Gå til innhold

Bytte fastlege??

Anbefalte innlegg

Gjest true_love
Skrevet

Hvor lett er det egentlig å bytte fastlege? Er dette noe som tar enormt lang tid, noen som vet? Jeg har en fastlege jeg er fornøyd med, men det er så innmari laaaang ventetid der, for hun er den eneste kvinnelige legen og alle kvinner og barn går jo til henne. Bor nå også i en annen kommune like ved og derfor så tenkte jeg å bytte til min kommune nå.

Skrevet

Her jeg bor tok det to uker før det var iorden med å bytte. Fikk da brev om at den nye legen var min fastlege. Jeg fikk et skjema på legesenteret som jeg fylte ut. Du kan også ringe fastlegekontoret eller sende mail. Du finner fastlegekontoret her på nett, har vært om dette før her så blar du tilbake finner du nok telefonnummer og e-post adresse.

Vil nevne at jeg bestilte time hos den nye legen før jeg byttet, ville sjekke om kjemien stemte etc. Det var helt iorden at jeg gjorde det på den måten.

Skrevet

Her jeg bor tok det to uker før det var iorden med å bytte. Fikk da brev om at den nye legen var min fastlege. Jeg fikk et skjema på legesenteret som jeg fylte ut. Du kan også ringe fastlegekontoret eller sende mail. Du finner fastlegekontoret her på nett, har vært om dette før her så blar du tilbake finner du nok telefonnummer og e-post adresse.

Vil nevne at jeg bestilte time hos den nye legen før jeg byttet, ville sjekke om kjemien stemte etc. Det var helt iorden at jeg gjorde det på den måten.

810 59 500 er telefonnummeret til fastlgekontoret og er landsomfattende.

Gjest true_love
Skrevet

tusen takk for opplysningene:))

Gjest true_love
Skrevet

810 59 500 er telefonnummeret til fastlgekontoret og er landsomfattende.

takker og bukker :)

Skrevet

Det kommer an på den nye fastlegen, om det er noen ledige plasser der eller ikke. Så lenge det er plass så er det veldig enkelt å bytte, du bare ringer fastlegetelefonen og ber dem om å flytte deg - så får du et brev i posten noen dager etterpå som bekrefter at du har byttet lege. Kan bruke den nye legen etter to uker eller noe, eller bestille time med en gang om det haster og si at du akkurat har byttet og blir registrert snart. Husk at du bare kan bytte to ganger i året.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...