Gjest nystarteren Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Er 19 år. Har en liten idè i hodet mitt om å stå og selge en type mat i en "bod", "vogn" eller lignende. Tror det ville slå an, og er veldig interessert i å prøve. HVA SKAL JEG GJØRE? Hvem må jeg snakke med? Er det noen her som har erfaringer med noe sånt, er jeg veldig interessert i å høre... 0 Siter
tigertrollet Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Ta kontakt med etablererkontoret i kommunen du bor i. I Oslo arrangeres det f.eks kurs/orienteringsmøter i hva som skal til/må gjøres ved oppstart av egen bedrift. Eller kanskje du kan snakke med andre i bransjen du vil inn i og spørre hvordan de gjorde det? 0 Siter
Osiris Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Du bør ta kontakt med Mattilsynet for å sjekke hvilke regler som gjelder for produksjon- oppbevaring og salg av mat. Registrering av bedrift gjøres raskt og enkelt hos Brønnøysundregistrene brreg.no 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 16. januar 2005 Skrevet 16. januar 2005 Du burde kanskje diskutere dette med foreldrene dine også, og høre hva de synes siden du er så ung. Uansett hvor liten bedriften er, koster det penger å starte den. Du må f.eks. registrere deg i Brønnøysund og betale ca. 2 - 3000 kr. Tusenlappene kommer til å fly i starten, og det er en gyllen regel. Det som kommer inn må til slutt være mer enn det som går ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.