Gå til innhold

Rett kopi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Oslo, og skal søke på skole. De krever "rett kopi" av attester. Men hvor kan jeg få tak i dette i Oslo? Postkontorene har jo sluttet med det. Noen som vet hvor i Oslo jeg får gjort dette.

Skrevet

Uhm...et hvilket som helst offentlig kontor kan vel stemple slik. Når jeg jobbet på universitet hendte det at det kom folk i resepsjonen og fikk slik stempel.

"............................."

Skrevet

Uhm...et hvilket som helst offentlig kontor kan vel stemple slik. Når jeg jobbet på universitet hendte det at det kom folk i resepsjonen og fikk slik stempel.

"............................."

Jeg må ha en adresse og et navn på stedet.

Er ikke så kjent..

*rødmer*

Skrevet

Jeg må ha en adresse og et navn på stedet.

Er ikke så kjent..

*rødmer*

Ah, jeg vet ikke hvor relevant det jeg sier er, med tanke på at det er flere år siden. (jeg jobbet på jur.fak. på st.olavs plass).

Men jeg foreslår at du ringer kommunen - der bør det være noen som kan fortelle seg hvor du kan gå for å få det.

"..........................."

Skrevet

ring trygdekontoret og spør om de kan gjøre det. Det skulle vel ikke være så stort problem for dem ville jeg tro.

Gjest papirtiger
Skrevet

Hvor har du attestene fra? Det letteste er å få de stemplet der

hare1365380455
Skrevet

Ah, jeg vet ikke hvor relevant det jeg sier er, med tanke på at det er flere år siden. (jeg jobbet på jur.fak. på st.olavs plass).

Men jeg foreslår at du ringer kommunen - der bør det være noen som kan fortelle seg hvor du kan gå for å få det.

"..........................."

Her kan vi få tatt det på biblioteket eller på kommunehuset.

Skrevet

Biblioteket.

Ikke her hos oss. Vi har fått opplyst at bare statlige "bedrifter" kan gjøre det, evt. private kopifirmaer, men biblioteket er kommunalt / fylkesdrevet.

hare1365380455
Skrevet

Ikke her hos oss. Vi har fått opplyst at bare statlige "bedrifter" kan gjøre det, evt. private kopifirmaer, men biblioteket er kommunalt / fylkesdrevet.

Ok, jeg synes det er veldig greit at vi kan ta kopier på biblioteket her! Kom på noe: posten tar kanskje også kopier? Tok der en gang.

Skrevet

Her kan vi få tatt det på biblioteket eller på kommunehuset.

Også en mulighet, ja :-)

"............................"

Skrevet

Jeg trodde alle folkebibibliotek var rent kommunale.

Hvordan kommer fylkeskommunen inn i bildet? Er det et kombinasjonsbibliotek som samtidig er skolebibliotek for en videregående skole ?

Skrevet

Jeg trodde alle folkebibibliotek var rent kommunale.

Hvordan kommer fylkeskommunen inn i bildet? Er det et kombinasjonsbibliotek som samtidig er skolebibliotek for en videregående skole ?

Fylkesbibliotekene har ansvaret for bl.a. bokbusser ut i distriktene, fjernlån fra andre bibliotek o.l.

Skrevet

Ok, jeg synes det er veldig greit at vi kan ta kopier på biblioteket her! Kom på noe: posten tar kanskje også kopier? Tok der en gang.

Man kan ta kopier her også, men vi kan ikke bekrefte rett kopi.

hare1365380455
Skrevet

Man kan ta kopier her også, men vi kan ikke bekrefte rett kopi.

Her kan vi ta kopier selv, eller vi kan be en ansatt om å ta (og evt. stemple).

Skrevet

Fylkesbibliotekene har ansvaret for bl.a. bokbusser ut i distriktene, fjernlån fra andre bibliotek o.l.

OK, takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...