Gå til innhold

jobbe svart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her inne er det så mange hokjønn som synes at en svart dagmamma er det værste som finnes.

Men si meg er det virkelig ingen av dere eller deres partner som noensinne har tatt imot penger svart for noe dere har gjort?

Det er faktisk endel bedrifter også som lar noen penger gå "under" bordet.

Skrevet

Jeg synes enkelte ting er helt greit å gjøre "svart" - så lenge ikke all inntekten man har er "svart".

"............................."

Gjest papirtiger
Skrevet

Skjønner ikke at dagmammaer vil jobbe svart. De får jo ikke pensjonspoeng da.

Skrevet

Har ikke jobbet svart, kunne ikke falle meg inn å gjøre det heller.

Jeg skal opparbeide meg rettigheter til sykepenger og pensjonspoeng.

Skrevet

Svart dagmamma er en ting, at staten med vitende og vilje sponser svart arbeidskraft er noe helt annet.

Skrevet

Skjønner ikke at dagmammaer vil jobbe svart. De får jo ikke pensjonspoeng da.

De fleste dagmammaer har egne barn under sju år, og får dermed pensjonspoeng tilsvarende inntekt på 280.000

Gjest ikke sign
Skrevet

De fleste dagmammaer har egne barn under sju år, og får dermed pensjonspoeng tilsvarende inntekt på 280.000

Så man får pensjonspoeng når man er hjemme med barn? Er det fra ett år? Hva om man f.eks. jobber litt da (25% stilling)?

Skrevet

Jeg synes enkelte ting er helt greit å gjøre "svart" - så lenge ikke all inntekten man har er "svart".

"............................."

Enig..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...