magdalena Skrevet 27. januar 2001 Del Skrevet 27. januar 2001 Hei jordmor. Jeg er nå i uke 29 + 6 og er en del "plaget" av kynnere. De er ikke vonde, men ubehagelige. Jeg forstår at det er vanlig å få de ved anstrengelser, f.eks fort gange eller gåing i trapper. Men er det normalt å få dem når jeg bare ligger på sofaen og hviler, eller at jeg våkner om natten av at magen er hard dom en fotball? Jeg har ellers hatt lite plager i svangerskapet, alt har vært bra. Igår kveld, mens jeg lå og slappet av på sofaen kom det plutselig en kynner, men hovedsaklig på høyre side avmagen. Den spente seg og var mye større enn venstre side, ca.2 cm høyere, antar jeg. Jeg kan jo tilføye at det er mest liv i høyre del av magen. Kan babyen oppholde seg mest der, ligge med hovedtyngden på denne siden? Jeg håper du kan svare meg på dette da jeg er litt bekymret. På forhånd takk! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17051-kynnere-ogs%C3%A5-i-hvilende-tilstand/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 27. januar 2001 Del Skrevet 27. januar 2001 Det är som du själv säger mest vanligt att få kynnere efter ansträngning. De försvinner då ofta efter vila. Att få kynnere någon gång också vid vila är inte ovanligt eller farligt. Livmodern som är ett muskelorgan, tränar sig inför förlossningen(födselen) med att gjöra sammandragningar. Om dina kynnere skulle bli varaktiga och regelbundna, skall du kontakta din jordmor eller doktor för en undersökning. Jag tycker inte att det hörs ut som du har speciellt mycket kynnere, utan att du har en "normal" mängd av dessa. Att barnet ligger mest åt ena sidan av magen är vanligt, det är därför som den inte alltid ser helt rund ut. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17051-kynnere-ogs%C3%A5-i-hvilende-tilstand/#findComment-77773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.