Gå til innhold

Vernepleierstudenter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen vernepleiestudenter her?? - eller vernepleiere? Hva ønsker dere å jobbe m i fremtiden, eller hva jobber dere med nå?

jeg er førsteårsstudent.

Gjest Mikkiline
Skrevet

Hei!

Jeg er også vernepleierstudent på 1. året. Har nettopp hatt min første eksamen. Nå skal jeg ha en pbl-rapport innlevering der det skal lages en individuell plan for en bruker. Hva jeg skal jobbe med i femtiden, vet jeg ikke helt enda. Det jeg tenker nå er noe innenfor rehabilitering. Har ikke så veldig lyst pr i dag å jobbe med pu. Skal også snart ha 3. mnd praksis, og det ser jeg frem til. Det er mye pensum og utrolig mye å lære/huske på. Tror vernepleierutdanningen er svært allsidig og byr på mange muligheter med tanke på jobb. Hva tenker du?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg er førsteårsstudent jeg og, og har nettopp vært ute i to mnd praksis. Hadde egentlig lyst til å jobbe med ungdom og rus, men etter praksis har jeg lyst til å sikte meg inn på funksjonshemninger og pu, og etterhvert få en mer overordnet stilling innen dette...

Gjest BareAnna
Skrevet

Jeg ble ferdig utdannet vernepleier i 2003. Fikk meg fast 100% stilling i en bolig med pu 2 mnd etterpå. Det var det jeg ville jobbe med, og er storfornøyd med jobben.

Vurerderer å videreutdanne meg i spesped slik at jeg kan jobbe i skoleverket etterhvert (det kan jeg vel egentlig uansett da). Spennende å jobbe med unger med pu og andre typer problem.

Skrevet

Hei!