Gå til innhold

finding neverland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom meg endelig på kino for å se finding neverland og bedre film har jeg ikke sett på lenge. trur ikke det var et tørt øye på slutten av filmen, jeg var iallefall ikke den eneste som snufset i salen:) Forøvrig er johnny depp en av mine favoritt skuespillere. Så til de av dere (Kanskje spesielt jenter) som ikke har sett den enda, anbefaler den på det sterkeste. Flere som er enig?

Skrevet

Den var sååååå bra! Fy flate.. Har ikke grått så mye siden Titanic..

Det var så rart for etter filmen ble bare folk sittende igjen. Merkelig. Det kan jeg ikke huske å ha opplevd siden apartheidfilmene på åttitallet (uten sammenligning). Det virket som det ga ettertanke til mange. Vi må leke mer og la barnet i oss leve -ikke være så jævlig fornufig og voksne alltid..

Veldig bra. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Johnny Depp er konge. Jeg skal se Finding Neverland og gråte jeg også. Neida, jeg gråter ikke av film med mindre Brad Pitt kommer hjem i Lidenskapens Pris.

Man er da mannfolkn for faen!

Skrevet

Johnny Depp er konge. Jeg skal se Finding Neverland og gråte jeg også. Neida, jeg gråter ikke av film med mindre Brad Pitt kommer hjem i Lidenskapens Pris.

Åjoda, har du allerede glemt Schindlers Liste? Man er vel ikke mindre mannfolk fordi en har følelser som står i forbindelse med tårekanalene vel?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

bob-bob!

Bra nok, men ikke uunnværlig. Dessuten så MÅ det jo ha vært 'noe mer' mellom mor til ungene og han??

Skrevet

Åjoda, har du allerede glemt Schindlers Liste? Man er vel ikke mindre mannfolk fordi en har følelser som står i forbindelse med tårekanalene vel?

Schindlers Liste fikk meg ikke til å grine, men den var så kvalm at jeg orket nesten ikke se den. Det er grenser for hvor mye menneskelig grusomhet jeg orker se godt portrettert.

"..........................."

Skrevet

Er kun Brad Pitt som får ekte mannfolk til å grine...:-)

"............................."

Gjest for et ork
Skrevet

En grusomt kjedelig film. Satt og gjespa meg gjennom. Overflatisk, gikk ikke i dybden på noe.

Skrevet

Schindlers Liste fikk meg ikke til å grine, men den var så kvalm at jeg orket nesten ikke se den. Det er grenser for hvor mye menneskelig grusomhet jeg orker se godt portrettert.

Så hjertens enig. Jeg vet at jeg ikke kan se den, mest av hensyn til TV'n, og det er ikke tull. Jeg var nær ved å kaste tittekassa ut av vinduet da jeg så Saving Private Ryan.

En blir nok mer nærtagende med årene, og spesielt etter at en er blitt forelder.

Skrevet

Den var sååååå bra! Fy flate.. Har ikke grått så mye siden Titanic..

Det var så rart for etter filmen ble bare folk sittende igjen. Merkelig. Det kan jeg ikke huske å ha opplevd siden apartheidfilmene på åttitallet (uten sammenligning). Det virket som det ga ettertanke til mange. Vi må leke mer og la barnet i oss leve -ikke være så jævlig fornufig og voksne alltid..

Veldig bra. :-)

«-Fy flate.. Har ikke grått så mye siden Titanic..-»

Får håpe de ikke lager film om flyktningskipet Wilhelm Gustloff da, for da den ble torpedert av russiske ubåter døde det fem ganger så mange som i Titanic-forliset, og adskillig flere barn enn i andre forlis vi kjenner til. Både John Toland og Günter Grass har beskrevet denne tragedien i sine bøker, men kanskje den mest nøkterne er Tolands beskrivelse i «De Siste 100 Dager».

