

Nei, det var en skriveleif heldigvis. Dette er også skjemaet over hvordan det burde være. Men siden jeg er en trøtting blir det gjerne litt senere levering, og gubben må hente. Kanskje like greit for barna at jeg er en trøtting så blir det litt kortere dag i Barnehagen.

Hehe, det jeg tenkte på er at du får i alle fall nok mosjon, med over en times gåtur fra stasjonen til barnehagen.

Skrevet

Det er deg vel unt : )

Håper du får mindre travel tid og stress i hverdagen en gang og!

Skrevet

Jada, når ungene klarer seg selv, så får du jo automatisk litt mer tid! Men det er først når en er erdig med kjøre-til-aktiviteter-perioden. Etter konfirmasjon så pleier det å hjelpe fælt. Men, det er klart, noen får jo det der med å sitte oppe om natta og vente. Jeg har sluppet for mye av det heldigvis.

Har du sluppet det fordi barna er hjemme eller fordi du klarer å slappe av? Jeg vil gjerne bli en som klarer å slappe av, men jeg er redd det ikke er typisk meg.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Har du sluppet det fordi barna er hjemme eller fordi du klarer å slappe av? Jeg vil gjerne bli en som klarer å slappe av, men jeg er redd det ikke er typisk meg.

Mine har ikke vært de som har festet mest. Og de begynte ikke da de var 13 som noen gjør. Jo eldre de er når de begynner, jo lettere er det å takle det for nervøse foreldre. De blir jo mer fornuftig med åra de fleste ungdommer.

Men hvis de har vært ute og ikke har gitt ordentlig beskjed, så blir jeg jo litt nervøs hvis de ikke dukker opp som forventet. Men i våre dager er det jo enkelt å sende en SMS. Får en svar da så er ungen iallefall i live. Klart noen andre kan svare for å skjule at ungdommen din feks er dritings, men da må en iallefall forvente at de som svarte også tar vare på undommen din.

Så jeg har nok vært forskånet for mye i så henseende. Har jo hørt om de som kjører rundt og leter etter ungene sine nattestid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...