Gå til innhold

Tekst og bilde stemmer ikke overens!

Anbefalte innlegg

Gjest baremei
Skrevet

"Mette-Marit tente lys for flodbølgeofrene;

Sørget sammen med overlevende, pårørende og etterlatte."

Slik lyder tittel og ingress i Dagbladets artikkel. Mens bildet til saken viser en lattermild Mette-Marit på vei ut av kirka...Akkurat som om tekst og bilde motsier hverandre!

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/15/420366.html

Skrevet

De fikk kanskje ikke knipset noe bilde inne i kirka mens hun sørget?...

Skrevet

Det er faktisk lov å smile, selv om du sørger...ja le også faktisk.

Det kan til og med gjøre livet litt lettere, har dessverre erfaring...

Ikke døm noen for måten de sørger på!

Skrevet

Du verden for en skandale. Til og med Stålsett ser glad ut!!

Gjest baremei
Skrevet

Det er faktisk lov å smile, selv om du sørger...ja le også faktisk.

Det kan til og med gjøre livet litt lettere, har dessverre erfaring...

Ikke døm noen for måten de sørger på!

Jeg har aldri sagt at noen skal forbys å smile og le. Jeg bare påpeker at bildet ikke passer til teksten.

Gjest baremei
Skrevet

Du verden for en skandale. Til og med Stålsett ser glad ut!!

Noen skandale er det vel ikke akkurat. Men bilder i en avisartikkel er til for å understreke teksten.Ellers har de ingen funksjon, og kan likeså godt fjernes.

Mulig at noen ler og smiler når de er på minnegudstjenester. Men jeg synes ikke det passer seg for offentlige personer, som er til stede for å uttrykke sin medfølelse med ofre/pårørende. Medfølelsen virker ikke ekte på meg da. Hadde jeg vært pårørende hadde jeg nok blitt støtt av det, tror jeg.

Skrevet

Jeg har aldri sagt at noen skal forbys å smile og le. Jeg bare påpeker at bildet ikke passer til teksten.

Ja, jeg skjønte det.

Men hadde du kommentert bildet, hvis det hadde vært andre enn MM?

Synes nemlig (sier ikke at det er deg) hun får pes for det meste hun foretar seg... eller ikke foretar seg...

Skrevet

Noen skandale er det vel ikke akkurat. Men bilder i en avisartikkel er til for å understreke teksten.Ellers har de ingen funksjon, og kan likeså godt fjernes.

Mulig at noen ler og smiler når de er på minnegudstjenester. Men jeg synes ikke det passer seg for offentlige personer, som er til stede for å uttrykke sin medfølelse med ofre/pårørende. Medfølelsen virker ikke ekte på meg da. Hadde jeg vært pårørende hadde jeg nok blitt støtt av det, tror jeg.

Neida, det hadde du nok ikke! Hadde du vært pårørende, hadde du hatt langt andre ting å bry deg om!

Gjest baremei
Skrevet

Selvsagt er det bra om man klarer å smile og le selv om man sørger. Men for en offentlig person å gjøre dette under/rett etter en sørgehøytidelighet, synes jeg blir litt feil.Men vi reagerer og oppfatter jo ting forskjellig,så kanskje er det bare meg som tenker slik.

Gjest baremei
Skrevet

Husk at folk reagerer ulikt. Da en slektning av meg døde for et halvt år siden hadde vi samling med smørbrød osv. etter begravelsen, som vanlig er. Da var det noen(som ikke stod den døde like nær som meg) som lo og spøkte. Dette syntes jeg var respektløst.

Gjest baremei
Skrevet

Neida, det hadde du nok ikke! Hadde du vært pårørende, hadde du hatt langt andre ting å bry deg om!

Svarte ved en feil meg selv i stedet for deg:) Se over!

Skrevet

Husk at folk reagerer ulikt. Da en slektning av meg døde for et halvt år siden hadde vi samling med smørbrød osv. etter begravelsen, som vanlig er. Da var det noen(som ikke stod den døde like nær som meg) som lo og spøkte. Dette syntes jeg var respektløst.

Ja, hedigvis er reaksjonsmåten vår forskjellig...