Noen vil kanskje rynke på nesen her, for skipet Wilhelm Gustloff var oppkalt etter en sveitsisk nazileder som ble drept av en jødisk medisinerstudent i 1936. Men folk er folk, selv om de flyktet unna den fremadstormende røde hær på en tysk båt hvis navn engang hadde tilhørt en forhatt nazist.

Vanskelig å få øye på Leonardo i et slikt scenario...

Skrevet

bob-bob!

Bra nok, men ikke uunnværlig. Dessuten så MÅ det jo ha vært 'noe mer' mellom mor til ungene og han??

I virkeligheten var det visstnok helt annerledes, barnas far var ikke død, og det var ingen love story i det hele tatt. Men ethvert Hollywood-manus med respekt for seg selv (?) må jo flette inn en love story...

Skrevet

Jeg falt pladask for filmen, og har sett den to ganger på kino nå i løpet av halvannen uke. Og jeg da, som omtrent aldri går på kino... :-)

Skrevet

«-Fy flate.. Har ikke grått så mye siden Titanic..-»

Får håpe de ikke lager film om flyktningskipet Wilhelm Gustloff da, for da den ble torpedert av russiske ubåter døde det fem ganger så mange som i Titanic-forliset, og adskillig flere barn enn i andre forlis vi kjenner til. Både John Toland og Günter Grass har beskrevet denne tragedien i sine bøker, men kanskje den mest nøkterne er Tolands beskrivelse i «De Siste 100 Dager».

Noen vil kanskje rynke på nesen her, for skipet Wilhelm Gustloff var oppkalt etter en sveitsisk nazileder som ble drept av en jødisk medisinerstudent i 1936. Men folk er folk, selv om de flyktet unna den fremadstormende røde hær på en tysk båt hvis navn engang hadde tilhørt en forhatt nazist.

Vanskelig å få øye på Leonardo i et slikt scenario...

"Men folk er folk, selv om de flyktet unna den fremadstormende røde hær på en tysk båt hvis navn engang hadde tilhørt en forhatt nazist."

Men om folkene selv var nazister, så hadde de ikke vært folk, eller? :-)

Uansett - greia med Titanic-filmen er vel den patetisk idiotiske kjærligheteshistorien, og ikke tragedien i seg selv? (har ikke sett den selv)

"........................."

Skrevet

"Men folk er folk, selv om de flyktet unna den fremadstormende røde hær på en tysk båt hvis navn engang hadde tilhørt en forhatt nazist."

Uansett - greia med Titanic-filmen er vel den patetisk idiotiske kjærligheteshistorien, og ikke tragedien i seg selv? (har ikke sett den selv)

«-Men om folkene selv var nazister, så hadde de ikke vært folk,-»

Er det slik du oppfatter meg, så kommuniserer vi dårlig. På MIFF ble jeg kalt nazi-revisjonist fordi jeg påpekte den Røde Hærs massemyrderier på sivile under marsjen mot Berlin. Av sør blir jeg kalt jødehater fordi jeg forsvarer jødenes rett til selvforsvar. Er det noe som går, denne forutinntattheten?

Jeg har sett Titanic, og synes kanskje du bør se den før du deler ut terningkast. Skulle du imidlertid være så forutinntatt også hva denne filmen angår, så spar pengene og kos deg med noe på NRK isteden.

Skrevet

«-Men om folkene selv var nazister, så hadde de ikke vært folk,-»

Er det slik du oppfatter meg, så kommuniserer vi dårlig. På MIFF ble jeg kalt nazi-revisjonist fordi jeg påpekte den Røde Hærs massemyrderier på sivile under marsjen mot Berlin. Av sør blir jeg kalt jødehater fordi jeg forsvarer jødenes rett til selvforsvar. Er det noe som går, denne forutinntattheten?

Jeg har sett Titanic, og synes kanskje du bør se den før du deler ut terningkast. Skulle du imidlertid være så forutinntatt også hva denne filmen angår, så spar pengene og kos deg med noe på NRK isteden.

