Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=262423

Syns det er patetisk at denne mannen KUN fikk 75 dager og ikke ble fratatt stillingen sin. For det første har han hatt sex med en mindreårig og for det andre har han truet jenten til å gjøre det (m.a.o. voldtatt henne). Grrrrrr, dette var irriterende ;(

Skrevet

Dette er noe helt merkelig. Jeg forstår ikke hva som ble betraktet som formildende, og siden hun er under sexuell lavalder har det ingenting å si om hun var enig eller ikke. Han blir dømt, men likevel nesten som om han hadde fått trafikkbot.

Skrevet

Det hittil verste jeg har sett, var i Sverige før jul.

En femtenåring ble med 3 menn hjem. Der ble hun sjenket full, dopet og voldtatt flere ganger av alle tre.

Den første dommen lød på 5 års fengsel. Etter ankesaken ble straffen omgjort til 6 måneder!

Fordi jenta, ifølge dommeren, valgte å drikke selv..

Det har vært ramaskrik i Sverige, men dommen er rettskraftig..

Skrevet

Man skulle vel heller finne en del skjerpende omstendigheter her. Mannen er politi, for fanken, en av de mest betrodde stillingene en kan ha i dette landet.

Det går snart til hælvete med alt.

Skrevet

La meg først si meg helt enig i at det er forferdelig at noen kan behandle et barn på den måten.

Han er dog ikke dømt for voldtekt. (Håper alle forstår at dette er en saksopplysning, ikke et forsvar av mannen.)

Det er heller ikke riktig som noen skriver at han får beholde jobben. Dette er ikke avgjort ennå.

Det irriterer meg at avisene refererer til en dom i førsteinstans som om den er rettskraftig. Saken blir ganske sikkert anket, og resultatet kan bli annerledes i lagmannsretten.

En vurdering av skandale el. ei bør utstå til endelig dom. Avisene prøver å sprite opp sakene de refererer, og er ikke så nøye verken med detaljene el. jussen. Dermed får man ofte galt inntrykk.

Mens vi venter på endelig avgjørelse kan vi krysse fingrene for strengere straff.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...