Gå til innhold

Ovnspannekake.

Anbefalte innlegg

Gjest sonny&cher
Skrevet

Har sett ovnspannekake i "kokebok for barnefamilier". Har noen prøvd dette? Er litt redd for at røra skal sitte fast, skal selvfølgelig smøre forma.

Hvis dette ikke er å anbefale, får jeg bare steke på den tradisjonelle måten. Er så sliten i dag.

Gjest sonny&cher
Skrevet

Bakepapir?

Jeg smørte forma litt, bakepapiret dekte ikke langpanna mi skikkelig. Nå er middagen fortært og det var kjempegodt. Det beste av alt var at det blei ingen stekeos i leiligheten.

Gjest jannical
Skrevet

Vi kaller dette finske pannekaker. Jeg pleier aldri smøre langpanna.

Kjempegodt som dessert med is på. Spises med kniv og gaffel.

Skrevet

Noen som har en bra oppskrift på ovnspannekaker å dele, forresten?

Gjest sonny&cher
Skrevet

Noen som har en bra oppskrift på ovnspannekaker å dele, forresten?

Her er den oppskrifta vi brukte.

Langpannekake.

4 dl hvetemel

7,5 dl melk

3 egg

1/2 ts salt

smør til steking

evt bacon.

Jeg blanda sammen røra, lot den svelle i en halv time.

Stekte bacon i stekepanne, smurte forma jeg skulle bruke, helte bacon i bunnen og pannekakerøra over. Dette stor i ovnen i 30 min på 225 grader. Det smakte nesten som vanlige pannekaker. Denne oppskrifta holdt til to sultne voksne og en fireåring. Fireåringen forsynte seg to ganger, det skjer skjelden her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...