Gå til innhold

Betale for bruk av naturen

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102308

Hva synes dere om dette forslaget om at vi må betale for å bruke naturen?

Personlig synes jeg det er vannvittig og lite gjennomtenkt. Her burde heller næringslivet som tross alt tjener på turisme yte sitt for at løyper og lignende holdes i stand.

Gjest blir litt sur ja........
Skrevet

Syns det er absurd. Ikke nok med det at vi må betale bommen, som stadig stiger i prisen, men nå skal vi betale også for å ferdes ute i naturen? Herregud, sier jeg. De tar penger fra oss hele tiden, på al slags vis. Snar vi vel måtte betale bare for å gå ut døra....

(helvetes storting)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Det er ikke grenser for hva man kan ta seg betalt for lenger, det er bare fantasien som setter en stopper.

Hvis det blir slik at man må betale for en søndagstur, blir nok resultatet kanskje etterhvert at folk blir sittende inne, og da vil det kanskje gå utover folkehelsa, og så er sirkelen i gang.

Skrevet

Nå koster det jo alt å parkere i/ved marka i helgene da, i alle fall her i Trondheim.

Skal de være helt sikre på at bare de med penger har råd til sånt eller?

Gjest glad i naturen
Skrevet

Avgifter fordyrer varer og tjenester. Ingenting skulle tilsi at etterspørselsmønsteret eller kjøpekraften blir endret hos kunder/de som etterspør avgiftsbelagte tjenester. Altså øker prisen på omsatte tjenester og omsatt volum minker.

Det vil si at færre mennesker får glede av naturen. Passer sikkert godt de folka i AP som kom med dette forslaget.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Nå koster det jo alt å parkere i/ved marka i helgene da, i alle fall her i Trondheim.

Skal de være helt sikre på at bare de med penger har råd til sånt eller?

lillemus: åssen gjør de det da? Må man forhåndsbestemme hvor lenge man skal være på tur da? Det er jo HELT umulig!!??

Jeg HATER sånne ordninger. SOm badestrender - man vet jo ikke når det blir overskyet! Og av og til er det best å bruke bil, fremfor offentlig. (Men offentlig transport burde seff utbyggges, så det blir 1.valget)

Skrevet

Jeg tror heller ikke at dette er gjennomførbart som en generell ordning. Dessuten trodde jeg at alle etter loven har adgang til utmarksområder (fri ferdsel).

Men parkeringsavgift i påsken og andre utfartshelger synes jeg er helt OK. Det har jeg sett flere steder. Da er det som regel idrettslag som kjører opp skiløypene og brøyter parkeringsplassene, og det skulle bare mangle om ikke de skulle fått inn litt inntekter.

Faktisk er det en fordel med parkeringsvakter. Da blir folk tilvist plass der det er ledig og slipper å lete, pluss at de parkerer litt smartere enn vanlig. Dermed blir det plass til flere.

Men det sier seg selv at dette kun er aktuelt i store utfartshelger med godt vær. Det lønner seg neppe å stille med parkeringsvakter når det bare slenger innom en bil i ny og ne.

Skrevet

jeg kommer ikke til å betale en dritt for å ligge på stranda eller bruke naturen! Skilter og skiløyper kan pokker meg kommunen betale! Hvorfor betaler vi skatt egentlig??? For folk som ikek gidder å jobbe??? Jeg betaler flere tusen skatt hevr mnd. og ikke faen om jeg kommer til å betale 50 øre for å ferdes i naturen! Inegn eier naturen og kan dermed verken kreve penger av meg eller nekte meg adgang!

Pokker til tull.... *sinna*

Skrevet

lillemus: åssen gjør de det da? Må man forhåndsbestemme hvor lenge man skal være på tur da? Det er jo HELT umulig!!??

Jeg HATER sånne ordninger. SOm badestrender - man vet jo ikke når det blir overskyet! Og av og til er det best å bruke bil, fremfor offentlig. (Men offentlig transport burde seff utbyggges, så det blir 1.valget)

Neida, det koster 20 eller 30 å parkere på parkeringsplassene og jeg tror det er idrettslagene som står for vaktholdet og å ta imot betaling.

Skrevet

Dette går imot all norsk tradisjon.

Dei som har funne på dette kunne trenge ein god dose frisk luft sjølv.

Skrevet

Neida, det koster 20 eller 30 å parkere på parkeringsplassene og jeg tror det er idrettslagene som står for vaktholdet og å ta imot betaling.

Enda en grunn til å holde barna borte fra idretten...man risikerer å måtte være parkeringsvakt mens andre går på tur på fjellet!

Skrevet

Et latterlig forslag.

Men sannsynligheten for at noe sånt blir gjennomført, er jo minimal.

Skrevet

Et tullete forslag!! Det får være grenser på hvor mange avgifter vi skal betale i dette landet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...