Gå til innhold

Bakt potet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hvis man har/skal lage, til hele familien, så tar det like lang tid som å koke dem litt på vanlig måte først, for deretter å bake/grille dem. Har prøvd en del jeg også skjønner du ;)

ja, det går en grense ved en times tid :-) -men med oss 4 så sparer vi tid - 24 minutter. I campingen brukte vi det mye - for der har vi jo bare gassbluss, og en gammel mikro - og grill. altså ingen stekeovn - og så er vi utålmodig når vi er sultne :)

Skrevet

Så hvis man har/skal lage, til hele familien, så tar det like lang tid som å koke dem litt på vanlig måte først, for deretter å bake/grille dem. Har prøvd en del jeg også skjønner du ;)

Men det er klart. Hadde du svart innskriver som skal ha EI potet, så hadde det jo vært lurt. Og det var jo igrunn hun som skulle ha svar.

Skrevet

ja, det går en grense ved en times tid :-) -men med oss 4 så sparer vi tid - 24 minutter. I campingen brukte vi det mye - for der har vi jo bare gassbluss, og en gammel mikro - og grill. altså ingen stekeovn - og så er vi utålmodig når vi er sultne :)

Jeg er ikke så veldig utålmodig når det gjelder mat, men jeg har jo andre som er sultne. Vi har komfyr i spikerhytta og det er veldig nyttig.

Steker mye fisk også vet du, og blusset inne i vogna fungerer greit til det også, men ovnen er kjappere, og jeg får luftet ut mer.

Det er også en fordel å stå å lage mat der ute, så kan de andre gjøre det de vil inne i vogna.

Gjest Elisabeth takker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Måtte steke ha den i ovnen i en og en halv time, og det ble perfekt!

Skrevet

Kommer an på mikroen hvor mange minutter, er jo forskjellig styrke på dem. Har alltid hørt det skal brukes en vannskvett i tallerkenen/bollen når man tilbereder grønnsaker eller poteter.

Blir "bakepoteten" like god her som i steikovnen da?

Jeg synes den blir ekkel og seig i mikroen.

Men hver sin smak :)

Skrevet

Skal det være folie rundt?

Er egentlig ingen som vet hvor denne folien kom inn i bildet, men resultatet blir da at den "koker" i egen væske, så den blir en smule mer vassen og litt mindre konsentrert potetsmak enn uten.

Skrevet

Men det er klart. Hadde du svart innskriver som skal ha EI potet, så hadde det jo vært lurt. Og det var jo igrunn hun som skulle ha svar.

LOL

Skrevet

Ja, jeg har vogna på fjellet og ikke fortelt, men spikerhytte utenpå. Vi kan bruke den året rundt, men desverre så har vi ikke fått vært der på lenge nå.

Vel,ei potet kan bli til så mangt :-)

Koselig prat forresten.

Ja, en potet kan bli til så mangt. Lett å komme inn på sidespor her, men koselig er det.

Vi har vogna ved sjøen, sikkert kjempekoselig å ha den på fjellet også. Titta mye på Sjusjøen, plassen der, ser veldig koselig ut. Må til fjells innimellom også, men etter 13 år på samme plass ved sjøen er det ikke lett å flytte på seg.

Skrevet

Ja, en potet kan bli til så mangt. Lett å komme inn på sidespor her, men koselig er det.

Vi har vogna ved sjøen, sikkert kjempekoselig å ha den på fjellet også. Titta mye på Sjusjøen, plassen der, ser veldig koselig ut. Må til fjells innimellom også, men etter 13 år på samme plass ved sjøen er det ikke lett å flytte på seg.

Det er noe med gammel vane ja, og dere har sikkert truffet mange mennesker dere har blitt kjent med også. Det pleier å bli sånn på slike steder.

Selv liker jeg også sjøen, men foretrekker å ha vogna på fjellet. Syntes det blåser for mye ved sjøen, også har vi en båt som vi kan bruke når vær og vind lokker til sjøveien.

:-)

Skrevet

LOL

Hva loller du av fleis. Jeg var ikke spydig her altså, bare tok meg i noe.

Uff, hehe.

Skrevet

Hva loller du av fleis. Jeg var ikke spydig her altså, bare tok meg i noe.

Uff, hehe.

Det var morsomt lell! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...