Gå til innhold

Barn med vondt i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt klager ofte på vondt i magen, hver eneste dag. Er ellers frisk og rask. Spiser og drikker normalt. Normal avføring. Jeg er med i "Mor & Barn Undersøkelsen" og der var et av spørsmålene om barnet klaget på vondt i magen, så jeg skjønner at det er flere som opplever dette. Er det noen som vet hva det kan være?

Skrevet

kan det være at barnet får for mye eller for lite mat om gangen slik at det blir vondt for fordøyelsessystemet?.

bare en tanke

Skrevet

Min jente på fire år klager ofte over vondt i magen. I perioder hver dag, i andre perioder bare av og til. Vondtene i magen fører bare til litt klaging, altså hun sier bare med sutrete stemme at hun har vondt i magen. I neste øyeblikk leker hun som normalt. Ikke så lett å vite hva dette er, men jeg har inntrykk av at det er ganske normalt.

Selv var jeg mye plaget av vond mage som liten. var til og med på røntgen på sykehuset uten at de kunne finne noe galt.

Gjest kan være mange forklaringer
Skrevet

Barn kan ofte si at de har vondt i magen når de ikke har det helt bra psykisk, feks er redde eller gruer for noe. Dette bare som et tips.

Gjest ikke sign
Skrevet

Datteren min (4) sier også det av og til. Før sa hun det når hun var sulten. Hun spiser lite, og i dag sa hun det etter måltid.

Gjest Kan være mye rart
Skrevet

Tar barnet medisiner? Mitt barn fikk allergimedisiner som han fikk vondt i magen av for mange år siden. Tok lang tid før vi fant ut hva det var.

Kan jo også være at det er litt problemer med andre barn. Slikt gir lett vondt i magen. Eller hvis barnet er stresset, pga for 'stor fart' i familien.

Eller så kan det være mat hun ikke tåler. Melk feks.

Tvillingmamma
Skrevet

Min jente på fire år klager ofte over vondt i magen. I perioder hver dag, i andre perioder bare av og til. Vondtene i magen fører bare til litt klaging, altså hun sier bare med sutrete stemme at hun har vondt i magen. I neste øyeblikk leker hun som normalt. Ikke så lett å vite hva dette er, men jeg har inntrykk av at det er ganske normalt.

Selv var jeg mye plaget av vond mage som liten. var til og med på røntgen på sykehuset uten at de kunne finne noe galt.

Akkurat sånn er minstejenta mi også...

Vanskelig å vite hva man skal gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...