Gå til innhold

Cerazette

Anbefalte innlegg

Gjest undrende alv.

Fikk utskrevet p-pillen Cerazette for ett års forbruk i dag(ble ikke gjort noen undersøkelser som blodtrykksmåling og lign). Tåler ikke p-piller(gir meg høyt blodtrykk), og minipiller gir meg hodepine og svære blødninger. Da jeg spurte gynekologen om jeg skulle dra til fastlegen til kontroll etter tre mnd som jeg vanligvis har gjort når jeg har begynt på en ny pillesort, så sa han at dersom det funket var det slett ikke nødvendig.

Ble litt betenkt over det. P-pillene "funket" også for meg helt til jeg kom på tre mnd kontroll og ble fratatt dem umiddelbart grunnet alt for høyt blodtrykk, og jeg merket jo ingenting av dette før jeg satt hos legen.

Er det flere som har fått skrevet ut Cerazette for et helt år bare "sånn helt uten videre"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170543-cerazette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest undrende alv.

Jeg fikk for tre mnd bare, men fikk også det "sånn helt uten videre". Og jeg regner med jeg får ny resept hvis jeg ønsker å fortsette med dem "sånn helt uten videre"

Jo, men du må nødvendigvis tilbake til legen for å få fornyet resepten, og da vil dere vel nødvendigvis ta en prat og sjekke blodtrykket ditt og lign.

Fikk en resept for et helt år uten noen spørsmål eller undersøkelser og det reagerte jeg litt på, spesielt siden jeg ikke har hatt så heldig forhold til hormonpreparater tidligere. Lurte derfor på om det var andra som og hadde opplevd noe slikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170543-cerazette/#findComment-1120921
Del på andre sider

Gjest lille rosinen

Jo, men du må nødvendigvis tilbake til legen for å få fornyet resepten, og da vil dere vel nødvendigvis ta en prat og sjekke blodtrykket ditt og lign.

Fikk en resept for et helt år uten noen spørsmål eller undersøkelser og det reagerte jeg litt på, spesielt siden jeg ikke har hatt så heldig forhold til hormonpreparater tidligere. Lurte derfor på om det var andra som og hadde opplevd noe slikt.

Regner med jeg tar en telefon ned og får en resept i posten eller noe, "sånn helt uten videre". Har aldri blitt målt blodtrykk i forhold til hormonelle prevensjonsmidler. Jeg har fått nytt merke over telefon en gang også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170543-cerazette/#findComment-1120942
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...