Gå til innhold

Juging Amy

Anbefalte innlegg

Angela1365380318
Skrevet

Det ser ut at at hele dol er amy fans. Hva er det med serien dere liker?

Hun prøver nye typer i ett sett, uten at det fungerer. Feks skulle gifte seg, ombestemte seg ved alteret. (hvor usa tv klisje er ikke det?)

Dessuten så synest jeg hun er en dårlig mor, særlig da Lauren var yngre. Hun hadde aldri tid til å bli med på skoleaktiviteter og når Lauren påpeker at alle de andres mødre og fedre er med, og at de alltid må kjøre/hente så snakker Amy nedlatende om husmødre! Det er vel ikke noe galt å ofte seg for familien, akkurat som det ikke er noe galt å jobbe og ha barn.

Amy ser jo Lauren kun om morgenen og da er Lauren treig og Amy kjefter. Hele dagen og ettermiddagen er hun på jobb og om kvelden dater hun menn det alltid skjærer seg med. Jeg synest ikke hun er en imponerendes god mor, eller kjæreste for den slags skyld, alt for egoistisk.

Maxime er dritkul, desverre tror jeg ikke det finnes så mange med så stort pågangsmot i barneværnet eller noen andre steder for den slags skyld. Skuespiller prestasjonnene er gode, men manuset litt overdrevent. Er det ikke mere kjedelige saker feks nasking i en ungdomsrett og mindre drap?

Skrevet

Hva er et "mindre drap"? Tror ikke jeg har sett det på Amy eller noe annet sted. Dreper de bare litt?

Angela1365380318
Skrevet

Hva er et "mindre drap"? Tror ikke jeg har sett det på Amy eller noe annet sted. Dreper de bare litt?

Jeg mente mindre drap, som i mindre drapsaker. Greit nok at det er Usa og der dreper ungdom mer en i Norge, men det er vel fremdeles et flertell av mindre alvorlige saker i ungdomsrettern også en og annen drapsak. Jeg tror ikke sakene hennes avspeiler en normal ungdomsrett.

Skrevet

Jeg mente mindre drap, som i mindre drapsaker. Greit nok at det er Usa og der dreper ungdom mer en i Norge, men det er vel fremdeles et flertell av mindre alvorlige saker i ungdomsrettern også en og annen drapsak. Jeg tror ikke sakene hennes avspeiler en normal ungdomsrett.

Mener du "færre" drap ?

Gjest tjohooo
Skrevet

Og dessuten virker hun ganske selvopptatt og arrogant, men det er mulig det bare er ansiktsuttrykket kombinert med hele konseptet med busy working mother.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jfr første setning i innlegget ditt. Det gjelder definitivt ikke for meg.

Skrevet

Jeg er enig i at Judging Amy strengt tatt ikke er en spesielt god serie selv om jeg liker den. Men jeg synes du bruker litt pussige argumenter.

Hvorvidt rollefiguren Amy er en god mor eller ikke, eller mislykkes i kjærlighetslivet, har da vel ikke noe med seriens kvalitet å gjøre?

Det går da godt an å lage en god serie om en dårlig mor. Og en dårlig serie om perfekte mennesker.

Er det avgjørende for deg at du kan identifisere deg med seriers rollefigurer?

Angela1365380318
Skrevet

Jeg er enig i at Judging Amy strengt tatt ikke er en spesielt god serie selv om jeg liker den. Men jeg synes du bruker litt pussige argumenter.

Hvorvidt rollefiguren Amy er en god mor eller ikke, eller mislykkes i kjærlighetslivet, har da vel ikke noe med seriens kvalitet å gjøre?

Det går da godt an å lage en god serie om en dårlig mor. Og en dårlig serie om perfekte mennesker.

Er det avgjørende for deg at du kan identifisere deg med seriers rollefigurer?

Nei du har helt rett i at seriens kvaliteter ikke har noe med rollefiguren sin. Men jeg synest at etter hvær episode vist på tv blir det diskusjoner her om hvor fantastisk serien, Amy og de andre i den er. Jeg synest serien er definitivt bedre en hva Amy er som mor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...