Gå til innhold

Prins Harry

Anbefalte innlegg

Gjest forferdet
Skrevet

Alle kan vel gøre en klestabbe innimelleom, pris eller ikke, se bare Marhta sin kjole i Spania... Folk tok det ganske personlig enkelte og hun ville bare være morsom å kle seg med flagget deres sine farger..

Selv har jeg sett andre klestabber, som feks et veldig pent bryllup der vi alle gikk i designger klær (bruden er det man kan kalle svært kresen) og en jente dukker opp i dongri jeans! Tror du det lyser på bryllupsbildene??

På en fin avsluttingsfest kledde alle guttene seg i dress og jentene i fine kjoler uten om en, hun følte seg passe dum ja... Poenget er at alle tabber seg ut med kleskoden innimellom , og den lille gutten visste vel ikke at det kom til å bli så mye oppstyr ut av det. Han har jo sent ut en offentlig beklagelse, og det har resten av kongehuset også gjort, det var en tabbe og det synest jeg han skal bli tilgitt for.

Jeg har stor respekt for jøder og krigsveteraner, men som prinsen sa, det var ikke meningen å fornærme dem personlig.

Himmel og hav..... jeg er målløs over din uvitenhet.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Ja, det er kanskje smakløst, men jeg ser allikevel ikke det helt store problemet. Det var tross alt bare et kostymeball, jeg tviler på at han er nazist i virkeligheten.

Skrevet

...den kanoniserte prinsesse Diana, var knapt et hår bedre. En journalist overhørte hennes jødevitser i et selskap, der han gjenga en av dem, jeg siterer: «hvordan få plass til 40 jøder i en VW? - en i hvert sete og resten i askebegeret».

Om dette gjør Diana til en antisemitt skal få stå uten videre spekulasjoner fra min side, men når royaliteter er så politisk umusikalske at de brenner av dårlige etnisitetsvitser eller ifører seg klesdrakter med swastika, da er det behov for et oppvaskmøte på bøkkinghæm pællæs.

På den annen side, jeg kledde meg som en sosialist ved en anledning, men tror du pressen nevnte det med et ord. Pøh!

"Om dette gjør Diana til en antisemitt skal få stå uten videre spekulasjoner fra min side, men når royaliteter er så politisk umusikalske"

Altså - dette tror jeg er snakk om tankeløshet. En kjent og profilert person har rett og slett ikke samme friheten som "oss andre". Jeg kan godt fortelle en jødevits, en negervits, en samevits (er delvis same selv) etc. i riktig selskap. Å kalle meg anti-noe-som-helst av den grunn får bli vedkommendes egen dumhet. Humor er nærmest grenseløs, og i riktig sammenheng er det ingen grenser for hva som skal spøkes med, så lenge det gjøres for humorens skyld, og ikke for å rakke ned på noen eller noe.

"..........................."

Skrevet

Ja, det er kanskje smakløst, men jeg ser allikevel ikke det helt store problemet. Det var tross alt bare et kostymeball, jeg tviler på at han er nazist i virkeligheten.

Nettopp. Jeg tviler på at han, om han hadde nazisympatier, ville vist noe så åpenbart. Men smakløst, og sansynligvis rimelig tankeløst, ja.

"............................"

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

"Om dette gjør Diana til en antisemitt skal få stå uten videre spekulasjoner fra min side, men når royaliteter er så politisk umusikalske"

Altså - dette tror jeg er snakk om tankeløshet. En kjent og profilert person har rett og slett ikke samme friheten som "oss andre". Jeg kan godt fortelle en jødevits, en negervits, en samevits (er delvis same selv) etc. i riktig selskap. Å kalle meg anti-noe-som-helst av den grunn får bli vedkommendes egen dumhet. Humor er nærmest grenseløs, og i riktig sammenheng er det ingen grenser for hva som skal spøkes med, så lenge det gjøres for humorens skyld, og ikke for å rakke ned på noen eller noe.

Helt enig. De fleste av oss har vel dratt en negervits, jødevits eller samevits en gang, eller i hvert fall ledd av noe slikt.

Skrevet

Det var dette med signaleffekten da...

Skrevet

Det var dette med signaleffekten da...

