Gå til innhold

Fordommer? Ta testen!

Anbefalte innlegg

Jeg er en annen
Skrevet

Her kan man teste om man har fordommer mot gamle, tjukke eller svarte folk:

https://implicit.harvard.edu/implicit/

Klikk på 'Demonstration' for å ta en rask test. Som det framgår av linken er dette et seriøst forskningsprosjekt i regi av Harvard.

Av de testene jeg tok viste det seg at jeg ikke hadde ubevisste fordommer mot gamle, svarte, feite eller kvinner -- men litt fordommer mot jøder og homser.

Skrevet

"Your data suggest a moderate automatic preference for European American relative to African American"

IIIIIKKKKKKKKKKKKKKKKKKK, Og jeg som trodde det var motsatt.

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg får den ikke til å virke..

Du må ha JavaScript innstallert/aktivert (det har de aller fleste nettlesere). Kan ta noe tid å laste inn hvis du har ei treig linje.

Skrevet

Du må ha JavaScript innstallert/aktivert (det har de aller fleste nettlesere). Kan ta noe tid å laste inn hvis du har ei treig linje.

Har bredbånd og Java. Får lastet den greit opp, men finner ikke noe sted å trykke for å begynne. Musa forsvinner bare.

Jeg er en annen
Skrevet

Har bredbånd og Java. Får lastet den greit opp, men finner ikke noe sted å trykke for å begynne. Musa forsvinner bare.

Merkelig. I vinduet som dukker opp klikker du en gang med musa for å starte, deretter space for å sette igang og så e eller i for å velge kategorier.

Skrevet

"Your data suggest a moderate automatic preference for European American relative to African American"

IIIIIKKKKKKKKKKKKKKKKKKK, Og jeg som trodde det var motsatt.

Jeg fikk strong, jeg..

Men når sant skal sies, det var vanskelig å trykke rett når de skiftet side hele tiden!

Jeg gir iallefall f*** i folks hudfarge, jeg er mer opptatt av hvordan mennesker oppfører seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...