Gå til innhold

Hva er det med somaliere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men så røsk hodet ditt opp av sanden da, slik at man unngår en repetisjon av jødeutryddelsen.

Hva er det med deg og jøder Sør?

Mulig at hodet ditt ikke befinner seg i sanden, men det befinner seg i hvert fall ikke i denne verden anno 2005.....

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Goliath

4

• Mr Kahn

3

• petter smart

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva er det med deg og jøder Sør?

Mulig at hodet ditt ikke befinner seg i sanden, men det befinner seg i hvert fall ikke i denne verden anno 2005.....

Hvis du ikke har fått det med deg så ble 6 millioner jøder drept av (hovedsakelig) europeere for ikke så veldig mange år siden.

Hvis man først skal tillegge slike egenskaper til "kulturer/nasjonaliteter" (se tittelen på første innlegg i tråden), så bør man altså heller spørre seg om hva det er med oss europeere som gjør at vi slakter så mange. Hvis man først skal "regne" på den måten.

Skrevet

Hvis du ikke har fått det med deg så ble 6 millioner jøder drept av (hovedsakelig) europeere for ikke så veldig mange år siden.

Hvis man først skal tillegge slike egenskaper til "kulturer/nasjonaliteter" (se tittelen på første innlegg i tråden), så bør man altså heller spørre seg om hva det er med oss europeere som gjør at vi slakter så mange. Hvis man først skal "regne" på den måten.

"Hvis du ikke har fått det med deg så ble 6 millioner jøder drept av (hovedsakelig) europeere for ikke så veldig mange år siden."

Hvis du ikke helt har fått det med deg, så har det som hendte den gang blitt gjennomanalysert ørten ganger. Og det er ikke noe lite fokus tyskere har hatt på seg av den grunn - for ikke å snakke om nazister og nynazister den dag i dag.

"Hvis man først skal tillegge slike egenskaper til "kulturer/nasjonaliteter" (se tittelen på første innlegg i tråden), så bør man altså heller spørre seg om hva det er med oss europeere som gjør at vi slakter så mange. Hvis man først skal "regne" på den måten."

Slakter? Burde du ikke skrevet "slakTET"?

For nå er du jo ved kjernen av det hele. Det som det er viktig å fokusere på nå er dagens problemer og utfordringer, og de løses ikke av å nekte å inse at dagens utfordring er sterkt knyttet til ulike kulturelle og tradisjonelle ulikheter - ved at det som er akseptabelt og "tradisjonellt" for noen, er fullstendig uakseptabelt (og ulovelig) for andre.

Og da er det ytterst nødvendig å gå til kjerne av problemet, i stedet for å forsøke å "kurere symptomene" - for det har aldri fungert for noen.

Skrevet

Jeg HADDE fulgt med på det jeg uttalte meg om. Siden har det kommet en del nye innlegg, og de som svarer meg kan ikke forvente at jeg skal ha fulgt med på de tingene de tar opp også.

I mine øyne virker Morsk enda mer useriøs enn Kahn igjen, og gidder derfor ikke registrere alt han skriver. Kahn utgir seg for å være seriøs, men... Ja, les i det jeg skrev til Kahn så vet du hva jeg syns om det.

Jeg er forøvrig ferdig med denne saken. Jeg er helt sikker på at Kahn tåler å få noen negative reaksjoner innleggene sine, uten at han blir særlig vonbroten av den grunn. Tar jeg ikke helt feil er det heller en glede for han. Han ønsker å provosere og scorer full pott når sånne som meg gir han den reaksjonen han ønsker.

Syns forøvrig Sør har ei veldig fin holdning i forhold til det "Pirko" tar opp i det første innlegget.

Hold de latterlige sidelinjekommentarene dine for deg selv, og bidra heller med noe som har med tema og sak å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...