Gå til innhold

mann som ikke samarbeider

Gjest deltidsarbeidende husmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har også prøvd mange ting, også lister, uten det store resultatet. Det som hjalp oss aller mest var familievernkontoret. De var utrolig flinke til å få min mann til å "skjerpe seg". Merket stor forskjell etter de gangene vi hadde vært der. Tror han ble bevistgjort på mange av de tingene som før var en selvfølge.

Vil på det varmeste anbefale dere å prøve familievernkontoret. Dette er også gratis.

Lykke til!

Skrevet

Ja, det er slitsomt! Særlig når jeg har jobbhelg synes jeg han kunne gjøre noe, som f.eks. holde kjøkkenet ryddig. Håper din mann også gjør noe etter hvert..:)

Ja. en håper jo stadig:-) Hvis ikke hadde en jo ikke giddet leve med en "sånn en".... Men jeg er redd det er å be om mirakler....

Skrevet

Hei!

Jeg har også prøvd mange ting, også lister, uten det store resultatet. Det som hjalp oss aller mest var familievernkontoret. De var utrolig flinke til å få min mann til å "skjerpe seg". Merket stor forskjell etter de gangene vi hadde vært der. Tror han ble bevistgjort på mange av de tingene som før var en selvfølge.

Vil på det varmeste anbefale dere å prøve familievernkontoret. Dette er også gratis.

Lykke til!

Ja, for ofte hører man mer på "andre profesjonelle" enn på kona, for det er bare mas det hun sier.

Hvis jeg f.eks. har slitt med å få en ting inn i hodet til mannen min, og søstra mi eller mora mi plutselig sier det samme uten at de vet at dette er noe jeg har jobbet med, ja se da hører han plutselig og tar det til seg.

Jævla urettferdig asså!

Skrevet

Ja. en håper jo stadig:-) Hvis ikke hadde en jo ikke giddet leve med en "sånn en".... Men jeg er redd det er å be om mirakler....

Ja, det er nok dessverre det...

Skrevet

Hei!

Vil på det varmeste anbefale dere å prøve familievervkontoret. Dette er også gratis.

Lykke til!

Takk for svar:) Det føles som et stort steg å gå til rådgivning. Som om man da sier at "vi har en krise"...

Skrevet

Takk for svar:) Det føles som et stort steg å gå til rådgivning. Som om man da sier at "vi har en krise"...

Du aner ikke hvor mange det er som faktisk går til familierådgivning, dét er mange det!

Og hva spiller det for rolle om det er en "krise" eller ikke dere har? Er det ikke så ille allikevel, da synes du? De hjelper familier med all slags problemer, og disse problemene du beskriver er meeeget vanlige problemer man har i en barnefamilie.

Jeg sa det skulle ikke være noe mer dill her nå altså! Og nå er det du som diller.

Skrevet

Det er viktig å søke hjelp før det blir krise. Mange menn lukker igjen ørene når de hører konas stemme (mas, mas), derfor er det smart å koble inn en nøytral og profesjonell tredjeperson.

Gjest hilsen en annen deltidsarbeidende mor
Skrevet

Jeg arbeider noen timer på kveld og litt i helger. Hos oss gjør vi det slik. Jeg ordner alt som har med skole og gjøre, handler, vasker huset og lager middag til mannen kommer hjem. Da går jeg på jobb og mann og barn spiser og rydder opp etter seg. Han tar kveldstellet med barna. Når jeg kommer hjem på kveldingen kuler vi begge foran tv og koser oss. I helga som jeg jobber tar han ansvar for barn og rydder litt overflødig rot i stua. Ellers så er det hans jobb og ordne to biler med vask og dekkskifte og klippe plenen i hagen om sommeren. Synes vi har en fin hverdag selvom jeg gjør mest husarbeid så er det han som tross alt er i full jobb.

Det fungerer ypperlig hos oss. Nå har vi vært gift i adskillig fler år en det du har og jeg tror at ting går seg til etterhvert. Men det krever komunikasjon mellom partene og kanskje også finne ut av hva den enkelte liker best å gjøre av alt som har med huset. Det innebærer også hvem som maler huset utvendig og pusser opp innvendig som jo er store jobber.

