Gå til innhold

Bøker om selvtillit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har noen bøker å anbefale om å "få opp selvtilliten", bli litt sterkere psykisk og sånne ting?? Søk på nettet kan jeg selvfølgelig gjøre, men vil gjerne høre anbefalinger om noen har sånne bøker selv.

Takk!

Skrevet

du kan lese "Du-en vinner". forfatteren husker jeg ikke. Boka er ikke perfekt i den forstand at du skal ta alt til deg. feks så synes jeg at pratet om vinner og taper -typer er lite nyansert. Hvis du klarer å slutte å irritere deg over det og tenker at boka er skrevet for amerikanere så kan den være verdt å ta en titt på.

mvh

Skrevet

du kan lese "Du-en vinner". forfatteren husker jeg ikke. Boka er ikke perfekt i den forstand at du skal ta alt til deg. feks så synes jeg at pratet om vinner og taper -typer er lite nyansert. Hvis du klarer å slutte å irritere deg over det og tenker at boka er skrevet for amerikanere så kan den være verdt å ta en titt på.

mvh

Ok, men hvor selges den? Har søkt rundt på nettbokhandler, men finner den ikke. Må vel kanskje i bokhandel og lete litt da.

Takk for svar!

Skrevet

Ok, men hvor selges den? Har søkt rundt på nettbokhandler, men finner den ikke. Må vel kanskje i bokhandel og lete litt da.

Takk for svar!

jeg fant den på biblioteket. vet ikke om den selges andre steder også. Tror nok at du også kan finne andre bøker om selvtilitt der også, men husk å lese det nogenlunde kritisk :) og husk at det ofte er ment for amerikanske lesere med litt andre verdier en vi har

Gjest Toreador
Skrevet

Man kan ikke LESE seg til selvtillit. Det er noe man får når man skaffer seg kunnskap, arbeider hardt, og utnytter sine kunnskaper/evner. Kombinerer man det med en sympatisk personlighet, så får man over tid en enorm trygghet og selvtillit.

Gjest tjohooo
Skrevet

Man kan ikke LESE seg til selvtillit. Det er noe man får når man skaffer seg kunnskap, arbeider hardt, og utnytter sine kunnskaper/evner. Kombinerer man det med en sympatisk personlighet, så får man over tid en enorm trygghet og selvtillit.

Selvhjelpsbøker for de med dårlig selvtillit kan da såvisst hjelpe. Bare det å bli gjort oppmerksom på sin indre dialog gjør jo at en kan forandre denne med positivt resultat.

Gjest hjelp til selvhjelp.
Skrevet

Det finnes mennesker som har alt det du nevner, og allikevel ikke får selvtillit. Og det finns mennesker som strutter av selvtillit selv om de ikke er så vellykket ytre sett.

Det finns mange gode selvhjelpsbøker, også om selvtillit, som kan hjelpe en å analysere problemet og/eller tenke på nye måter om seg selv.

Jeg kommer ikke på noen titler i farten, men gå til en større bokhandel og let, så finner du helt sikkert noe!

Skrevet

Psykolog tror jeg er det beste egentlig eller en gestalt terapaut. Dette må nok jobbes med. Men en bok kan være en god inspirasjon.

Dans med livet syntes jeg var bra. Gikk vel egentlig på hvordan være fornøyd med livet.

Har ellers kjøpt meg boka til Dr Phil "My inner self" eller noe sånt bare at jeg har kjøpt den på norsk.

Men jeg turte ikke å lese om mitt innerste meg, for jeg føler jeg ikke har så mye å velge i i en hektisk hverdag. Hihi

Får vel lest den etterhvert.

Skrevet

Psykolog tror jeg er det beste egentlig eller en gestalt terapaut. Dette må nok jobbes med. Men en bok kan være en god inspirasjon.

Dans med livet syntes jeg var bra. Gikk vel egentlig på hvordan være fornøyd med livet.

Har ellers kjøpt meg boka til Dr Phil "My inner self" eller noe sånt bare at jeg har kjøpt den på norsk.

Men jeg turte ikke å lese om mitt innerste meg, for jeg føler jeg ikke har så mye å velge i i en hektisk hverdag. Hihi

Får vel lest den etterhvert.

Oj, har dr. phil sine bøker kommet ut på norsk? Det må jeg sjekke ut. Takk for hjelpen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...