Gå til innhold

Vernepleierstudenter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen vernepleiestudenter her?? - eller vernepleiere? Hva ønsker dere å jobbe m i fremtiden, eller hva jobber dere med nå?

jeg er førsteårsstudent.

Gjest Mikkiline
Skrevet

Hei!

Jeg er også vernepleierstudent på 1. året. Har nettopp hatt min første eksamen. Nå skal jeg ha en pbl-rapport innlevering der det skal lages en individuell plan for en bruker. Hva jeg skal jobbe med i femtiden, vet jeg ikke helt enda. Det jeg tenker nå er noe innenfor rehabilitering. Har ikke så veldig lyst pr i dag å jobbe med pu. Skal også snart ha 3. mnd praksis, og det ser jeg frem til. Det er mye pensum og utrolig mye å lære/huske på. Tror vernepleierutdanningen er svært allsidig og byr på mange muligheter med tanke på jobb. Hva tenker du?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg er førsteårsstudent jeg og, og har nettopp vært ute i to mnd praksis. Hadde egentlig lyst til å jobbe med ungdom og rus, men etter praksis har jeg lyst til å sikte meg inn på funksjonshemninger og pu, og etterhvert få en mer overordnet stilling innen dette...

Gjest BareAnna
Skrevet

Jeg ble ferdig utdannet vernepleier i 2003. Fikk meg fast 100% stilling i en bolig med pu 2 mnd etterpå. Det var det jeg ville jobbe med, og er storfornøyd med jobben.

Vurerderer å videreutdanne meg i spesped slik at jeg kan jobbe i skoleverket etterhvert (det kan jeg vel egentlig uansett da). Spennende å jobbe med unger med pu og andre typer problem.

Skrevet

Hei!

Jeg er også vernepleierstudent på 1. året. Har nettopp hatt min første eksamen. Nå skal jeg ha en pbl-rapport innlevering der det skal lages en individuell plan for en bruker. Hva jeg skal jobbe med i femtiden, vet jeg ikke helt enda. Det jeg tenker nå er noe innenfor rehabilitering. Har ikke så veldig lyst pr i dag å jobbe med pu. Skal også snart ha 3. mnd praksis, og det ser jeg frem til. Det er mye pensum og utrolig mye å lære/huske på. Tror vernepleierutdanningen er svært allsidig og byr på mange muligheter med tanke på jobb. Hva tenker du?

Etter min første praksis, der jeg var hos to barn m div funksjonhemninger tror jeg ikke det er det jeg ønsker å jobbe med i fremtiden.. men er ikke helt sikker.. jeg har for øyeblikket mest lyst til å jobbe innen psykiatrien... eller med eldre og demens. -Og ja! jeg tror arbeidsfeltene er mange og spennende!

Skrevet

Hei!

Hvordan var eksamen da?? Vi har ikke eksamen. Kun mappevurdering.

Gjest Mikkiline
Skrevet

Hvordan var eksamen da?? Vi har ikke eksamen. Kun mappevurdering.

Eksamen gikk ut på å finne 3 - 9 problemstillinger knyttet opp til temaene vi hadde vært gjennom. 10 - 12 sider med innholdfortegnelse, selve oppgaven litteraturlister og referanser. Vi hadde 10 som strøk i klassen. Hvordan fungerer det med mappevurdering? har dere muntlig?

Skrevet

Eksamen gikk ut på å finne 3 - 9 problemstillinger knyttet opp til temaene vi hadde vært gjennom. 10 - 12 sider med innholdfortegnelse, selve oppgaven litteraturlister og referanser. Vi hadde 10 som strøk i klassen. Hvordan fungerer det med mappevurdering? har dere muntlig?

Vi har en drøss med mappeoppgaver som går på de ulike temaene som er for 1. år, og leverer disse inn til en viss frist, og får tilbake meld etterhvert fra bas (lærer/foreleser) oppgavene kan forbedres og endres på av oss helt frem til juni, da lukkes mappen, og det trekkes ut tre oppgaver, to av sensor og en av oss som da skal vurderes og gies karakter på. Vi har ikke muntlig eller annen eksamen i tillegg. Vi er første kull på Hist som har dette, det blir spennende å se hvordan det funker.....

Gjest verdens beste jobb
Skrevet

ferdig utdannet Vp for 3år siden, jobber i grunnskolen med ungdom som trenger ekstra oppfølging. Har verdens beste jobb:-)

Har ikke angret et sekund på utdannelsen min. lykke til alle studenter, nyt studie tiden den er super.

Skrevet

Jeg ble ferdig utdannet vernepleier i 2003. Fikk meg fast 100% stilling i en bolig med pu 2 mnd etterpå. Det var det jeg ville jobbe med, og er storfornøyd med jobben.

Vurerderer å videreutdanne meg i spesped slik at jeg kan jobbe i skoleverket etterhvert (det kan jeg vel egentlig uansett da). Spennende å jobbe med unger med pu og andre typer problem.

Hva tjener man som vernepleier? Og hva som spesped, om du vet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...