Gå til innhold

finding neverland

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg legger ikke lista spesiellt høyt, men det er bare enkelte utslitte temaer og virkemidler jeg er dritt lei av. Rett og slett en smakssak, altså. Jeg ville aldri antydet at hverken Titanic eller Den engelske pasienten (f.eks, igjen) er DÅRLIGE - jeg bare synes de er helt fullstendige uinteressante og overklisjèfylte.

".........................."

Du må ikke sammenligne Titanic med Den Engelske Pasienten - altså den mest oppskrytte filmen som finnes.

Skrevet

Du må ikke sammenligne Titanic med Den Engelske Pasienten - altså den mest oppskrytte filmen som finnes.

Nåja...jeg har inntrykk av at Titanic er like oppskrytt. Men, men - mulig jeg ser den en gang jeg har absolutt ingenting annet å gjøre :-)

".............................."

Skrevet

Helt enig, jeg så Den engelske pasienten for ikke så lenge siden, og den var jo rett og slett drit kjedelig. Veldig skuffende igrunnen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Helt enig, jeg så Den engelske pasienten for ikke så lenge siden, og den var jo rett og slett drit kjedelig. Veldig skuffende igrunnen.

Jeg trodde jeg skulle dø av kjedsomhet når jeg så Den Engelske Pasienten. Så ille var det.

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle dø av kjedsomhet når jeg så Den Engelske Pasienten. Så ille var det.

ja jeg gadd ikke en gang se slutten, så jeg vet ikke hvordan den endte, og det interesserer meg også midt bak:0)

ShitDiddelyDo
Skrevet

ja jeg gadd ikke en gang se slutten, så jeg vet ikke hvordan den endte, og det interesserer meg også midt bak:0)

Jeg skrudde også av. Eier da skam i livet! :)

Skrevet

...den var, om mulig - enda kjedligere enn Piano.....og_DEN_var kjedelig den....

Skrevet

«-Fy flate.. Har ikke grått så mye siden Titanic..-»

Får håpe de ikke lager film om flyktningskipet Wilhelm Gustloff da, for da den ble torpedert av russiske ubåter døde det fem ganger så mange som i Titanic-forliset, og adskillig flere barn enn i andre forlis vi kjenner til. Både John Toland og Günter Grass har beskrevet denne tragedien i sine bøker, men kanskje den mest nøkterne er Tolands beskrivelse i «De Siste 100 Dager».

Noen vil kanskje rynke på nesen her, for skipet Wilhelm Gustloff var oppkalt etter en sveitsisk nazileder som ble drept av en jødisk medisinerstudent i 1936. Men folk er folk, selv om de flyktet unna den fremadstormende røde hær på en tysk båt hvis navn engang hadde tilhørt en forhatt nazist.

Vanskelig å få øye på Leonardo i et slikt scenario...

Vel, nå er det ikke mangel av tragedier å gråte av for tiden.

Men vi snakket om film. Som du selvsagt skjønte

:-)

Skrevet

Nåja...jeg har inntrykk av at Titanic er like oppskrytt. Men, men - mulig jeg ser den en gang jeg har absolutt ingenting annet å gjøre :-)

".............................."

Jeg synes ikke titanic er oppskrytt, den er faktisk ganske fin:0)

Skrevet

Jeg synes ikke titanic er oppskrytt, den er faktisk ganske fin:0)

Det sier de om den engelske pasienten, også :-)

"........................."

Skrevet

Det sier de om den engelske pasienten, også :-)

"........................."

det er sant det, men den er bare dødskjedelig, i titanic skjer det noe hele tiden :0)

Skrevet

Jeg så den sammen med to venninner i forrige uke. De to andre snufset og gråt gjennom hele filmen - jeg hadde vel kanskej en bitteliten klump i halsen en gang... Synes filmen var bra - men vet ikke om jeg anbefaler den til så mange.

Skrevet

det er sant det, men den er bare dødskjedelig, i titanic skjer det noe hele tiden :0)

Smak og behag. #n kvalifisert gjetning er at jeg ikke vil komme til å like den, men det kan jo hende jeg ser den en gang likevel.

"............................"

ShitDiddelyDo
Skrevet

...den var, om mulig - enda kjedligere enn Piano.....og_DEN_var kjedelig den....

Den var grusom. Det er rett og slett ikke til å fatte at den ble skamrost når den kom. Helt utrolig.

Men Piano er da bra! :)

Skrevet

Den var grusom. Det er rett og slett ikke til å fatte at den ble skamrost når den kom. Helt utrolig.

Men Piano er da bra! :)

.....Piano var bare sorgen....skikkelig driiiiiiit kjedelig....!

ShitDiddelyDo
Skrevet

.....Piano var bare sorgen....skikkelig driiiiiiit kjedelig....!

Du og film, aaaaltså! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...