Hvis du ikke så det, så var det en ":-)" på slutten av den setningen. Hvis du velger å ignorer slikt, så er det lite jeg kan gjøre.

Joda, en forutintatthet overfor filmen Titanic har jeg, og jeg trenger ikke se den for å vite hva slags film det er. Til det har man sett mer enn nok klipp, og hørt mer enn nok endeløs hyping. Jeg husker jeg hadde samme formeningen om f.eks. Den Engelske Pasienten. Til slutt passet det seg slik at jeg gadd å se den, og akkurat som jeg mistenkte: totalt bortkastet tid.

Men nå påsto jeg heller ikke ting om Titanic; jeg antok, med spørsmålstegn.

".........................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Titanic kan faktisk anbefales på det sterkeste. En nydelig kjærlighetshistorie flettet inn i hva som skjedde når det historiske skipet forliste.

Glem hva du eventuelt måtte synes om Leonardo. Akkurat i denne filmen passer han inn som den fløtepusen han er. Det er sånne roller han burde spille. Da slutter han kanskje å ødelegge filmene til Martin Scorsese også.

Skrevet

Hvis du ikke så det, så var det en ":-)" på slutten av den setningen. Hvis du velger å ignorer slikt, så er det lite jeg kan gjøre.

Joda, en forutintatthet overfor filmen Titanic har jeg, og jeg trenger ikke se den for å vite hva slags film det er. Til det har man sett mer enn nok klipp, og hørt mer enn nok endeløs hyping. Jeg husker jeg hadde samme formeningen om f.eks. Den Engelske Pasienten. Til slutt passet det seg slik at jeg gadd å se den, og akkurat som jeg mistenkte: totalt bortkastet tid.

Men nå påsto jeg heller ikke ting om Titanic; jeg antok, med spørsmålstegn.

Jeg legger lista lavere, så jeg er nok lettere å glede og underholde enn deg.

Med eller uten « :-) »

Skrevet

Titanic kan faktisk anbefales på det sterkeste. En nydelig kjærlighetshistorie flettet inn i hva som skjedde når det historiske skipet forliste.

Glem hva du eventuelt måtte synes om Leonardo. Akkurat i denne filmen passer han inn som den fløtepusen han er. Det er sånne roller han burde spille. Da slutter han kanskje å ødelegge filmene til Martin Scorsese også.

Jeg tror deg ikke et sekund, men jeg kan selfølgelig ikke utelukke det. Men "nydelige kjærlighetshistorier" er for meg det samme som kjerlighetssanger - metningspunktet er for lengst nådd, og brekningene er gått i gang. Ikke det at jeg MÅ ha intellektuell underholdning hver gang, men noen ting blir jeg rett og slett lei av når det er omtrent det eneste man får servert.

Skrevet

Jeg legger lista lavere, så jeg er nok lettere å glede og underholde enn deg.

Med eller uten « :-) »

Jeg legger ikke lista spesiellt høyt, men det er bare enkelte utslitte temaer og virkemidler jeg er dritt lei av. Rett og slett en smakssak, altså. Jeg ville aldri antydet at hverken Titanic eller Den engelske pasienten (f.eks, igjen) er DÅRLIGE - jeg bare synes de er helt fullstendige uinteressante og overklisjèfylte.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror deg ikke et sekund, men jeg kan selfølgelig ikke utelukke det. Men "nydelige kjærlighetshistorier" er for meg det samme som kjerlighetssanger - metningspunktet er for lengst nådd, og brekningene er gått i gang. Ikke det at jeg MÅ ha intellektuell underholdning hver gang, men noen ting blir jeg rett og slett lei av når det er omtrent det eneste man får servert.

Enig i at det ikke finnes mange gode kjærlighetsfilmer, men Titanic er en av dem.

Dessuten er det jo ikke bare en kjærlighetsfilm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...