Gå til innhold

Er tårer tegn på styrke eller svakhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter min mening er tårer tegn på styrke. Ikke alle har styrke og mot nok til å vise følelser.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tårer er ikke et tegn på styrke eller svakhet. Det er et tegn på følelser.

Hvordan tårene brukes kan derimot være et tegn på styrke eller svakhet.

Spørsmålet er så svart/hvitt at det minner om "the lifeline" i Donnie Darko.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hvis en MÅ velge - styrke! En klarer å gi slipp, stenger ikke følelsene inne. Mange tør ikke det, og holder gråten inne.

Men SÅ enkelt er det nok ikke...

Iram1365380803
Skrevet

Hvis en MÅ velge - styrke! En klarer å gi slipp, stenger ikke følelsene inne. Mange tør ikke det, og holder gråten inne.

Men SÅ enkelt er det nok ikke...

Tårer er et tegn på STYRKE! Uansett hvordan en ser på det. Tårer kan man bruke ved redsel,lengsel,savn,død,glede,lykke...ALLE slags sinnstemninger kan man bruke å la tårene falle! Stakkars det menneske som ikke kan bruke sine tårer!!!!!!!!

Skrevet

Mnjo, det kan du jo si.

Men så lenge dette skjedde i så nær som enhver faglig diskusjon - som overhodet ikke gikk på person eller ble opphetet, er det snublende nære å tolke det på den måten.

Jeg er ikke noe ismenneske selv, altså - har endt opp med å gråte i mange situasjoner. Og det er sant som du sier, at mange blir veldig satt ut av andres tårer.

Men det virker som om du ikke tror at noen bruker tårer som et argument?

Jo jeg har ikke noen problemer med å tro på det. Jeg vil bare få frem synspunkter og at det blir sett fra mange sider. Jeg har hatt samme opplevelse med noen rundt meg selv, men jeg har også opplevd å bli misforstått når mine tårer har kommet. Da er det lett å gå tilbake og lure på om jeg ikke forsto andre.

Skrevet

Næmmen hælledussen da, hva for et stusselig spørsmål er det? Kjeder du deg? Du vet definitivt svaret selv dersom du ikke er helt apatisk.

Jeg vet ikke svaret, for det jeg var ute etter var andres synspunkter. De er mange, og slik skal det være. Hvorfor skulle det finnes et svar på slikt spørsmål?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Tårer er et tegn på STYRKE! Uansett hvordan en ser på det. Tårer kan man bruke ved redsel,lengsel,savn,død,glede,lykke...ALLE slags sinnstemninger kan man bruke å la tårene falle! Stakkars det menneske som ikke kan bruke sine tårer!!!!!!!!

BRUKE tårer? Hørtes manipulerende ut! Mine tårer bare kommer de, kan ikke bestemme meg for det. Heller ikke holde dem tilbake i en gitt situasjon.

Skrevet

Tårer er ikke et tegn på styrke eller svakhet. Det er et tegn på følelser.

Hvordan tårene brukes kan derimot være et tegn på styrke eller svakhet.

Spørsmålet er så svart/hvitt at det minner om "the lifeline" i Donnie Darko.

Nyansene kommer frem i svarene, ingen grunn til å stille et grundig gjennomtenkt nyansert spørsmål som ingen kunne ha gjort bedre. Hvorfor i alle dager skulle jeg ikke kunne stille spørsmål for å få fram forskjellige reaksjoner.

For øvrig likte jeg svaret ditt veldig godt.

Skrevet

Jo jeg har ikke noen problemer med å tro på det. Jeg vil bare få frem synspunkter og at det blir sett fra mange sider. Jeg har hatt samme opplevelse med noen rundt meg selv, men jeg har også opplevd å bli misforstått når mine tårer har kommet. Da er det lett å gå tilbake og lure på om jeg ikke forsto andre.

Ok, skjønner hva du mener.

Når tårer kommer i uønskede situasjoner for meg, har jeg etter hvert vent meg til å la dem komme, samtidig som jeg sier noe sånt som at folk må høre på budskapet mitt, ikke se på tårene. Tårene er min greie og min reaksjon - budskapet er hva jeg vil formidle, og det jeg ønsker at folk først og fremst ser.

Heldigvis er mange av mine nærmeste også lettrørte og lettgråtte, så ingen av oss blir særlig ubekvemme av å oppleve tårer.

Skrevet

Folk som sipper for alt og intet viser ikke styrke.

Å kunne gråte når det er en god grunn for det er en styrke. Men å sippe i øst og vest er i beste fall manipulerende.

Skrevet

Jeg har ihvertfall hatt problemer med å felle tårer i mange år, og det var en svakhet fordi alt ble stengt inne i meg.

Slusene har begynt å åpne på seg nå heldigvis:-)

Skrevet

Styrke. Fordi det krever styrke og vise sin svakhet. :o)

Skrevet

Det er et tegn på feilslått taktikk. Og at vedkommende er av hunnkjønn.

Skrevet

Synes ikke det har verken med styrke eller svakhet å gjøre, men graden av følelser man viser / klarer å undertrykke.

Før gråt jeg aldri for "noe", nå er jeg etter hvert blitt så lettrørt at det er plagsomt... mye forandra seg etter at jeg ble mor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...