Gå til innhold

Er tårer tegn på styrke eller svakhet

Anbefalte innlegg

Gjest tottlå
Skrevet

Styrke og mot til å vise følelser......

Jeg tar lett til tårene...

*snufs*

Gjest svaksterk
Skrevet

Begge deler? Kommer ikke det an på hvorfor man gråter? eller...?

Skrevet

Begge deler? Kommer ikke det an på hvorfor man gråter? eller...?

Kan du forklare meg nærmere når det er styrke og når det er svakhet.

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Syns det blir svakhet hvis noen fornærmer deg eller noe sånt, og du begynner å gråte, for da skal du egentlig være sterk, ikke sant?

Skrevet

Syns det blir svakhet hvis noen fornærmer deg eller noe sånt, og du begynner å gråte, for da skal du egentlig være sterk, ikke sant?

Forstår ikke helt?????Hvis noen sier noe fornærmende, og jeg blir såret og begynner å gråte så er jeg svak...er det det du mener

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Forstår ikke helt?????Hvis noen sier noe fornærmende, og jeg blir såret og begynner å gråte så er jeg svak...er det det du mener

ja, det er det jeg mener, men du er visst ikke enig....?

Skrevet

ja, det er det jeg mener, men du er visst ikke enig....?

Det vet jeg ikke, jeg er fremdeles litt usikker på hva du mener. Mener du at tårer er tegn på svakhet? Hvis du leser hva jeg har skrevet så har jeg ikke sagt noe om hva jeg mener.

Gjest mener nå jeg
Skrevet

Det vet jeg ikke, jeg er fremdeles litt usikker på hva du mener. Mener du at tårer er tegn på svakhet? Hvis du leser hva jeg har skrevet så har jeg ikke sagt noe om hva jeg mener.

Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg gråter ofte selv, er jeg da svak? Jeg mente at tårer kan være svakhet i visse situasjoner, men ikke alltid. det spørs hva som er grunnen til tårene.

Og jeg vet at du ikke skrev hva du mente, men måten du skrev det på fikk meg til å tro at du var uenig.

Skrevet

Det kommer an på hvordan de brukes, synes jeg.

Hadde en kollega som pleide å ta til tårene for den minste meningsutveksling, og hun brukte det for alt det var verdt, som et argument i seg selv.

"Se nå gråter jeg til og med, det betyr at du har vært for krass" - og dermed ble den hun diskuterte med til enhver tid sittende igjen med svarteper.

Men at folk blir rørt eller trist i visse situasjoner, og føler seg trygge nok til at det ikke forstyrrer dem, synes jeg ikke er et tegn på svakhet - snarere tvert i mot.

Gjest svaksterk
Skrevet

Hvis du gråter fordi du er lei deg er det styrke tenker jeg. Men hvis du gråter for å få viljen din er det ikke så bra. Blir litt som en trassig unge som hyler fordi han/hun ikke får sjokolade i butikken. Noen bruker gråt på den måte som voksne også, og da er det ikke tegn på styrke mener nå jeg da :-)!

Skrevet

Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg gråter ofte selv, er jeg da svak? Jeg mente at tårer kan være svakhet i visse situasjoner, men ikke alltid. det spørs hva som er grunnen til tårene.

Og jeg vet at du ikke skrev hva du mente, men måten du skrev det på fikk meg til å tro at du var uenig.

Jeg prøvde å tolke det du skrev. Jeg vil ikke ut med mine meninger her, men er ute etter et nyansert syn på tårer. mange, utrolig mange blir brydd og provosert hvis voksne mennesker gråter, føler det pressende og truende.

Skrevet

Hvis du gråter fordi du er lei deg er det styrke tenker jeg. Men hvis du gråter for å få viljen din er det ikke så bra. Blir litt som en trassig unge som hyler fordi han/hun ikke får sjokolade i butikken. Noen bruker gråt på den måte som voksne også, og da er det ikke tegn på styrke mener nå jeg da :-)!

...og der klarte du enkelt og greit å summere opp det jeg brukte fire ganger så mange ord på å forsøke å si.

;o)

Skrevet

Når gråter voksne mennesker for å få viljen sin?

Skrevet

Når gråter voksne mennesker for å få viljen sin?

Ta en titt på mitt svar, så får du et eksempel.

Gjest svaksterk
Skrevet

...og der klarte du enkelt og greit å summere opp det jeg brukte fire ganger så mange ord på å forsøke å si.

;o)

:-) da er ihverfall vi enige da!

Skrevet

Ta en titt på mitt svar, så får du et eksempel.

Er ikke dette din tolkning av hvorfor hun gråt, fremfor den eneste riktige sannhet.

Skrevet

Er ikke dette din tolkning av hvorfor hun gråt, fremfor den eneste riktige sannhet.

Mnjo, det kan du jo si.

Men så lenge dette skjedde i så nær som enhver faglig diskusjon - som overhodet ikke gikk på person eller ble opphetet, er det snublende nære å tolke det på den måten.

Jeg er ikke noe ismenneske selv, altså - har endt opp med å gråte i mange situasjoner. Og det er sant som du sier, at mange blir veldig satt ut av andres tårer.

Men det virker som om du ikke tror at noen bruker tårer som et argument?

Gjest tåreperse
Skrevet

Næmmen hælledussen da, hva for et stusselig spørsmål er det? Kjeder du deg? Du vet definitivt svaret selv dersom du ikke er helt apatisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...