Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er gravid i åttende måned og lurer på hvor stor faren er for at navlestrengen til barnet skal falle frem om fostervannet går og hodet ikke er festet? Vet at jeg skal legge meg ned,men likevel? Er litt bekymret for dette nå.Venter nr.3. Fødselen til nummer to starta med vannavgang uten at hodet var festet.. Hadde hastekeisersnitt med første, så jeg er vel bare litt ekstra bekymret..Takknemlig for svar.

Skrevet

Jeg aner ikke noe om statistikk, men jeg fikk beskjed om å ligge og vente på ambulansen da vannet gikk med storesøster. Vet det kommer motstridende råd, men personlig tror jeg at jeg hadde lagt meg ned just in case...

Trine Endsjø, jordmor
Skrevet

Jeg forstår at du har noe å tenke på, men jeg vil ikke at du skal fokusere så mye på denne faren, siden den anses som rimelig sjelden. Det er som du sier, anbefalt at man skal legge seg ned hvis vannet skulle gå og hodet ikke er festet. Dette gjelder spesielt hvis du har rier i tilleg, som skulle tilsi at det har begynt å åpne seg i livmorhalsen. Skulle det skje at vannet går først og at hodet ikke har festet seg, legger du deg ned, ringer til sykehusets fødeavdeling og tar det derfra. Det kan være lurt å stille seg på alle fire hvis man er redd for fremfall av navlesnora.

Jeg ønsker deg lykke til med resten av svangerskapet og med fødselen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har like historier som deg og venter nr 3 nå!! Er i uke 34!

Snodig!

Jeg hadde ikke hørt om det med navlestrengen jeg, men jeg er flink til å ikke bekymre meg...

Min ligger for tiden i seteleie, håper den snur seg snart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...