Håper dere finner ut hva dere kan gjøre og man må finne seg i og se gjennom fingrene med noe, og heller ta tak i det aller viktigste. Man er to personer som ikke alltid har samme syn på hva som er rot i et hus. Lykke til da.

Skrevet

Mulig han er sliten også, har du tenkt på det?

Klart, er mannen sliten skal kvinnen springe dobbetl så fort!

Skrevet

Tenk på det slik: Når det gjelder alle andre tjenester vi benytter oss av, bruker vi fagfolk.

Hvorfor skal vi da overlate noen av de viktigste områdene i livet vårt til tilfeldighetene?

Dessuten: Det er da mye verre å ødelegge forholdet på grunn av slike ting, enn å ta tak i problemet og forebygge det.

Skrevet

Tenk på det slik: Når det gjelder alle andre tjenester vi benytter oss av, bruker vi fagfolk.

Hvorfor skal vi da overlate noen av de viktigste områdene i livet vårt til tilfeldighetene?

Dessuten: Det er da mye verre å ødelegge forholdet på grunn av slike ting, enn å ta tak i problemet og forebygge det.

Veldig godt skrevet, helt enig. Men det er liksom litt tabu, virker det som.

Skrevet

Vi gifter oss med andre typer menn! :)

fra spøk til alvor - du må si det til han i klartekst ikke hinte eller skrive lure lister, du må forlange at han tar mer jobb når du er syk, eller si at du må ha hushjelp ellers, - og om han har råd til å betale det. Ikke kjeft og sånn, bare sett deg ned med han - folnag at han snakker med deg og fortell han at dette er et virkelig problem.

Skrevet

Klart, er mannen sliten skal kvinnen springe dobbetl så fort!

Det var ikke det jeg mente - du drar det til ytterkanten og forsto ikke hva jeg mente.

Det er vel ikke så rart, at en mann som er i full jobb kan bli sliten heller - jeg mener, det er vel lov for han også, og maser hun og er sur, så tipper jeg han blir enda mer sliten og lei, og enda mindre motivert til å gjøre noe.

Jeg bare påpeker hvordan det mest sannsynlig er, og det må da være lov.

Hadde jeg fått ei liste med krav om hva jeg skulle gjøre, så hadde jeg også blitt sur, sånn bare for å se det fra den andre siden.

Det er bedre å prate og bli enige om noe, enn å kreve.

Skrevet

Han er sliten etter jobb, jeg vet det. Men det betyr ikke at han ikke kan rydde etter seg. Når skal jeg ha fri? Det går i ett. Han har fri når han kommer hjem fra jobb. Før jeg går på jobb (jobber kveld) passer jeg barn, rydder, leser (kurs), lager mat.. Om kvelden før jeg legger meg henger jeg opp klær og gjør litt klart til neste dag. Nå jobber jeg ikke så mange vakter i måneden; har kuttet ned bl.a. pga kurset og det at det ble for travelt.

Men gjør ikke han andre ting heller. Tungarbeid, eller har dere andre folk til slikt, eller tenker du ikke over det eller ser du på det som en selvfølge. Bare lurer.

Skrevet

Men gjør ikke han andre ting heller. Tungarbeid, eller har dere andre folk til slikt, eller tenker du ikke over det eller ser du på det som en selvfølge. Bare lurer.

Han gjør heller lite slikt. Og slike ting gjør man vel ikke hver dag? Kom f.eks. hjem fra jobb i dag: bare rot på kjøkkenet, og nå ser han film.

Skrevet

Han gjør heller lite slikt. Og slike ting gjør man vel ikke hver dag? Kom f.eks. hjem fra jobb i dag: bare rot på kjøkkenet, og nå ser han film.

Ok, og hva gjorde du da? Satte deg ned på pcn, eller pratet du med han først?

Skrevet

Ok, og hva gjorde du da? Satte deg ned på pcn, eller pratet du med han først?

Hun satte seg rett ned på peisen hans, uten å prate med ham først.

Ehh... var det pcn det sto ja...

;o)

Skrevet

Hun satte seg rett ned på peisen hans, uten å prate med ham først.

Ehh... var det pcn det sto ja...

;o)

Hehe :-)

Skrevet

Hehe :-)

Vi pratet litt først. Jeg synes ikke det er grunn til å være frekk med meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...