Men jeg tror alle måter er riktig, akkurat fordi vi er forskjellige!

Jeg tror ikke de som gråter mye har større sorg, enn de som ler og kanskje fleiper litt. Det er også en måte å overleve på...for noen.

Men man må respektere hverandres sorg, og reaksjoner på denne..

Skrevet

Svarte ved en feil meg selv i stedet for deg:) Se over!

Egentlig så tror jeg vi er enige jeg, til 7. og sist :-)

Mitt ønske er at ingen skal oppleve dyp sorg - dessverre opplever alle store eller små sorger gjennom livet. Det er det som er livet.

Det som er vanskelig noen ganger er å ikke la sorgen stoppe deg fra å føle kjærlighet til livet og til mennesker.

Gjest baremei
Skrevet

Ja, jeg skjønte det.

Men hadde du kommentert bildet, hvis det hadde vært andre enn MM?

Synes nemlig (sier ikke at det er deg) hun får pes for det meste hun foretar seg... eller ikke foretar seg...

Mette Marit er en offentlig person, og må derfor tåle mer enn andre "vanlige" mnskr. Synes det var like upassende av Stålsett å flire, men artikkelen handlet om MM,derfor kons. jeg meg om henne. Har for øvrig ikke for vane å kritisere henne.

Hadde det vært pårørende(direkte rammede) som reagerte med å le/smile hadde saken vært en annen. Da hadde jeg ikke kommentert det. Som du påpeker: folk kan sørge på ulike måter, og de kan også være i sjokk.

Når en offentlig person skal VISE sin medfølelse under en bestemt offentlig begivenhet(hva hun gjør privat er hennes sak), bør h*n gjøre det med hele kroppsspråket for å virke troverdig synes jeg. Krever slett ingen falske tårer,eller at hun skal sørge i privaten. Men at hun kunne holdt seg (noenlunde) alvorlig under arrangementet med hensyn til de pårørende, hadde etter min mening vært passende.

Gjest baremei
Skrevet

Egentlig så tror jeg vi er enige jeg, til 7. og sist :-)

Mitt ønske er at ingen skal oppleve dyp sorg - dessverre opplever alle store eller små sorger gjennom livet. Det er det som er livet.

Det som er vanskelig noen ganger er å ikke la sorgen stoppe deg fra å føle kjærlighet til livet og til mennesker.

Ja, det er jeg helt enig i!

Skrevet

At MM smiler til kameraene når hun forlater en konsert, ser jeg ikke på som noe negativt. Kanskje noen sa noe til henne som fikk henne til å smile akkuart der og da?

Det er journalistene/desken som velger ut bilde som er ansvarlig for at bilde og bildetekst står i samsvar med hverandre. Og de er også ansvarlige for å formidle situasjonen mest mulig lik det den var når de dekket saken.

Jeg har ofte reagert på bildebruken både i aviser og blader når det gjelder MM. Synes det har blitt en del bedre i det siste, men særlig før (og spesielt Se og Hør) så virket det nesten som om det gikk sport i å finne de styggeste bildene av henne, og lage bildetekster som sa noe helt annet enn det bildet formidlet.

Dette er faktisk en veldig "lur" måte å bruke makt i mediene på. Samme som ironi, vanskelig å slå tilbake på.

Skrevet

Hvor lenge må vi se dette hespetreet på forsiden av alle blader og aviser. Hvem i heite hule har interesse av hva hun måtte mene eller ikke mene.

Er så lei av det trynet at jeg spyr omtrent, og jeg håper hver uke at det kan være noe annet på forsiden som kan fenge.

Tvillingmamma
Skrevet

Hvor lenge må vi se dette hespetreet på forsiden av alle blader og aviser. Hvem i heite hule har interesse av hva hun måtte mene eller ikke mene.

Er så lei av det trynet at jeg spyr omtrent, og jeg håper hver uke at det kan være noe annet på forsiden som kan fenge.

Det var da voldsomt...

Tvillingmamma
Skrevet

Etter hva jeg forsto har Mette-Marit en slektning som er savnet.

Hun har nok fått føle det på kroppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...