Gjest tottlå Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Styrke og mot til å vise følelser...... Jeg tar lett til tårene... *snufs* 0 Siter
Gjest svaksterk Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Begge deler? Kommer ikke det an på hvorfor man gråter? eller...? 0 Siter
Gjest Zusuki Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Definitivt styrke i de aller fleste situasjoner 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Begge deler? Kommer ikke det an på hvorfor man gråter? eller...? Kan du forklare meg nærmere når det er styrke og når det er svakhet. 0 Siter
Gjest mener nå jeg Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Kan du forklare meg nærmere når det er styrke og når det er svakhet. Syns det blir svakhet hvis noen fornærmer deg eller noe sånt, og du begynner å gråte, for da skal du egentlig være sterk, ikke sant? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Syns det blir svakhet hvis noen fornærmer deg eller noe sånt, og du begynner å gråte, for da skal du egentlig være sterk, ikke sant? Forstår ikke helt?????Hvis noen sier noe fornærmende, og jeg blir såret og begynner å gråte så er jeg svak...er det det du mener 0 Siter
Gjest mener nå jeg Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Forstår ikke helt?????Hvis noen sier noe fornærmende, og jeg blir såret og begynner å gråte så er jeg svak...er det det du mener ja, det er det jeg mener, men du er visst ikke enig....? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 ja, det er det jeg mener, men du er visst ikke enig....? Det vet jeg ikke, jeg er fremdeles litt usikker på hva du mener. Mener du at tårer er tegn på svakhet? Hvis du leser hva jeg har skrevet så har jeg ikke sagt noe om hva jeg mener. 0 Siter
Gjest mener nå jeg Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Det vet jeg ikke, jeg er fremdeles litt usikker på hva du mener. Mener du at tårer er tegn på svakhet? Hvis du leser hva jeg har skrevet så har jeg ikke sagt noe om hva jeg mener. Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg gråter ofte selv, er jeg da svak? Jeg mente at tårer kan være svakhet i visse situasjoner, men ikke alltid. det spørs hva som er grunnen til tårene. Og jeg vet at du ikke skrev hva du mente, men måten du skrev det på fikk meg til å tro at du var uenig. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Det kommer an på hvordan de brukes, synes jeg. Hadde en kollega som pleide å ta til tårene for den minste meningsutveksling, og hun brukte det for alt det var verdt, som et argument i seg selv. "Se nå gråter jeg til og med, det betyr at du har vært for krass" - og dermed ble den hun diskuterte med til enhver tid sittende igjen med svarteper. Men at folk blir rørt eller trist i visse situasjoner, og føler seg trygge nok til at det ikke forstyrrer dem, synes jeg ikke er et tegn på svakhet - snarere tvert i mot. 0 Siter
Gjest svaksterk Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Kan du forklare meg nærmere når det er styrke og når det er svakhet. Hvis du gråter fordi du er lei deg er det styrke tenker jeg. Men hvis du gråter for å få viljen din er det ikke så bra. Blir litt som en trassig unge som hyler fordi han/hun ikke får sjokolade i butikken. Noen bruker gråt på den måte som voksne også, og da er det ikke tegn på styrke mener nå jeg da :-)! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg gråter ofte selv, er jeg da svak? Jeg mente at tårer kan være svakhet i visse situasjoner, men ikke alltid. det spørs hva som er grunnen til tårene. Og jeg vet at du ikke skrev hva du mente, men måten du skrev det på fikk meg til å tro at du var uenig. Jeg prøvde å tolke det du skrev. Jeg vil ikke ut med mine meninger her, men er ute etter et nyansert syn på tårer. mange, utrolig mange blir brydd og provosert hvis voksne mennesker gråter, føler det pressende og truende. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Hvis du gråter fordi du er lei deg er det styrke tenker jeg. Men hvis du gråter for å få viljen din er det ikke så bra. Blir litt som en trassig unge som hyler fordi han/hun ikke får sjokolade i butikken. Noen bruker gråt på den måte som voksne også, og da er det ikke tegn på styrke mener nå jeg da :-)! ...og der klarte du enkelt og greit å summere opp det jeg brukte fire ganger så mange ord på å forsøke å si. ;o) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Hvis du gråter fordi du er lei deg er det styrke tenker jeg. Men hvis du gråter for å få viljen din er det ikke så bra. Blir litt som en trassig unge som hyler fordi han/hun ikke får sjokolade i butikken. Noen bruker gråt på den måte som voksne også, og da er det ikke tegn på styrke mener nå jeg da :-)! Når gråter voksne mennesker for å få viljen sin? 0 Siter
Gjest malun Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Når gråter voksne mennesker for å få viljen sin? Ta en titt på mitt svar, så får du et eksempel. 0 Siter
Gjest svaksterk Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 ...og der klarte du enkelt og greit å summere opp det jeg brukte fire ganger så mange ord på å forsøke å si. ;o) :-) da er ihverfall vi enige da! 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Ta en titt på mitt svar, så får du et eksempel. Er ikke dette din tolkning av hvorfor hun gråt, fremfor den eneste riktige sannhet. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Er ikke dette din tolkning av hvorfor hun gråt, fremfor den eneste riktige sannhet. Mnjo, det kan du jo si. Men så lenge dette skjedde i så nær som enhver faglig diskusjon - som overhodet ikke gikk på person eller ble opphetet, er det snublende nære å tolke det på den måten. Jeg er ikke noe ismenneske selv, altså - har endt opp med å gråte i mange situasjoner. Og det er sant som du sier, at mange blir veldig satt ut av andres tårer. Men det virker som om du ikke tror at noen bruker tårer som et argument? 0 Siter
Gjest tåreperse Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Næmmen hælledussen da, hva for et stusselig spørsmål er det? Kjeder du deg? Du vet definitivt svaret selv dersom du ikke er helt apatisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.