Gå til innhold

Hvordan starte en ultra-liten "bedrift"?

Anbefalte innlegg

Gjest nystarteren
Skrevet

Er 19 år.

Har en liten idè i hodet mitt om å stå og selge en type mat i en "bod", "vogn" eller lignende.

Tror det ville slå an, og er veldig interessert i å prøve.

HVA SKAL JEG GJØRE?

Hvem må jeg snakke med?

Er det noen her som har erfaringer med noe sånt, er jeg veldig interessert i å høre... :)

Skrevet

Ta kontakt med etablererkontoret i kommunen du bor i. I Oslo arrangeres det f.eks kurs/orienteringsmøter i hva som skal til/må gjøres ved oppstart av egen bedrift.

Eller kanskje du kan snakke med andre i bransjen du vil inn i og spørre hvordan de gjorde det?

Skrevet

Du bør ta kontakt med Mattilsynet for å sjekke hvilke regler som gjelder for produksjon- oppbevaring og salg av mat. Registrering av bedrift gjøres raskt og enkelt hos Brønnøysundregistrene brreg.no

Skrevet

Du burde kanskje diskutere dette med foreldrene dine også, og høre hva de synes siden du er så ung. Uansett hvor liten bedriften er, koster det penger å starte den. Du må f.eks. registrere deg i Brønnøysund og betale ca. 2 - 3000 kr. Tusenlappene kommer til å fly i starten, og det er en gyllen regel. Det som kommer inn må til slutt være mer enn det som går ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...