Gå til innhold

Kan de se hva som lastes ned?

Anbefalte innlegg

Gjest Vil laste ned mye
Skrevet

Har internett på sogn studentby.(boligdivisjonen og universitetet i oslo har et samarbeid) Bruker et lite program som heter unlock me for å logge oss på. Noen her på huset hadde visst fått sperra av internett i 2 mnd fordi de hadde lasta ned masse filmer etc. Kan IT-folka se hva hver enkelt laster ned?..kjedelig i så fall jeg som hadde planer om å laste ned så mye rart(veldig rask linje)..USIT heter visst de man skal kontakte hvis noe er galt.

Jeg er en annen
Skrevet

Ja, de kan se hva dere laster ned. Men hvorfor sperrer de hvis dere laster ned filmer -- det er jo fullt lovlig (enn så lenge). Kanskje de som ble sperret lot andre laste opp filmer fra dem også.

Skrevet

Ja, de kan se hva dere laster ned. Men hvorfor sperrer de hvis dere laster ned filmer -- det er jo fullt lovlig (enn så lenge). Kanskje de som ble sperret lot andre laste opp filmer fra dem også.

Det kan være forbudt i vilkårene for nett-tilgangen selv om det er tillatt ifølge norsk lov. Jeg vet at det er restriksjoner på fildeling etc. på nettene til UiB, det er antakelig liknende betingelser for UiO.

Lips1365380508
Skrevet

Vær obs, ikke last ned mye på en gang, og gjør det helst om natta. Tror ikke de kontrollerer da. Når du laster ned, så ikke del mye med andre, for det er ikke lov...

Skrevet

Å kontakte USIT er ikke lett :-)

De kan selfølgelig gå inn og se hva folk har gjort/lastet ned, men med mindre USIT har fått en mye mindre arbeidsmengde siden jeg jobbet på UIO så har de stort sett annet å gjøre.

"..........................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...