Signaleffekten fra hvem? Meg, eller Diana? Sistnevnte er jeg selfølgelig enig i, og har da heller ikke sagt noe annet. Det jeg ville ha frem er at det kan være akkurat like lite rassistisk/nasistisk/etc. ment når en kjent person sier det, som når jeg sier det, men vedkommende burde, logisk nok, tenke seg om p.g.a den nevnte signaleffekten og muligheten for at folk flest misforstår - gjerne med vitende vilje.

".........................."

Skrevet

Signaleffekten fra hvem? Meg, eller Diana? Sistnevnte er jeg selfølgelig enig i, og har da heller ikke sagt noe annet. Det jeg ville ha frem er at det kan være akkurat like lite rassistisk/nasistisk/etc. ment når en kjent person sier det, som når jeg sier det, men vedkommende burde, logisk nok, tenke seg om p.g.a den nevnte signaleffekten og muligheten for at folk flest misforstår - gjerne med vitende vilje.

".........................."

Men i helsike da...når har jeg prøvd å få dette til å handle om DEG og DIN signaleffekt???

Skrevet

Han må være litt blåst i hodet..

Hadde en ikke-kongelig kledd seg slik, ville jeg nok også reagert. Når en kongelig gjør det så begynner jeg virkelig å lure på hvor dømmekraften er...

Skrevet

Men i helsike da...når har jeg prøvd å få dette til å handle om DEG og DIN signaleffekt???

hehe, han var jo enig med deg - at det Diana burde tenkt seg om både 7 og 15 ganger...:)

Signaleffektene til Prozak er på sin plass når EN i selskapet er en slik man vitser om. En kollega av meg prøvde å dra den "vannhodevitsen" til en forretningsforbindelse - og det viste seg at denne mannen akkurat hadde fått en sønn med vannhode. Det var ikke annet enn å legge seg flat og beklage - forretningsforbindelsen ble så opprørt at han forlangte å forhandle med en annen i firmaet enn min kollega.

Fy søren, så en skal jaggu tenkte seg om sjøl også! 8-Þ

Skrevet

At du tørr???????

Lager "sånn msn ansikt med store forskrekka øyne".....

Pøh - han trivdes med å se ut som en sidrompa norsklærer en stund! :)

og jeg var tross alt bare 31 da jeg kjøpte den - hehe

Skrevet

Nå driter du deg ut, og det er helt utrolig unødvendig. Du svarte på innlegget mitt uten å sitere noe spesifikkt, ergo må jeg selfølgelig spørre når jeg svarer. Dette kan ikke være så vanskelig å forstå, vel? Men vil man kverulere, så får man det selfølgelig til.

"............................."

Skrevet

hehe, han var jo enig med deg - at det Diana burde tenkt seg om både 7 og 15 ganger...:)

Signaleffektene til Prozak er på sin plass når EN i selskapet er en slik man vitser om. En kollega av meg prøvde å dra den "vannhodevitsen" til en forretningsforbindelse - og det viste seg at denne mannen akkurat hadde fått en sønn med vannhode. Det var ikke annet enn å legge seg flat og beklage - forretningsforbindelsen ble så opprørt at han forlangte å forhandle med en annen i firmaet enn min kollega.

Slike feil kan man gjøre, ja. Ergo er det jo en god regel at om man ikke er HELT sikker på at noe slikt ikke kan skje i akkurat det selskapet, så lar man være - eller er forberedt på konsekvensene.

Skrevet

Slike feil kan man gjøre, ja. Ergo er det jo en god regel at om man ikke er HELT sikker på at noe slikt ikke kan skje i akkurat det selskapet, så lar man være - eller er forberedt på konsekvensene.

Jepp -enda nærmere til å såre noen er her på internett - der har man som regel ikke PEILING på hvem man har foran seg.

Skrevet

Jepp -enda nærmere til å såre noen er her på internett - der har man som regel ikke PEILING på hvem man har foran seg.

Godt poeng. Samtidig som at det er helt umulig å ta alle de hensynene her hele tiden som man kan gjøre i RL.

Skrevet

Godt poeng. Samtidig som at det er helt umulig å ta alle de hensynene her hele tiden som man kan gjøre i RL.

tydelig det! lol

Skrevet

So?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...