lra Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei!Jeg er litt frustrert nå, og føler jeg ikke får ordentelig svar fra legen min. Jeg har et veldig trøblete underliv. Har ofte murrende smerter utenom mens og vært undersøkt flere ganger med ultralyd og vanlig gu uten at de finner noe. Jeg går ikke på prevensjon nå. Har en sønn på 16 mnd. I svangerskapet hadde jeg også disse smertene og veldig mye kynnere.Det siste året har jeg opplevd å blø i dagene før mens. Også hatt sporblødninger. På ul fant de en cyste som ikke var noe å bry seg om. Mellomblødningene kunne han ikke forklare. Har hatt celleforandringer tidligere men gått regelmessig til kontroll og alt er ok. Jeg tror jeg hadde en spontanabort i des. Følte meg veldig gravid. Fikk mens 4 dg før tiden som varte en dag. Så blødde jeg i flere dager. Nå fikk jeg mens en uke for tidlig igjen. HAr vært kvalm siden før jul. Begynner å lure om jeg bare innbiller meg det, men man kan jo ikke innbille seg uregelmessige blødn. Var til lege igjen i går og tok gu, alt normalt. Det virker som han tror jeg bare forestiller meg dette, og nå er jeg skikkelig lei hele greia. Grav neg, tok hcg total som ikke er kommet svar på. Ingen ting som tyder på at det kan være ex.ut. sv.skap. Er fortsatt kvalm men får vel bare vente på at det går over. KAn det være hormonelt? Blir veldig takknemmelig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170676-uregelmessige-bl%C3%B8dninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg kan ikke se sammenhang mellom kvalmen og dine uregelmessige blødninger. Hvis graviditetstesten er negativ kan du vel se bort fra at du er gravid. For videre utredning av blødningsforstyrrelser burde du få henvisning til en gynekolog. Det kan bli aktuelt med ultralyd og prøvetaking fra livmoren. Ofte er slik uregelmessighet tegn på svikt i eggløsning. Måling av progesteron av en uke før ventet menstruasjon kan be- eller avkrefte det. Hvis du forsøker å bli gravid, kan man forsøke behandling med clomifen (pergotime) for å sette eggløsning i gang. Hvis du ikke ønsker å bli gravid, kan man regulere blødningene med p-pille eller gestagen (provera). En årsak til underlivssmerter som kommer og går kan være den godartede tilstanden endometriose, men slike smerter forsvinner vanligvis under graviditet. Ved utredning av kroniske smerter kan man utføre en laparoskopi (kikkhullsoperasjon). Jeg kjenner ikke til hormonelle forstyrrelser som gir kvalme. Ble du klokere av disse svarene? Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170676-uregelmessige-bl%C3%B8dninger/#findComment-1121110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.