Gå til innhold

er det noe problem å koble til en bærbar pc til studentbynett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

da jeg bodde på studentby tidligere så koblet meg min stasjonære pc opp mot studentbynettet. Nå vurderer jeg å flytte på studenthybel igjen og tenker å bruke min bærbare pc.Blir det samme type konfigurering? NOen som har bærbar pc koblet opp mot studentnett?

Skrevet

Akkurat det samme.

Med vennlig hilsen

tusen takk:). Lurte på om det var slik at jeg måtte installere et ekstra kort på maskinen osv. Men da skulle jo det gå som en drøm.

Skrevet

tusen takk:). Lurte på om det var slik at jeg måtte installere et ekstra kort på maskinen osv. Men da skulle jo det gå som en drøm.

Nja - det forutsetter selvsagt at du har en Ethernet-port på din bærbare. Hvis du ikke har det, må du du kjøpe et kort til den, men det er ikke dyrt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nja - det forutsetter selvsagt at du har en Ethernet-port på din bærbare. Hvis du ikke har det, må du du kjøpe et kort til den, men det er ikke dyrt.

Med vennlig hilsen

Hvordan finner jeg ut om jeg har en slik port? må jeg åpne maskinen?

Skrevet

Hvordan finner jeg ut om jeg har en slik port? må jeg åpne maskinen?

Nei, du må IKKE åpne maskinen.

En Ethernet-tilkobling bruker en RJ-45 tilkobling, som ser ut som en telefonkontakt som er litt bredere enn normalt. Det er 8 små metallpinner inne i den.

Her ser du et bilde:

http://www.gpskit.nl/images/rj45pcb.jpg

Og her ser du et bilde av nettverkskabelen:

http://www.ltdk.helsinki.fi/personal/rpaetau/Medioma-ATK/images/rj45.jpg

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...